جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سخنگوی نیروی انتظامی:

لزوم داشتن گذرنامه برای پیاده روی اربعین

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 447207
سخنگوی نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم داشتن گذرنامه برای سفر به کربلا در اربعین حسینی گفت: بیش از ۷۰ درصد کلانتری‌ها مجهز به دوربین مداربسته هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری با پیش‌بینی حدود ۲ هزار زائر ایرانی در سفر به عراق در اربعین حسینی گفت: تسهیلاتی همچون افزایش گیت‌ها و صدور گذرنامه برای هموطنان عزیز در نظر گرفته‌ایم اما به هیچ وجه خروج از کشور بدون گذرنامه انجام نخواهد شد.

منتظرالمهدی در خصوص حضور معتادان و موادفروشان در پارک منطقه شوش تصریح کرد: اکنون شرایط آنجا بهبود یافته است ضمن اینکه دستگیری معتادان و خرده‌فروشان کاری ساده برای نیروی انتظامی است اما مشکل اینجاست که این افراد ۲ روز پس از دستگیری در آنجا حضور دارند بنابراین باید مسئله را به طور کامل نگاه کرد.

وی در خصوص مراکز خیریه‌ای که با مجوز پلس فعالیت می‌کنند و از مردم وجه اخذ می‌کنند، گفت:‌ این مراکز اگر مجوز داشته باشند احراز هویت‌ شده‌اند و مجاز هستند و اگر تخلفی کرده باشند با آنها برخورد می‌شود.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: شرکت‌های خیریه تنها می‌توانند در معابر عمومی تبلیغ کنند و نمی‌توانند پولی اخذ کنند و اخذ وجه غیرقانونی است.

منتظرالمهدی در خصوص افزایش تردد حیوانات خانگی در معابر و پیاده‌روها گفت: در صورت شکایت با این افراد برخورد می‌شود و اگر این حیوانات توسط خودرو حمل شوند مشمول جریمه می‌شوند.

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص حجاب و عفاف گفت: در حجاب و عفاف ۲۶ دستگاه مسئول هستند و نیروی انتظامی آخرین دستگاه است که مأموریتش اقدامات سلبی است اما نیروی انتظامی برای کاهش هزینه‌ها به اقدامات فرهنگی و ایجابی روی آورده است؛ در صورتی که اگر سازمان‌های دیگر اقدامات خود را به درستی انجام دهند نیازی به اقدامات سلبی نیروی انتظامی نخواهد بود.

وی در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: مسئولیت این خوابگاه‌ها با دانشگاه‌هاست و چنانچه اتفاقی در این خصوص روی دهد یا درخواستی شود، ورود می‌کنیم چرا که نظارت به ما ارتباطی ندارد.

معاون اجتماعی ناجا از تجهیز بیش از ۷۰ درصد کلانتری‌ها به دوربین خبر داد و گفت: به زودی تمامی کلانتری‌ها به دوربین مجهز می‌شوند.

وی در خصوص حضور برخی جوانان در مقابل مدارس دخترانه نیز گفت:‌ در مهر ماه ۳۰ درصد افزایش تردد را داریم و بخش زیادی از نیروها مشغول پیگیری ترددها هستند. ضمن اینکه اگر شکایتی در این خصوص صورت گیرد، برخورد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *