جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۹
۸۲

بی‌بی‌سی: اعتراض به هاشمی «نمک‌نشناسی» است

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 421151
وبسایت شبکه دولتی انگلیس با جانبداری از هاشمی رفسنجانی، اعتراض دانشجویان به وی را «نمک‌نشناسی» عنوان کرد.
بی‌بی‌سی: اعتراض به هاشمی «نمک‌نشناسی» است
به گزارش جهان، بی‌بی‌سی در تحلیلی با عنوان «هاشمی، امیرکبیر و نمک‌نشناسی»، می‌گوید: این سیاستمدار بلندآوازه و روزگاری قدرتمند، امروز به زحمت توانست در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کند. او که زمانی در نماز جمعه‌ها با شعارهای هاشمی قهرمان ستایش می‌شد امروز توسط کسانی که خود را وفادارترین گروه از انقلابی‌ها می‌خوانند به عنوان رئیس فتنه توصیف شد.

در ادامه این تحلیل آمده که رویکرد اعتراض نسبت به مخالفین و منتقدین نظام از سوی دانشجویان و حامیان نظام افزایش یافته است و باید با این گونه رویکردها در ایران مقابله کرد.

به نوشته کیهان، آقای هاشمی روز دوشنبه در سخنان خود در دانشگاه امیرکبیر گفت: اسم دانشگاه را از شخصیتی گرفتید که هم دردها را می‌فهمید و هم برای درمان این درد تلاش می‌کرد.

وی استعمار و استبداد را دردهای آن روزگار مخصوصاً در زمان قاجار دانست و گفت: امیرکبیر با مظاهر استبداد درگیر شد که به قیمت جانش تمام شد، چون خشم استعمار و استبداد را همیشه به همراه داشت.

هاشمی رفسنجانی، سرنوشت امیرکبیر را نمک‌نشناسی ناصرالدین شاه در حق وی دانست و گفت: الان نام امیرکبیر در ایران و منطقه از همه شاهان بالاتر است، چون بنیانگذار دانش و تکنولوژی بوده و راه مبارزه با استکبار و استعمار را باز کرده بود.

سال گذشته نیز فائزه هاشمی که در کاشان و به بهانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گفت، به فضای خاطره‌انگیز باغ تاریخی فین کاشان محل قتلگاه امیرکبیر اشاره کرد و افزود: مشاهده می‌کنیم فین کاشان قتلگاه امیرکبیر محل ناکام کردن ملت ایران است. وقتی در مقابل بزرگی‌ها، تدبیرها، ابتکارات و توانمندی‌های امیرکبیر، او را می‌کشند، در جامعه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خیلی راحت در دوران خودش فراموش می‌شود، ولی ده‌ها سال بعد کم‌کم ملت ایران متوجه می‌شوند مردم چه فردی را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این شیوه گاهی اوقات در بین ما نیز اتفاق می‌افتد که قدر بزرگانمان را در موقع خودش نمی‌دانیم، گفت: باتوجه به همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، منابع ثروت، نیروی انسانی و هوش خدادادی که در کشور داریم به خاطر اینکه همیشه اسطوره‌کش بودیم هنوز در مسیر توسعه درجا می‌زنیم.

نکته مهمی که درباره مصادره حیثیت و آبروی امیرکبیر(ره) به نفع آقای هاشمی مطرح می‌شود این است که امیرکبیر را عوامل و سرسپردگان رژیم انگلیس و به دستور انگلیس به شهادت رساندند. با این وصف باید پرسید رژیم منفور انگلیس و همتایان آمریکایی صهیونیستی آنان امروز از چه کسانی در ایران و در مقابل نظام اسلامی حمایت می‌کنند؟ و در فتنه و آشوب سال ۸۸ علناً و رسماً پای کدام جریان سیاسی آلوده ایستادند؟ آیا شهید والامقام امیر کبیر چنین ننگی را امضا می‌کرد؟ اگر قائل به چنین ننگی بود که انگلیس خبیث تشنه خون او نمی‌شد و امیرکبیر هم امیرکبیر بزرگ نمی‌شد. با این وصف اتفاقاً می‌توان گفت اگر ملاک امیرکبیر یا آقاخان نوری و ناصرالدین شدن، حب و بغض انگلیس - و بعدها آمریکایی‌ها- باشد، آنگاه درباره هم افقی و هم مسیری فتنه‌گران با این حامیان استبداد و استعمار چه باید گفت؟! به راستی آیا جز این است که حامیان میرزاآقاخان نوری و ناصرالدین شاه (قاتلان امیرکبیر) اکنون دشمنان خونی جمهوری اسلامی و پشتیبان معارضان نظام هستند؟!

یادآور می‌شود همزمان با بی‌بی‌سی، نشریات زنجیره‌ای با تیترهایی نظیر «سخنرانی هاشمی به یاد امیرکبیر»، «امیر کبیر مقابل تندروها ایستاد»، «شور و فریاد پلی‌تکنیک برای هاشمی» و... به استقبال حضور و سخنرانی توأم با تشنج‌ هاشمی در دانشگاه امیرکبیر رفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی رجب
Iran, Islamic Republic of
هاشمی يه بازنشسته محترمه... تكرار كن!
هاشششمی ییییییه باز نشسته محترمه پولداره!
یک بازنشسته محترم پولدار
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
یک باز نشسته محترم پولدار ، آقازاده پولدار و انگلیس دوست، ...
Iran, Islamic Republic of
شما هم یک از راه رسیده محترم که سر سفره هاشمی و امثلهم نشستید و به آن ها هتاکی میکنید
ما جزء ملت ایرانیم آزادی و بیان وانتقاد حق ملت ایران است این را نه هاشمی و نه کسی دیگری به ایرانیان نداده است که سفره هاشمی باشد و مامدیون وی باشیم هاشمی را خون جوانان وطنهاشمی کرده است جوانانی که اگر نبودندوشهید نمی شدند انقلابی به ثمر نمی نشست که هاشمی بقشود داعیه دار آن و ملت بشوند وامدار هاشمی
امام میگفت من خدمتگزار مردمم حالا هاشمی کیه که مردم سر سفره اون نشسته باشن.بلکه برعکسه مگه اینکه دوباره خاطره نقل کنه وبگه من با امام تنها بودم....به من گفت نقش تو توی انقلاب از من هم بیشتره بعید نیست باید منتظر باشیم.
Iran, Islamic Republic of
از كي تاحالا مردم سر سفره هاشمي نشستند؟رزق وخدا ميده امام روح الله كبير ميفرمايد مردم ولي نعمت انقلابند اونوقت شما مردم سرسفره هاشمي مينشونيد
يكى از ميليون ها باغيرت ٩ دى !!؟؟
تاحالا كه ثابت شده هركى كه طرف نمك وسفره اين خاندان
رفته ، اعتبار ، حيثيت ، وآبرو ازدست داده ،،،،،،
سعید
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم خوب اطرافت نگاه نمکنی. فکر میکنی که ما هم مثل شما سر سفره هاشمی هستیم. نه ما سر سفره انقلابیم.
نان بازوی خود می خوریم و منت سفره های اموی مثل این سفره رو نمی کشیم. مثل برخی اصحاب فتنه که تا دیروز به هاشمی فحش می دادن ولی تا توی انتخابات 88 نمک گیر سفره حاج آقا شدن الان زیر منتش هستند و علی رغم میل باطنی وجیزه گوییش رو می کنن.
برادر
Syrian Arab Republic
هاشمی بای بای!!!
هاشمي خاطره ميگه ماشالاه بي بي سي ميگه ماشالاه مجمع ميره ماشالاه باغ پسته داره ماشالاه ويلا داره ماشالاه پسر داره ماشالاه فتنه داره ماشالاه
Romania
انگليس اميرکبير خدوم ملت راشهيد ميکنه امير صغير فتنه گر را تشويق ميکنه خخخخ
مردم
امام فرمودند ، هرگاه دشمنان از رفتار و عمل شما شاد شدند بدانید که برنامه آنان را دارید انجام می دهید و هرگاه نارحت شدند بدانید که خوب داریدعمل می کنید.
عرفانی
وای بر زمانی که بی بی سی از کسی دفاع کنه.
به قول امام با این مضمون : زمانی که غربیا از ما تعریف کنند باید به خود بنگریم که کجای کارمان ایراد دارد .
خجالت بکشید! کجای متن شما نشان می دهد که بی بی سی آن تیتر کذایی را گفته؟ دروغ گناه کبیره و مستلزم استغفار و توبه است، البته اگر بدانید گناه چیست و توبه چگونه!!
سرور
بهتر است شما استغفار کنی.یکبار دیگر متن رابخوان:"بی‌بی‌سی در تحلیلی با عنوان «هاشمی، امیرکبیر و نمک‌نشناسی»، می‌گوید...."
اگر شما می دانید گناه و توبه چیست بهتر است به بزرگترتان بگویید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ظاهرا شما زیاد به این سایت سر نمیزنید. دروغ و تهمت و وارونه نشان دادن حقایق و تحلیل های مسخره، جزئی جدانشدنی از سایت جهان و نسخه کاغذی آن (کیهان) است
افشین
شما باید خجالت بکشید که از کسانی حمایت می کنید که بخاطر زرق و برق دنیا و خوش امد دشمنان انقلاب از همه شرافت و انسانیت و حیثیت و خون شهدا و راه امام ره عبور کرده و آنچه که آمریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث و آل سعود پلید و....... انجام می دهند پشتیبانی می کنید و وقتی که این جنایت کاران جهانی از رفتار شما خوشحال شده و جشن می گیرند خودتان را به نفهمی می زنید .
محمد
Latvia
خجالت را باید فتنه گران و ایادیشون بکشند که البته اونا توبه کردن را بلد نیستند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا منطق و استدلال در مطالب جهان موج میزند.
امیرکبیر را انگلیس کشت، امریکا ادامه انگلیس است، فتنه را هم انگلیسی ها درست کردند پس ....
واقعا مسخره بود این استدلال خنده دار که از اول تا آخرش دروغ بود
محمد
دورود بر هاشمی
اشتباه مثبت زدم هزار تا منفی
Romania
منفی نگفتی بلکه گفتی دو تا رود نگفتی درودنگران نباش
بدرود هاشمی .
یونس
Latvia
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه . و با درود درود گفتن ایشون تطهیر نمیشه .
Romania
الحمدلله، هاشمی خاری است در چشمان شما، روزی نیست ک از بغض کینه بر علیه آیت الله تیتر نزنید، زنجیره ای شمایید
آیت الله !!!!!!!
فرید
الحمدلله ما به مولامون علی ع تاسی میکنیم

خار در چشم و استخوان در گلو
Latvia
اونور آب چه خبر ؟ ماموریتت رو انجام دادی ؟ !
Romania
آیت الله از کجا در آمد درس نخوانده آیت الله شده ههههههههههههه
همونجایی که ....
گلی
اینا خونوادتا تیزهوشن، مگه نمیدونی؟ همین مهدی شون بدون اینکه انگلیسی بلد باشه داشت از اکسفورد دکترا میگرفت خخخخ
و عسلی است در حلقوم فتنه گران و بی بی سی
مسلم
بی بی سی!!!تعریف از امیر کبیر!!!بی بی سی و تعریف از امیر کبیر ایرانی!!!!بی بی سی و تعریف ار امیر کبیر وطن پرست!!!!!بی بی سی وتعریف از امیر ضد اشرافیت !!!!!! بی بی سی و تعریف از امیر کبیر ضد خیانت در باریان!!!!!!! بی بی سی وتعریف از امیر کبیر ضد انگلیس و انگلیسی!!!!!!!... این معادله فقط با انگلیسی بودن امیر کبیر حل می شود و لاغیر!
Romania
توصیفات امیرکبیری ایشون بیشتر ما رو یاد احمدی نژاد میندازه نه خودشون...
Romania
البته احمدی نژاد دولت نهم نه دهم
بصیر
خدایا آخر عاقبت ما را ختم به خیر کن با اسلام محمدی ص از این دنیای فانی بریم نه عاقبت به شری ونه اسلام کثیف امریکایی مثل هاشمی سلام خدا برشهدای مظلوم فتنه 88 خداوند با بدترین عذاب انتقام خونشان را از فتنه گران گرفت وخارو ذلیلشان کرد طوری کافران و ضد بشرها این چنین از آنها دفاع می کنند
Iran, Islamic Republic of
شما از بی بی سی هم جلو زدید! گزارش بی بی سی رو هم تحریف می کنید؟!
علی
همینقدر که بی‌بی‌سی حمایت کرد!، معلوم شد چه‌کاره‌اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
France
ما بايد تا دير نشده امير كبير زمان خودمان را بشناسيم ستايش امير كبير گذشته چه دردي را دوا مي كند
نیلوفر
البته هر نوع واکنش احساسی و بدون تفکر به هر شخصیتی نادرسته اما در عین حال قرار نیست هیچ شخصی از انتقاد مصون باشه.
در ضمن اگر دوستان زندگینامه امیر کبیر رو مطالعه کنن میفهمن که تشبیه هاشمی به امیر کبیر جفای بزرگی در حق اون انسان فرهیخته و مدبره.
اگر ما یک امیر کبیر تو تاریخ صد ساله اخیر داشتیم حال و روزمون این نبود.
الکی مثلا"ما نمیدانیم امیرکبیر چه خدماتی به ایران کرد و بعضی ها در سال 88 چه خیانتی به کشور کردند !
Iran, Islamic Republic of
هاشمي تاريخ ساز است و جاودانه خواهد ماند
کیوان
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته
چنگیز، هیتلر و معاویه یزید و تمامی مستکبران جهان تاریخ را اینگونه که شد ساختند و نامشان در تاریخ جاودانه شد
هاشمی بعد از فتنه 88 به تاریخ پیوست .
Latvia
تاریخ ساز که شده البته تاریخ سازان دو وجه دارند منفی و مثبت !
مسافر
البته نامش در تاریخ ثبت شده و همیشه به عنوان کسی که باید ازش عبرت گرفت یاد میشه ....
سربارسازندگی
این مائیم که تاریخ تولید و انقضای محصولاتمان رادرست طبق استاندارد وطنی میزنیم .انقضا خیلی قبل از خرداد 88
Iran, Islamic Republic of
چون نمکش بیش از حد شوره! فقط به درد بی بی سی و رفقاش میخوره!
Iran, Islamic Republic of
بزرگتريت نكته مثبت هاشمي كه هميشه حتي با دست خالي ميتواند مخالفانش را خلع سلاح كند اين است كه از كوچكترين روزنه ها بزرگترين دست آورد را به دست مي آورد. مثلا در همين دانشگاه امير كبير با توجه به هياهو و تهديد هاي مخالفانش نه تنها دلسرد نمي شود بلكه با انجام سخنراني اولا قدرت خودش را به رخ آنها كشيده و سخنراني كه در يك جمع محدود قرار بود انجان شود بعد جهاني به آن بخشيده و هوشمندانه حرفهاي خود را مي زند
Latvia
تحلیل از این آبکی تر نمیشد .
United States
حد اقل یه تحلیل کرد شماها که تحلیلم بلد نیستین
امید بی بی سی و اونور آبی ها .... آرزویی که به گور خواهند برد انشاالله
Iran, Islamic Republic of
شبکه دولتی رژیم سلطنتی انگلیس حامی امیرکبیری است که از منافع آن کشور خبیث در جمهوری اسلامی ایران دفاع نماید وگرنه امیرکبیری که به دنبال توسعه و پیشرفت در ایران باشد و مخالف فرقه ضاله بهائیت باشد توسط عمالان انگلیس خبیث در ایران به شهادت می رسد.
یه کلام هم از مادر عروس!
وای به روزی که رسانه روباه پیر برای هاشمی تبلیغ کند .
احمد علي جهان بين
مرگ بر منافق و فتنه گر
bbc رسانه انگلیس، انگلیس قاتل امیر کبیر حالا برای ما امیر کبیر شناس شده؟!
این هم نمک شناسی بی بی سی از حاج آقا
بشری
هاشمی برای انگلیس و بی بی سی شده امیر کبیر... پس باید گفت زنده باد امیر کبیر انگلیس
یعقوب
نگذارید خناسان بین شما فاصله بیندازد.(امام خمینی خطاب به حضرات آیات خامنه ای و هاشمی مدظلهما)
عزیزان لطفاٌ خناسی را بگذارید کنار مقام معظم رهبری در نماز جمعه تیر 88 در مورد هاشمی چی فرمودند آن هم نه به کنایه بلکه تصریح فرمودند؟چه گیرتان میاد از اینکه به این مرد بزرگ اهانت میکنید
دوستدار سابق هاشمی
Latvia
هاشمی تا وقتی که از رهبری مواضعش فاصله داشته باشه به همین میزان دچار انحراف شده و ارزش و منزلتش را از دست میدهد .
عبدالله
میدونید چرا بی بی سی جانبدارانه خبر هاشمی رو پوشش داده؟ چون نخواسته نمک نشناس باشه!!!
Panama
من موندم این هاشمی چه هیزم تری به جهان نیوز فروخته؟ !!!!
اگه بفهمم خیلی خوب میشه
در میان دوستان اگر کسی میدونه به من بگه
كلاه قرمزى و جيگر 🐴
...فهم كه هله هوهله نيس...
........خان از ٦٠ كيلومتر :
واقعاً هاشمى و عيال وفرزندان خلف بخصوص مهدى وفائزه
خيلى خدمت به مردم ميكنن نبايد نمك نشناس بود !!!!!!!
Romania
هاشمی از سل ۸۴ سعی کرده و میکند دشمنان قسم خورده از او تعریف کرده و شاد شوند....
آقاي هاشمي خدمات زيادي به انقلاب و اسلام كرده كه بايد قدردان آن بود ولي زماني براي انسان مي رسد كه مصلحت خود را هم نمي داند و نمي تواند خودش و خانواده اش را اداره كند چه رسد كه بخواهد مصلحت نظام را تشخيص دهد . اين موضوع هم به خاطر وضعيت طبيعي انسان است لذا بهتر است ايشان براي حفظ حرمت نكاتي را مراعات و توصيه دلسوزان را بپذيرند و دوستان با حفظ منزلت ، جايگاه و سوابق ايشان حرمتها را نگه دارند
او حرمت امام و شهدا وانقلاب را نگهداشته یا اینکه افتاده در مسیر ضد انقلاب و هر چه اسرائیل و امریکا و انگلیس و ال سعود میخواهند عمل می کند
کاربر مهمان
اتفاقا سیاست ایشون در مورد آل سعود بسیار مناسب بوده. دشمنی با آل سعود باعث کاشتن تخم کینه در کشور عربستان و مسلما به خطر افتادن امنیت اماکن دینی و مذهبی ما می شه. ما همیشه باید هوشمندانه با عربستان رفتار کنیم.
فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
پس باید به شجاعت...
اولا وقتی بی بی سی برای هاشمی مرثیه سرایی می کند نشان دهنده این است که حجم معترضین به هاشمی در دانشگاه امیر کبیر برخلاف تیتر های جنجالی رسانه های اصلاح طلب بسیار بالابوده است .ثانیا وقتی رسانه دولت سلطنتی و خبیث انگلیس برای هاشمی دلسوزی م یکند به تعبیر امام رحمت الله معلوم است که ایشان چه دسته گلی به اب داده
sadegh Rastgoo
بی بی سی غلط کرده" آنها خاطر خواه نیستند " آنها او را ابزاری برای اهداف خبیث خود انتخاب کرده اند" آی بی بی سی خودتی.
Iran, Islamic Republic of
کارمون به کجا رسییده اجنبی حرف از نمک می زنه!!!!!!!!!!!
همین خفت برایی آقای هاشمی بس که بی بی سی ازش حمایت می کنه!
باغ اوین یادآور به تارج کشیدن ثروت های یک مملکت توسط فاسقین می باشد.
Iran, Islamic Republic of
قبلا بی بی سی چه تهمتهایی که به هاشمی نثار نمی کرد ولی آلان دلسوز هاشمی شده است نه تهمتهای قبلی آن درست است ونه دلسوزی امروز او همه برای ایجاد اختلاف وبدبینی مردم به نظام است
هادى
مگه بى بى سى ازت تعريف كنه اقاى هاشمى.
خلائق هر چه لايق
اميدوارم با چر... محشور بشى
Romania
واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
که میمیرم واسه خوش خدمتی این وطن فروشا به ملت
هررهرههرهرهرهرههرهرهههر
ا.تدارکات
یعنی ببینید آقای هاشمی کار رو به کجا کشونده که بی بی سی هم این اجازه رو به خودش داده که در مورد نحوه برخورد با ایشان اظهار نظر میکنه.
آقای هاشمی یادتون میاد یه روزی رهبر انقلاب میگفتند که : هر وقت دشمن براتون دست زد ، بدونید که یه جای کارتون عیب داره!!!
آقای هاشمی چی کردی که دشمن داره ازت حمایت میکنه!؟
آقای هاشمی وقتش نشده که به خودت بیای؟؟؟؟؟
نمک شناس
Iran, Islamic Republic of
هر چه بگندد نمکش میزنند... وای به روزی که بگندد نمک!!!...