جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۵

بهشت اجباری!/ فشار بی‌سابقه دولتی‌ها برای تغییر معادلات

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 378204
انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر پایتخت امروز سه‌شنبه در محل ساختمان این شورا در خیابان بهشت برگزار می‌شود و تکلیف مهم‌ترین انتخاب سالانه پایتخت یعنی ریاست پارلمان شهری تهران روشن می‌شود.
بهشت اجباری!/ فشار بی‌سابقه دولتی‌ها برای تغییر معادلات
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، این انتخابات برای تعیین هیات رئیسه در دومین سال دوره چهارم شورای شهر تهران است. رایزنی‌های درون شورای شهر از چندی پیش آغاز شده و طرفین به دنبال آن هستند در ترکیب هیات رئیسه افراد بیشتری را قرار دهند.

در این میان و در حالی که همه در انتظار تصمیم نهایی پارلمان شهری برای انتخاب هیات رئیسه هستند؛ خبرها حاکی از این است که برخی اجزای دولت، استقلال این انتخابات را مخدوش کرده‌اند و به نفع یکی از جریان‌های سیاسی در حال رایزنی و لابی‌گری‌اند.

در همین رابطه دیروز مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای رسیده حاکی از این است که وزارت ورزش و جوانان در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعمال نفوذ و دخالت می‌کند. وی افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد، مجلس ساکت نمی‌نشیند و حتماً موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد.

رئیس اسبق سازمان ملی جوانان در ادامه به تسنیم گفت: بهتر است وزارتخانه، موضوع جوانان و ورزش را با جدیت پیگیری کند و خود را درگیر حواشی نکرده و به طرفداری از یک جناح خاص وارد عرصه شورای شهر نشود. عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً اعضای شورای شهر افرادی مستقل هستند و هرگونه توصیه و سفارش به این عزیزان، توهین به جایگاه نمایندگی مردم خواهد بود.

مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران نیز این اظهارات را تأیید کرد. شاکری گفت: از فشارها به اعضای شورا برای انتخاب هیأت رئیسه می‌توان سریال ساخت. این عضو شورای شهر افزود: یک وزارتخانه عضو ورزشکار شورا را تهدید کرده که برایش محدودیت ایجاد می‌کنند. شاکری خاطرنشان کرد: به یک عضو اصولگرای شورا مأموریت دادند در زمان انتخابات غایب باشد تا یک رأی این طیف کم شود.

بر همین اساس و با توجه به حضور تعدادی از ورزشکاران کشورمان در شورای شهر تهران، گفته می‌شود لابی‌های سنگینی با این ورزشکاران آغاز شده است. لابی‌هایی که با توجه به حضور برخی از این ورزشکاران در برخی فدراسیون‌ها می‌تواند به معنای فشار یا دستور از بالا هم تلقی شود. این اقدام یک بازی سیاسی غیرقانونی است.

به‌گفته اعضای شورای‌شهر، وزارت ورزش و جوانان در حالی یک بازی سیاسی را در شورای شهر تهران آغاز کرده که اکنون انتظار و مطالبه افکار عمومی از این وزارتخانه آن است که در آستانه بازی‌های آسیاسی تدابیر ویژه‌ای برای موفقیت کاروان ورزشی ایران اندیشیده شود. هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریورماه در کره‌جنوبی آغاز خواهد شد. ایران در دوره گذشته این مسابقات توانست در رتبه چهارم قرار گیرد که جهش چشمگیری در حوزه ورزش بود.

گودرزی، وزیر ورزش و جوانان البته چندی پیش گفت این رتبه ایران در دوره قبل تصادفی(!) بوده است. این اظهارنظر واقعیت را درباره شرایط موجود در این وزارتخانه نشان می‌دهد. گویا بازی‌های خیابان بهشت از درجه اهمیت بیشتری نسبت به بازی‌های آسیایی اینچئون برخوردار است. البته با توجه به هشدار بذرپاش نسبت به هرگونه فشار علیه ورزشکاران شورای شهر، به نظر می‌رسد نظارت و توجه ویژه‌ای باید در این قبیل موارد به وجود بیاید تا با سوءاستفاده از ظرفیت‌های دولتی، استقلال پارلمان شهری مخدوش نشود.

تبدیل فشارها به ضد رأی

ورود نهادهای دولتی به انتخابات شورای شهر نشان می‌دهد کاندیدای مورد حمایت این نهادها از موقعیت مناسبی برای انتخاب به عنوان ریاست شورای شهر برخوردار است، به همین دلیل تلاش می‌شود از ظرفیت‌های دولتی برای بالا آوردن مسجدجامعی سوءاستفاده کنند.

از سوی دیگر براساس گزارش برخی رسانه‌های نزدیک به شورای شهر، عملکرد یک‌ساله مسجدجامعی و جریان اصلاح‌طلبی در شورای شهر هم باعث شده نسبت به آنها نوعی تجدیدنظر در میان اعضای مستقل شورای شهر ایجاد شود.

به گزارش تهران‌پرس، جریان رسانه‌ای اصلاح‌طلب طی چند روز گذشته ضمن شدت دادن به فعالیت‌های تبلیغاتی تلاش دارد زمینه ادامه فعالیت احمد مسجدجامعی بر کرسی ریاست شورای شهر را فراهم آورد، مساله‌ای که به نظر می‌رسد این جریان به‌رغم عملیات وسیع رسانه‌ای و لابی‌های پنهان در تحقق آن با دشواری‌های زیادی روبه‌رو است.

اگرچه در انتخابات سال گذشته ریاست شورای شهر تهران احمد مسجدجامعی با اختلاف یک رای در برابر مهدی چمران پیروز شد و تنها یک رای معادله انتخابات شورا را تغییر داد اما رفتار و مدیریت لابی‌های اصلاح‌طلبان در شورای شهر که یک نمونه بارز آن مواجهه اختناق‌گونه با الهه راستگو به سبب رای به محمدباقر قالیباف در انتخاب شهردار تهران بود، موجب شده است مدیریت جریانی آنان با تردید‌های جدی‌ای روبه‌رو شود و برخی مستقل‌های شورای شهر را به سمت حمایت از مهدی چمران متمایل کند. نحوه بازی جریان اصلاحات در یک سال گذشته در شورای شهر خود در حال تبدیل شدن به یک رویه ضد رای برای مسجدجامعی است.
https://jahannews.com/vdcbgwbfarhbz5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbgwbfarhbz5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغری
حالا که به گفنه شما قرار نیست مسجد جامعی رای بیاره نگرانیتون از چیه جهان جان؟
نگرانیش از دخالت دولتی هاس
علی
جناب اصغری راست وحسینی واقعا کل مطلبو خوندی که چنین افاضات می کنی آخه به جهان چرا می توپی ؟مطلب اینه که یک وزارتخانه دولتی میخاد در انتخابات یک شورای مردمی اعمال نفوذکنه وچندین عضو ورزشکارشورا را تهدیدکرده اند که اگر به اصلاح طلبا رای ندید برایتان محدودیت ایجادمی کنیم
صدرا
فعلا که سر اصلاح طلبان بی کلاه موند و چمران رای خوبی آورد.
فردا تو مسابقات آسیایی که نتایج خراب شد نمیگن خودمون دنبال سیاست بازی بودیم، میگن مقصر دولت احمدی نژاد بود.
متاسفم برای همه
حالا که اینجوری این رای گیری رو کنسل کنین چطور خود اقای ...... انتخاب کنن همه رو؟