پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۷

نادران: برخی متهمان «کرسنت» و «استات‌اویل» در دولت منصوب شده‌اند

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 421250
نایب‌رئیس کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از دلایل محکومیت ایران در دادگاه لاهه اعاده به کار مدیران متخلف در پرونده کرسنت است، این سوال را مطرح کرد که چرا این متهمان محاکمه نمی‌شوند؟
نادران: برخی متهمان «کرسنت» و «استات‌اویل» در دولت منصوب شده‌اند
به گزارش جهان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیگیری سؤال از وزیر نفت و عدم دریافت هرگونه پاسخی از سوی زنگنه، گفت: پرونده کرسنت از ناحیه طرف ایرانی هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی با یادآوری محکوم شدن ایران در داوری لاهه اظهار داشت: مسئله اساسی درباره کرسنت این است که آنهایی که این فساد را انجام داده و در تخلف دخیل بوده‌اند نه تنها محاکمه نشدند بلکه از سوی وزیر به سمت‌هایی نیز منصوب شدند.

نادران یکی از دلایل محکومیت ایران در دادگاه لاهه را اعاده به کار مدیران متخلف در زمینه کرسنت خواند و گفت: وزارت نفت در این باره پاسخ روشنی نداشت.

وی افراد موثر در پرونده‌های کرسنت، استات‌اویل و چند پرونده دیگر را مشترک ذکر کرد و خاطرنشان کرد: این افراد اکنون در دولت و غیردولت سمت داشته و مشغول به کارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد موضوع کرسنت عدم اعلام وصول سؤال ناشی از هیات رئیسه مجلس نیست چرا که شورای عالی امنیت ملی روال کار را معین کرده اما ایراد به هیات رئیسه مجلس این است که از شورای عالی امنیت ملی مطالبه به جریان انداختن پرونده را نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرموديد متهم هرقت مجرم شدند ديگر نميتوانند منصب دولتي داشته باشند انهم با حكم دادگاه
مگه اصلا میذارن رو بشه زنگنه همش طفره میره بیشتردولتیها هم که فقط بناشون بر کوبیدن دولت قبل بالاخره وزیر نفت که خود روحانی زمان ریاست شورای عالی امنیت ملیش شدیدا ازش انتقاد کرده بود و حتی نامه برای خاتمی نوشته بود 92 بعد رای آوردنش بنا به ملاحظات سیاسی دوباره وزیرش کرد روحانی مگه چیزی از وابستگان بهش رو میکنه فقط با دلیل و بی دلیل دولت قبل و مخالفانش و میکوبه
افشین تهران
بله ولی متهم رو نمیذارن در همون مجموعه کار کنه تا تمام مدارک رو از بین ببره و یا روند رسیدگی رو تغییر بده.شما موندم چرا از متخلفین دفاع میکنی؟مگه از اینها بشما هم رسیده؟؟
کاظم
باز گشت شغال به باغ!
حالا با اين افراد ميخواهند با فساد مبارزه نمايند. عجب تدبيرى!!!
United States
عزیز برادر رهبر معظم فرمودند شما مسئول باید پیگیری کنید به امثال ما مربوط نمی شود حرف بس است عمل می دانم اهل عمل هستید ولی سریع
اولین اشکال به خود مجلس برمیگردد که به بزرگترین متهم کرسنت رای اعتماد دادند
افشین تهران
وقتیکه رییس جمهور وزیری را که گناهکار اصلی هست رو دوباره وزیر میکنه و مجلس هم رای اعتماد میده!!!!!چه توقعی دارید؟؟این پرونده انقدر کش پیدا کرده و پشت بعضی از مجرمین انقدر گرمه که شورای عالی امنیت هم مبخواد .....کنه!!اموال این ملت رو هدر ندید.خدا همونجور که عزت میده همونجور هم ذلت میده.چند بار رهبری باید بگن و شما باز هم مثل روزنامه عمل کنید.