جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعتراف اسراییل به قدرت هوا فضای ایران

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 442158
کارشناسان موشکی اسرائیل خاطر نشان ساختند توانایی ایران در افزایش برد موشک فاتح ۳۱۳ به میزان دو برابر نمونه قبلی گواه رشد بالای صنعت هوا- فضای این کشور است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه «دیفنس نیوز» در گزارشی تحلیلی پیرامون «نگرانی تل آویو از افزایش بنیه موشکی ایران» نوشت: اسرائیل با دقت مراقب نوین سازی زرادخانه موشک‌های بالستیکی ایران است و خود را آماده واکنش نشان دادن به ارسال احتمالی موشک‌های جدید «فاتح ۳۱۳» از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لبنان یا سوریه می‌کند.

یک مقام نظامی اسرائیل در زمینه ساخت موشک‌های فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر با سوخت جامد که در ۲۲ اوت سال جاری (۱۰ روز قبل) در مراسمی با حضور رئیس جمهور ایران رونمایی شد، گفت: «ارزیابی ما این است که ایران انباشتن این موشک‌ها را آغاز کرده است. شما مطمئن باشید که ما در حال رصد هرگونه تلاش برای انتقال این موشک‌ها از ایران به جایی دیگر از طریق هوا، دریا یا زمین هستیم. خطوط قرمز ما برای همگان واضح است و ما موظف به اجرای آن‌ها هستیم.»

«تال انبار»کارشناس «مرکز مطالعات هوای-فضای فیشر» در اسرائیل نیز در این زمینه خاطر نشان ساخت: «توانایی ایران در افزایش برد موشک فاتح ۳۱۳ به میزان دو برابر از موشک فاتح ۱۱۰ گواه رشد بالای صنعت هوای فضای این کشور است و افزایش برد موشک موردی بی‌اهمیت نیست. ایرانی‌ها می‌گویند که با کمک فرمول جدیدی در زمینه سوخت جامد موفق به انجام چنین کاری شده‌اند اما به احتمال بیشتر آن‌ها با کاستن از اندازه کلاهک جنگی این موشک موفق به انجام این مهم شده‌اند.»

این کارشناس اسرائیلی با تاکید بر دقیق بودن سامانه این موشک و ترس از استفاده حزب‌الله لبنان از فاتح ۳۱۳ گفت: «ساخت این موشک بدان معنی است که از دورترین نقطه لبنان، فاتح ۳۱۳ می‌تواند به دقت به اهداف مهمی در سرتاسر اسرائیل ضربه بزند.»

«یوزی رابین» کارشناس موشکی و موسس صنایع موشکی اسرائیل نیز گفت :«مادامی که موشک‌های جدید در ایران هستند، آن‌ها تهدیدی مستقیم علیه کشورهای همسایه ایران در خلیج فارس و بخش‌هایی از عربستان سعودی می‌باشند.»

وی با پیش بینی این که که موشک فاتح ۳۱۳ به خط تولید رسیده است، گفت: «آن‌ها اینک در حال انبار کردن این موشک‌ها هستند و اگر این موشک‌ها به دست حزب‌الله لبنان، و حکومت سوریه بیافتد، سلاح بسیاری موثری برایشان خواهد بود.»

در انتهای این مطلب آمده است: کارشناسان اسرائیلی برگزاری مجمع جهانی اهل البیت در تهران در ماه جاری را نشانه‌ای از تداوم تعهد ایران در حمایت و پشتیبانی نظامی از متحدان منطقه‌ای این کشور می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *