پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

تشکیل معاونت‌اقتصادی دانشگاه آزاد در آینده

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 381255
رئیس دانشگاه آزاد از تشکیل معاونت اقتصادی این دانشگاه در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: 4 معاونت پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در دانشگاه آزاد مأمور تهیه راهکارهای تحقق سیاست‌های علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، هجدهمین جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد عصر امروز با ریاست میرزاده رئیس این دانشگاه تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر میرزاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد در زمینه سیاست‌های کلی علم و فناوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی به تازگی آن را ابلاغ کرده اند، قدم‌های موثر و مناسبی برداشته است.

تشکیل کارگروه‌های مختلف ملی و منطقه‌ای در راستای اجرایی کردن سیاست‌های علم و فناوری کشور

رئیس دانشگاه آزاد افزود: خوشبختانه در طول ماه‌های اخیر دانشگاه آزاد در این زمینه برنامه ریزی‌های موثری تدوین کرده که با ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری، به طور حتم گام‌های قوی‌تر و بلندتری برخواهیم داشت.

میرزاده با تأکید بر تشکیل کارگروه‌های مختلف ملی و منطقه‌ای در راستای اجرایی کردن این سیاست‌ها گفت: امیدوارم با تشکیل این کارگروه‌ها، بتوانیم راهکارهای اجرایی مناسب در پیش بگیریم و آنها را در هیأت امنای مرکزی و یا شورای دانشگاه به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وجوه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه علم و فناوری، تأکید بر اجرای این سیاست‌ها در بازده زمانی مشخص است. برای مثال تأکید بر سهم ۵۰درصدی علم و فناوری در تولید ناخالص داخلی کشور از جمله این شاخصه بارز است.

میرزاده با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای داخلی، چشم انداز قابل قبولی در تحقق اهداف سیاست‌های کلی علم و فناوری وجود دارد، افزود: خوشبختانه استعدادهای شگرفی در داخل کشور برای تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغ شده وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ۱۰میلیون فارغ التحصیل آموزش عالی کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه سیاست‌های ابلاغ شده به صورت خاص در زمینه موضوعات علمی و فناوری است، اما رهبر معظم انقلاب به موضوعات دیگری از قبیل حاکمیت مبانی، ارزش‌ها، اخلاق و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی و تحقق دانشگاه اسلامی تأکید فرموده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: اهتمام به نظام تعلیم و تربیت اسلامی و اصل پرورش در کنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحی و معنوی دانش پژوهان و آگاهی‌ها و نشاط سیاسی آنان، تربیت اساتید و دانشجویان مؤمن به اسلام، برخوردار از مکارم اخلاقی، عامل به احکام اسلامی و متعهد به انقلاب اسلامی و علاقمند به اعتلای کشور از دیگر موارد در این سند بالادستی مهم در حوزه علم و فناوری کشور است.

وی با تأکید بر اجرای هرچه بهتر این سند در دانشگاه آزاد گفت: ما اگرچه در یک سال گذشته در بسیاری از موارد تأکید شده در این سند بالادستی فعالیت کرده‌ایم، اما با ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری، با عزم قوی‌تر و اراده استوارتر در این مسیر گام برخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: چهار معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و اقتصادی دانشگاه آزاد باید برای اجرای هرچه بهتر سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، با یکدیگر همکاری کنند.

معاونت اقتصادی در دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

میرزاده از تشکیل معاونت اقتصادی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: به زودی با تشکیل این معاونت در دانشگاه آزاد، همکاری‌های مناسبی در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر تدوین سند بودجه سال ۹۴ دانشگاه آزاد اظهار داشت: به زودی با آغاز مراحل ابتدایی تدوین سند بودجه سال آینده، راهکارها و برنامه ریزی‌های مناسب و اجرایی در راستای تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری عملیاتی خواهد شد.

فعالیت‌های دانشگاه آزاد در زمینه فناوری‌های نوین

رئیس دانشگاه آزاد در تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه فناوری‌های نوین نیز گفت: فعالیت‌های بسیار قابل قبولی در این مدت در زمینه پژوهشی در دانشگاه آزاد انجام شده که یکی از نمونه‌های آن تأسیس ۵۰ مرکز رشد و استقرار بیش از ۳۰۰ واحد پژوهشی و فناور در این مراکز است.

وی از تأسیس ۱۵۰ مرکز رشد در سه سال آینده در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: با اجرای برنامه‌های تدوین شده در دانشگاه، تا سه سال ۸۰۰ واحد و شرکت پژوهشی در این مراکز رشد، افزایش خواهد یافت که در تمامی این فعالیت‌ها، دانشگاه آزاد مجوز مشارکت ۳۵درصدی در تمامی پروژه‌های تحقیقاتی، علمی و فناوری را که متشکل از اساتید و فارغ‌التحصیلان است دارا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ن-محمودی
من اعلام خطرمیکنم.
دانشگاه آزادپروژه اخلال درنظام اقتصادی کشورراشروع کرده است.
این امرجهت محاصره تمام عیارنظام اسلامی پس ازاخلال درنظام سیاسی کشوراتخاذگردیده است.
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر ميرزاده افزايش معاونت ها كاري خاصي را انجام نمي دهد. لطفا سعي كنيد معاونت ها با هم هماهنگي داشته باشند. نه اين كه معاونت پژوهشي 6 ماه براي ارائه دو نمره مقاله فرصت مي دهد و معاونت آموزشي مي گويد براي ثبت نام دكتر بايد مدرك فوق ليسانس را داشته باشيد. برو از خير 2 نمره ات بگذر و مدرك را بياور!!!!!!!!