جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیام قدردانی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از رهبر معظم انقلاب

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 386458
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، با صدور پیامی ضمن تشکر از حسن نظر مقام معظم رهبری، بر استمرار مجاهدت این شورا در خصوص منویات معظم له تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، متن پیام دکتر محمدرضا مخبر دزفولی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «دامت برکاته»

سلام علیکم و رحمه الله

تحول و تعالي حوزه فرهنگ و علم كه با پرچمداری و راهبري حضرتعالی آغاز شده است نويدبخش دستاوردها و پیشرفت های شگرفی بوده و خواهد بود و بی تردید خيز بلندي كه براي تحقق تمدن نوين اسلامي آغاز شده مرهون راهبری و هدایت همه جانبه و مستمر رهبري معزز انقلاب از ابتدا تاكنون بوده است. در اين مسير شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم به عنوان عالي ترين مرجع سياستگذاري و قرارگاه مقدم فرهنگي كشور با امعان نظر حضرت‌عالي در اين مسير با عزم جدي و رويكرد جهادي به تهيه و تصويب اسناد كلان و حياتي موردنياز نظام، مبادرت نموده است.

اينك با آغاز دور جديد فعاليت شوراي عالي انقلاب فرهنگي و صدور حكم براي اعضاء آن فرصت ارزشمندی برای اين شورا فراهم شده تا گام‌هاي استوارتر و محكم‌تري در تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی برداشته شود. بر اين اساس رهنمودهاي حكيمانه حضرتعالي در متن حكم جديد، سرلوحه فعاليت‌هاي شورا در اين دوره قرار خواهد گرفت و ضمن پيگيري جدي تر اجراي مصوبات به‌ويژه سرعت‌بخشي به پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری، براي مواجهه مبتكرانه و هوشمندانه با جبهه مهاجم و معارض فرهنگي برنامه‌ريزي لازم صورت پذيرد.

در پايان با تشكر و امتنان از صدور احكام اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دوره اخير و حسن نظر حضرتعالی نسبت به رئیس و اعضاء محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر و دبیرخانه، اعلام مي داريم كه اين شورا به عنوان عالي ترين مرجع سياستگذاري علم و فرهنگ، همچون ادوار گذشته تمام تلاش و همت خود را براي اجراي فرامين حضرتعالي به كار خواهد بست و با اتكاء به حمايت‌هاي مستمر آن رهبر فرزانه و با مشاركت مديران و مسئولان و نيروهاي مردمي مومن و جهادگر، با گام‌هايي استوارتر و عزم‌هايي راسخ‌تر در تعالي فرهنگ و علم اين مرز و بوم نقش‌آفريني خواهد نمود.

امیدواریم از فرصت‌های فراهم آمده از ابلاغ این حكم، سرعت و كيفيت شتاب مجموعه سياستگذاري و مديريت فرهنگ و علم کشور بیش از گذشته استمرار یافته و تمامی متوليان و دغدغه‌مندان و دلسوزان با رويكردي جهادي و مدبرانه دستاوردهای این عرصه مهم را صیانت نمايند و اهتمامي بی‌وقفه‌ در تحقق آرمان‌هاي فرهنگي نظام داشته باشند.

محمد رضا مخبردزفولی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش مهر، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن صدور حکم آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی۷ اولویت کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشخص کردند و بر مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ با «استفاده کامل و کارآمد و هم افزا از همه فرصت ها و ظرفیت ها»، «مهار تهدیدها و آسیب ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه‌ی هوشمندانه با معارضه‌های مهاجمان و ستیزه گران» بعنوان تکالیف اصلی شورایعالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *