پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۵
۵۵
جاروجنجالهای تعجب برانگیز؛

چرا سازمان نظام پزشکی برای عدالت در تعرفه های درمانی تجمع نمی کند؟!

قضاوت زودهنگام برای سریالی طنز؟!
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 415608
آیا سریال در حاشیه حرف دل مردم نسبت به برخی ناملایمات در برخی پزشک نماهاست که اینگونه پزشکان را به تحرک واداشته و تهدید به تجمع می کنند و مصداق فلان ضرب المثل است که اگر چوب را برداری گربه .........در غیر اینصورت در تلویزیون درباره خیلی از صنوف سریالهای و برنامه های اینگونه ساخته ، چرا سایرین اینگونه جنجال به پا نمی کنند؟
چرا سازمان نظام پزشکی برای عدالت در تعرفه های درمانی تجمع نمی کند؟!
گروه فرهنگی جهان نيوز-مهرداد عادلی: در حالی سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری رفته رفته به مخاطبان خود می افزاید که در آنسوی میدان اعتراضات جامعه پزشکی نسبت به این سریال نیز رو به افزایش است تا جایی که سازمان نظام پزشکی کشور یعنی بزرگترین نهاد حقوقی نظارت بر عملکرد پزشکان در اقدامی تاسف برانگیز و تامل برانگیز از طریق سایت رسمی اش نظرسنجی دعوت به تجمع طراحی کرده است!

حال با توجه به این اتفاقات لازم است نگاهی به آنچه در حال رخداد است داشته باشیم:

یکی از نکات قابل تامل درباره اعتراضات جامعه فرهیخته پزشکی این است که به محض کلید خوردن سریال در حاشیه و البته با نام قبلی اتاق عمل، یعنی قبل از مشخص شدن محتوای اصلی سریال، اعتراضات از سوی این سازمان مهم که وظیفه احقاق حقوق پزشکان و صد البته بیماران! را دارد صورت گرفت و بنظر می رسد اندکی عجولانه بود ولی به هر حال صورت گرفت.

قابل تامل تر اینکه این سازمان باید عادلانه نسبت به شکایات بیماران از جامعه پزشکی رسیدگی و قضاوت کند.حالا اینگونه قضاوت کردن می تواند باعث سلب اعتماد عمومی نسبت به یک چنین نهادی که به جان انسانها و سلامتی آنها مربوط می شود می گردد!

اما چند نکته ای درباره محتوای سریال:

جامعه فرهیخته پزشکی حتما مستحضر هستند که در تعریف طنز آمده است:

طَنز، هنری است که عدم تناسبات در عرصه‌های مختلف اجتماعی را که در ظاهر متناسب به‌ نظر می‌رسند، نشان می‌دهد و این خود مایه خنده می‌شود ودر جهت اصلاح گام بر می دارد.
بنابراین طنز ذاتا ژانر بد و وحشتناکی که منجر به یک تجمع شود نیست.

گاه خالق اثر برخی نکات را با تماشاگرش قرارداد می کند

نکته دیگر اینکه معمولا خالق یک اثر هنری در ابتدای خلق اثرش، با مخاطب نکاتی را قرارداد می کند و از این به بعد این قرار داد در ذهن مخاطب تا پایان خلق اثر باقی می ماند.

به عنوان مثال در سریال در حاشیه، مهران مدیری در ابتدای سریال با مخاطب اینگونه قرار داد می کند: دکتر هومن صحرایی فردی وظیفه شناس است که باعث اخراج پزشک متخلف می شود. یا دکتر اردشیر پزشک متعهدی است که از بیماران حق ویزیت نمی گیرد و بسیاری از بیماران در مقابل دفتر او صف کشیده اند.

همچنین قرارداد کرده که دکتر کاشف بدلیل تخلف در عرصه جراحی زیبایی، دیگر پزشک نیست و پروانه پزشکی وی توسط وزارت بهداشت پاره می شود. این پاره کردن یعنی از این به بعد دکتر کاشف مجوز ندارد و وی قلابی است. یا دکتر بهروز عشقی که از نظر وزارت بهداشت مدرکش معتبر نیست و باید دوباره درس بخواند.

پس در حاشیه پزشک وظیفه شناس و پزشکانی قلابی دارد، بنابراین در این سریال اینگونه قرار داد شده است که تنها دکتر هومن صحرایی پزشک متعهد و وظیفه شناس است و سایرین قلابی می باشند.

حالا بیننده هر اقدام که از سوی سایرین دید را بدلیل همان تعریف طنز می تواند بخندد و هر اقدام غیر قانونی که از سوی پزشک متعهد یعنی دکتر صحرایی دید را باید به حساب توهین بداند.

نتیجه گیری:

در این سریال مانند تمام صنوف و اقشار، پزشکانِ خوب داریم و بد. مردم از صحنه و موقعیت طنز ایجاد شده بین پزشک متعهد و متخلف خندیده و ۲ دسته در این راستا به فکر فرو می روند:

دسته اول مردم که متوجه می شوند حتما پزشکان خوب مانند دکتر اردشیر داریم. دسته دوم هم پزشکان متخلف هستند تا گوشزدی برای آنها باشد و رفتار خود را اصلاح کنند.

سئوال:
حال جای سئوال است که آیا با این تفاسیر منطقی است که نهاد مهمی مانند سازمان نظام پزشکی کشور امور مربوط به احقاق حق بیماران و سایر امورمهم درمانی محوله کشور را رها کرده و تمام ایام نوروز را به تحریک پزشکان برای تجمع علیه یک سریال طنز! که بخش پزشکی سریال تنها دغدغه رئیس سازمان نظام پزشکی شده و بخش طنز، مفرح و سرگرم کننده آن دغدغه مردم است بپردازد.

جای سئوال است که آیا سابقه داشته که چنین نهاد مهمی برای احقاق حقوق بیمارانی که عمدتا از نحوه درمان برخی پزشکان معترض هستند و هرگز دست به تجمع نمی زنند! اعتراض کند و دست به تجمع بزند!که البته باید تاکید شود احقاق حقوق بیماران در صدر فعالیتهای این سازمان است.


اگر برخی مردم عادی بنا داشته باشند در مسیر زندگی الگوسازی کنند و جامعه پزشکی را به عنوان جامعه فرهیخته بشناسند آیا رفتار این سازمان به عنوان راس جامعه پزشکی قابل توجیه است؟

جار و جنجالهای بی مورد و خرج کردن از رهبری!


قطعا نگاه جامعه به سازمان نظام پزشکی و پزشکان محترم و با توجه به سطح تحصیلات آنها این است که آنها متوجه می شوند که آنچه به نمایش درآمده درام و نمایش است و فیلم در قالب مستند گزینشی از یک اتفاق نامرسوم پزشکی نیست! پس این همه جار و جنجال و نامه نگاری و دعوت به تجمع و هزینه کرد از رهبری در نامه نگاری های رئیس این سازمان در انتقاد به یک سریالی که هنوز هیچ کس از سرنوشت شخصیتهایش خبر ندارد برای چیست؟

این همه جار و جنجال گاهی اوقات انسان را به اشتباه می اندازد که یا خیل عظیم مردم طنز را نمی شناسند و تفاوت آن را با مستند نمی دانند یا جامعه محترم پزشکی که البته نگارنده واقف است این همه نامه نگاری که از سوی رئیس محترم سازمان نظام پزشکی صورت می گیرد را نمی توان به کل این جامعه فرهیخته تعمیم داد!از آن بی اطلاع هستند!

چرا سازمان نظام پزشکی برای عدالت تجمع نمی کند

رهبر معظم انقلاب بارها بر عدالت تاکید کرده اند؛ ای کاش رئیس محترم سازمان نظام پزشکی که در نامه ایشان در اعتراض به یک سریال طنز! بارها از ایشان خرج کرده بود اندکی این نکته را از ایشان به عاریت گرفته و در نامه ای به جامعه محترم پزشکی تاکید می کردند که آقایان پزشک! عدالت را پیشه کنید و از زیرمیزی بپرهیزید که این مورد توجه معظم له است.نه از ایشان خرج کنید برای جلوگیری از یک سریالی که قطعا خودتان هم می دانید توهین نیست و یا حداقل آنگونه که ایشان پیاز داغش را زیاد کرده اند نیست و شان منزلت خرج کردن از معظم له را بدانید.

آیا سریال در حاشیه مورد تایید است؟!


نکته دیگر اینکه این یادداشت اصلا و ابدا به معنای تایید و یا رد سریال در حاشیه نیست، چرا که همچنان اذعان داریم این سریال در آغاز راه است و مجال دیگری برای نقد می طلبد. شاید در قسمتهای آتی واقعا به این جامعه توهین شود و یا شاید هم در جهت مدح و ثنای او باشد، اما آنچه بر آن تاکید داریم این است که از جامعه پزشکی توقع می رود از رفتارهای هیجانی و خارج از سطح و فرهنگ جامعه پزشکی بپرهیزد.

نقش جامعه پزشکی در افزایش ظرفیت نقد و اعتماد به نفس

این جامعه باید در افزایش اعتماد به نفس و افزایش ظرفیت نقد همچون یک روانشناس پیشقدم باشد اما متاسفانه این جماعت همان مسیری را می رود که چندی پیش برخی از مردم ناخواسته بابت یک جمله تلویزیونی درست یا نادرست و در اعتراض به آن به خیابانها ریختند و حتی به آسیب به برخی اماکن عمومی هم منجر شد!اگر جامعه پزشکی هم این مسیر را برود وای برماست!

آیا سریال در حاشیه حرف دل مردم نسبت به برخی ناملایمات در برخی پزشک نماهاست که اینگونه پزشکان را به تحرک واداشته و تهدید به تجمع می کنند و مصداق فلان ضرب المثل است که اگر چوب را برداری گربه .........در غیر اینصورت در تلویزیون درباره خیلی از صنوف سریالهای و برنامه های اینگونه ساخته ، چرا سایرین اینگونه جنجال به پا نمی کنند؟قطعا کسی منکر خدمات بسیار دلسوزانه و ارزشمند کادر درمانی متعهد کشور نیست و به آن ارج می نهیم، اما این رفتارها قطعا این خدمات را هم زیر سئوال خواهد برد!

و سئوال آخر از ریاست محترم سازمان نظام پزشکی:

اگر برخی مردم در مراجعه به مراکز درمانی با پزشکان متخلف مواجه شدند و مجبور به زیرمیزی دادن شدند چون فرصتی برای شکایت نیست و گاه جان انسانها به خطر است و یا آنچه را انتظار دارند از سوی برخی پزشکان ندیدند و منتظر نماندند تا دوره درمان کامل شود و نتیجه پس از بهبودی کامل حاصل شود شما چه پیشنهادی دارید؟

نظرسنجی برای یک تجمع در مقابل سازمان نظام پزشکی یا صبوری برای روشن شدن اصل ماجرا و برخورد احتمالی از سوی مراجع ذیصلاح بعد از قطعی شدن حکم!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینا می ترسند مردم از زیرمیزی ها با خبر بشن اینجوری می کنن
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
شما ملت قهرمان ایران خیلی لی لی به لا لای پزشکانتون گذاشتین که اینقدر لوس شدند پیشنهادمیکنم کارناوال ضرب و شتم پزشکان را در تهران راه بیندازید
عزیزم این معای تازه مسمان... برای ما حل کن، کدومشی بالاخره
United States
یعنی چی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم
میرم میزنمشون
با عرض معذرت تو گاوداری های نروژ بودید؟
چون سالها است ملت ایران حل و فصل موضوعات را تحت لوای قانون یاد گرفتند!
این چه طرز حرف زدنه!!
بنده ی خدا
Russian Federation
شیر مادرت حلالت....
نویسنده مقاله سخن از زبان ما میگوئی
Iran, Islamic Republic of
آقا من خودم پزشک هستم.همکاران بنده اعتراضی ندارند.همه این کارها را سازمان نظام پزشکی می کنه چون نزدیک انتخابات هیات مدیره است و این دوستان می خوان بگن ما از حقوق شما داریم دفاع می کنیم!!!٬
ارمیا
United States
تو رو به خدا به خنده ی مردم کار نداشته باشید
یه همین قلم رو فعلا دارن مفت حسابمون میکنن که اون رو هم تا چن وقت دیگه بااین اوضاعی که پیش اوردن باید پول بدیم سی دی شو بخریم
آخه این چه وضعیه
من هم یک پزشکم . نظام پزشکی نماینده طیف خاصی از پزشکان است و همونها هم اعتراض دارند. غالب پزشکان اعتراضی ندارند چون توهینی احساس نکرديم
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا جماعت روشنفکر یقه سپیدی که ادعای سعه صدر و نقدپذیری و تحمل نظر مخالف و... شان گوش فلک را کر کرده وقتی در مرحله عمل قرار می گیرند مثل کودکانی می شوند که بچه لوس خانواده اند و کسی نباید به آنها بگوید بالای چشمشان ابروست و همه باید تعریف و تمجیدشان کنند مثل آن شخص محترمی که منتقدان خود را بی ... بی ... جهنمی ... خطاب می کند.
Iran, Islamic Republic of
پزشکی که سالم کار کند و مطابق با آن سوگندنامه بقراط که قسم یاد کرده ، عمل کرده باشد نه تنها ناراحت نمی شود بلکه از این نقد استقبال هم می کند چرا که باعث رو شدن دست همکاران شیاد و متقلب خود، ارتقا و افزایش آگاهی مردم ، بهبود سلامت جامعه و... می شود.
مثلی هست که می گوید چوب را که برداری گربه دزد فرار می کند....
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای جامعه پزشکی متاسفم
United States
جنبه ها باید بره بالا
Iran, Islamic Republic of
مردم توی این بیمارستانها اینقدر بدبختی می کشن و سازمان نظام پزشکی عین خیالش نیست چرا حالا مردم یه فرصت گیرآوردند یه ذره دلشون شاد بشه اینقدر سر و صدا می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
اینایی که مهران مدیری نشون داده انگشت کوچیکه واقعیات هم نیست.ماجرا وحشتناک تر از این حرفاست.بنظرم مدیری واقعیات زیادی را نشون نمی ده.برای مدیری متاسفم که اینقدر هوای دکترها را داره
ابوذر
بعنوان یک پزشک عمومی از توهین های بدترازاین هم راضی هستم این دولت واین وزیر ما پزشکان عمومی را از جامعه پزشکی بیرون کردند الان مانه پزشکیم نه پرستار ....
Iran, Islamic Republic of
یه سئوال دارم.ریاست محترم سازمان نظام پزشکی
برای اون بدبختهایی که رفتند به چشم پزشکی رازی و در اثر تزریق داروی قاچاق کور شدند تجمع نمی کنید؟آیا به این فکر نکرده اید که ممکن است فروشنده داروی اون بیمارستان هم مثل بیمارستان در حاشیه فلافل فروش باشد که عضوی از بدن بیماران را گرفتند و حالا راست راست توی اروپا دارن عشق و حال می کنن!!!!!!!!!!!
ایرانی
آقایون داداشا اینو بدونن اییییییییییییین سریال مال ماس. یعنی اساسا ماست ماست.
Iran, Islamic Republic of
می دونید چرا اینقدر عصبانی شدند؟چون می دونند مردم همینجوری ازشون شاکی اند با این سریال شاکی تر هم میشن.پس چه جوری خرج عشق و حالشون را دربیارن؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن پور
Iran, Islamic Republic of
فعلا منفعت اغلب پزشکان در این تجمع می باشد مسلما ضابطه مند کردن تعرفه ها که در آمد پزشکان را کمی کاهش می دهد منافعی برای این قشر فرهیخته و فهیم بدنبال ندارد
Iran, Islamic Republic of
مدیری حق ما را از این متخلف ها بگیر ما پشتت هستیم.مدیری واس ماس
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا اینقدر بهتون برخورده.یه ذره به فکر مردم باشید دلتون قرص میشه که واقعا نقد بجاست.اون موقع خودتون بیننده این سریال میشید
Iran, Islamic Republic of
...هر شب این سریال را می بینند ........
United States
خب مگه ایرادی داره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه منافعی به خطر افتاده که اینا می خوان اردوکشی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!۱
Iran, Islamic Republic of
چرا فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کاری کنید که خانواده بیمار جز رنج مریض داری مشکل دیگری نداشته باشند را سر لوحه کار خود قرار نمی دهید و رفع این موضوع را تنها بر شانه های وزیر محترم و دلسوز بهداشت تحمیل می نمایید
به همون دلیل که مجلسی ها حقوق خودشون روکم نمیکنن...
محاله حقوق مجلسی ها به پزشکا برسه
جو ندین حقوق مجلس یک دهم پزشکا هم نیست
Iran, Islamic Republic of
چون زحمت مجلسی یک دهم پزشکا نیست.......یه پزشک عمر و جوونیشو میزاره پای درس..
Iran, Islamic Republic of
چون که....
ولش کن
Iran, Islamic Republic of
خداییش من هنوز نفهمیدم چرا اینا دارن ...که سریال پخش نشه
زیر میزی واقعیه
برای عملی که بیمارستان با 5 روز بستری از من 6 میلیون گرفت
جراح تو مطبش 5 میلیون گرفت!!
Iran, Islamic Republic of
دم مسئلای صدا و سیما گرم که جلوی این ماجرا کوتاه نیومدند و گرنه فردا دزدها هم تجمع می کردند که به ناموس ما توهین شده!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نترسید نترسید ما همه با هم هستیم
Iran, Islamic Republic of
عفت مرعشی در واکنش به سریال در حاشیه:
دکترا بریزید تو خیابونا!!!!!!!!!
Latvia
جالب شما تو این مملکت جرات رفتن به دادسرا و یا کلانتری رو نداری فقط بخاطر رفتار زشت قضات و یا مامورین کلانتری انوقت جرات داری اونا رو به چالش بکش!!!!!!
تو همین سایت از فیلم ...به خاطر ساده نشان دادن مامورین نیروی انتظامی که ...واقعا بیشتر از این هم سا ده لوح هستتند چطور انتقاد شد!
هادی
خانوم من یک پزشکه نه تنها از این سریال ناراحت نیس بلکه تمام قسمت های اون رو دنبال میکنه دوستان
پزشک هم بهتره یکم جنبه داشته باشن
Iran, Islamic Republic of
بازم پزشکان
United States
بهترین طنز در سال های اخیره
Finland
دوستان پزشک توجه بفرمایید
اتفاقا این سریال برای شما بسیار خوب و وجهه تبلیغاتی دارد زیرا:
اولا یکی از روش های تبلیغ نشان دادن چهره طنز آلود است
دوما این سریال چشم واقع بین کسانی که به نوعی هنوز برای جامعه پزشکی احترامی قایل هستند را باز میکند و بطور وضوح نشان میدهد که در این صنف چه میگذرد
مثلا کار داروخانه ها را که بصورت مخفیانه به فروش بعضی کالا ها اهتمام میورزند را راحت میکند از این پس مردم میدانند که از مسئول محترم داروخانه میتوانند مستقیما مثلا کلیه یا اعضا بدن را خریداری کنند
صاحبان بیمارستانها از این به بعد میدانند میتوانند صراحتا از کارمندانشان بخواهند به جای کمسیون دادن به تاکسی ها و آمبولانس ها خودشان مستقیما بیماران را جذب کنند و به اصطلاح بخوابانند
خب پزشکان محترم دیگر مشکلی برای زیر میزی ندارند وقتی میفهمند که بیمار میداند که باید از روی میز پرداخت کند نیاز به مخفی کاری ندارند
پس این سریال برای شما برادران دلسوز پزشک همه چیز را عیان میکند و پرده از روی حیا برمیدارد و از این پس برای شما خیلی راحت است
بنابراین توصیه میکنیم نیازی به تجمع نیست این سریال برای شما خیلی هم کار ساز است
البته بدور از جان بعضی پزشکان متعهد که خیلی هم هستند اما متاسفانه نسلشان دارد بازنشسته میشود آنها که در جنگ و دوره دفاع مقدس بیشترین فداکاری را برای سلامت این جامعه مایه گذاشتند
Australia
این سریال مال ماست..یعنی همش مال ماست..
Iran, Islamic Republic of
درود به مهران
من خودم با دوگرو ه یعنی پزشکان و رسانه به صورت مستقیم کار میکنم ...
سطح تحصیلات مهم نیست ، فهم و شعور مهمه !
United States
که بعضی ها متاسفانه ندارند
من خودم در بیمارستان کار میکنم پزشکان ما براحتی توهین می کنند . اینها تحصیل کرده اجتماع هستند حالا خودشان حتی طاقت دیدن یک فیلم طنز را ندارند
براستی باید اعتراض کنند چون وقتی در 3 ساعت 90 بیمار ویزیت میکنند کسی اعتراض نمی تواند بکند
من یک پزشک جراح هستم. نکته منفی سریال شکستن قبح بعضی الفاظ و حرکات سبک و حتی بعضا موهن است.... والّاکسی مخالف استفاده از زبان طنز برای اصلاح مشکلات درمان کشور نیست...
احمدي
بنده خودم براي عمل فرزندم كه عمل ساده آپانديس بود در بيمارستان نيكان دكتر 5 ميليون تومان زير ميزي مطالبه كرد ولي دكتر ديگري در همان بيمارستان دكنر ناييني با همان بيمه عمل را انجام داد كه تشكر مي كنم.
ساحل
Iran, Islamic Republic of
دست مريزاد به آقاي مديري، بهترين طنزساز ايران
Romania
این پزشک ها قدرتمندتر از اونی هستن که فکرشو میکنید
همین الان تو سایت نظام پزشکی نوشته که از مهران مدیری تعهد گرفته شده که ظرف یک ماه انتقاد از پزشکان رو تموم کنه و به پزشکان خوب بپردازه
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه واقعیت کنونی جامعه ما شاهد یک بی عدالتی محض و بهتر بگویم همان سیستم طبقاتی دوران کهن شاهان اما با این تفاوت که پزشکان بجای شاهان پادشاهی می کنند، است. کجای این دنیای حتی لیبرالیسم می توان یک چنین شکاف عمیق اقتصادی و اجتماعی را شاهد بود چه برسد به اسلام آن هم ام القرای شیعه!
آیا می دانید با مقایسه در درون نظام سلامت کشور نه مقایسه نظام سلامت با سایر دستگاه ها، تفاوت بین حداقل دریافتی با حداکثر دریافتی به 300 برابر می رسد؟!! تعجب نکنید واقعیت دارد...
پزشکان و جراحانی که علاوه بر دریافت حقوق و مزایا، کارانه های ماهیانه در حد چند ده میلیون دریافت می کنند آن هم از جیب بیت المال! از سهم یارانه هایی که فقط به ما 45500 تومانش را می دهند!
وقتی سالها پیش به بهانه جلوگیری از خروج پزشکان این قشر جامعه را که مانند بقیه اقشار شغلی خدماتی دارند را از بدنه جامعه استثنا کردند و هر روز پولهای کلان و بودجه های بیت المال را به آنها دادند این بی عدالتی شکل گرفت و به یک حق مسلم تبدیل شد. و رفته رفته به خود اجازه دادند به دور خود یک گارد نفوذ ناپذیر بکشند و با استفاده از نفوذ بدست آمده از ثروت و جایگاه رفیع اجتماعی و سیاسی به راحتی برای خود صاحب تریبون شوند و واقعیت تلخ هم این است که هر کس تریبون دارد صدایش کوش فلک را کر می کند و می توتند برای خود تولید حق کند! و هر روز به نفع خود قانون و بخشنامه چاپ کند و ثروت روی ثروت انباشت کند. اکنون به راحتی می بینید که متأسفانه ثروتهای این قشری که می بایست غمخوار مردم پابرهنه باشند سر به فلک می ساید... ثروتی که از کیسه مردمی تأمین می شود که بعضاً از هستی ساقط می شوند... سلاطینی که با گدایی از فقرا کاخهایشان را بنا می کنند...
چقدر فاصله است بین طبیبی که نامش رازی بود و تمام دغدغه اش خدمت به بیماران و دردمندان با پزشکان عصر تجدد! آن طبیبی که زندگی اش را وقف بیمارانش می کرد و حق الزحمه ای از بی بضاعتان دریافت نمی کرد و وجوهی را که از داراها می گرفت به فقرای دردمند می داد...
اینک نوبت مردم است که به دنبال عدالت باشند
مگر رهبر معظم انقلاب در بیانات نوروز امسال از عدالت اقتصادی نام نبردند؟
پس بسم الله...
امين
Iran, Islamic Republic of
اين جماعت نه همه آنها آنقدر ...مغرور هستند كه اصلا به دلايل منطقي و اصولي توجه نكنند . ...
United States
مدیری از تو هم مچکریم!
دكتر ارنست
Iran, Islamic Republic of
اصلا نظر سنجي اي كه توي سايت نظام پزشكي انجام بشه علمي نيست . چون كساني به سايت مراجعه مي كنند كه پزشكند و وابسته به نظام پزشكي اند . اگه راست مي گن نظر سنجي رو توي سايت تابناك يا جهان نيوز يا فارس يا...يه سايت بي طرف بذارند ببينند نظر مردم چيه؟