پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۸

75میلیون ایرانی در 53ماه چقدریارانه گرفتند؟

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 425102
مجموع یارانه نقدی پرداختی به مردم در بیش از چهار سال گذشته به مرز ۱۸۰هزار میلیارد تومان رسید که معادل کل بودجه عمرانی دولت از سال ۸۵ تا ۹۳ است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دولت دهم با پشتوانه مصوبه مجلس از آذرماه سال ۸۹ اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را با هدف کنترل مصرف حامل‌های انرژی و توزیع بهینه یارانه ها آغاز کرد که از همان ابتدا پرداخت نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی یارانه به میزان برابر به تمام جمعیت ۷۵ میلیون نفری با منتقدانی همراه بوده که این انتقادها در دولت یازدهم به اوج خود رسید.

در پاسخ به این انتقادها، مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد دولت یازدهم در قانون بودجه سال ۹۳ تبصره‌ای گنجاند که بر اساس آن دولت مکلف به حذف یارانه پُردرآمد ها شد ولی این مهم در سال گذشته هر چند کلید خورد ولی عملیاتی نشد و مجموع حذف شدگان به ۳۰۰ هزار نفر نرسید.

درپی اصرار کارشناسان و مجلسی‌ها و همچنین کسری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومانی یارانه ها، دولت در سال ۹۴ روند حذف یارانه پُردرآمدها را با سرعت بیشتری در پیش گرفت که پیش بینی می شود، در سال جاری یارانه نقدی ۶ میلیون نفر حذف شود که صرفه‌جویی ۳ هزار میلیارد تومانی در پرداخت یارانه نقدی را به همراه خواهد داشت.

نگاهی به آمار پرداخت یارانه نقدی به بیش از ۷۵ میلیون نفر در ۵۳ ماه گذشته نشان می دهد که این رقم در اردیبهشت امسال به مرز ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که تقریباً معادل ۹ سال بودجه عمرانی دولت از سال ۸۵ تا ۹۳ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
با این پول چه زیر ساختهایی که ساختنی بود. چه میزان اشتغال که فراهم شدنی بود. چه بسیار از محرومین که با ایجاد اشتغال دائمی روی پای خود می ایستادند. ولی افسوس و صد از افسوس از سیاستهای پوپولیستی
دوست عزیز مطمئن باشید این پولها اگر به مردم پرداخت نمی شد می رفت آنجائی که بقیه پولها در مابقی سالها رفته است و می رود . هیچ زیر ساخت و اشتغالی هم ایجاد نمی شد .
United States
چندبرابراین پول رودولت باگران کردن برق وگازوبنزین...ازمردم گرفت
Iran, Islamic Republic of
بابا اينارو از جيب خودمون در آوردند
گراني 1000درصدي بنزين
گراني برق و آب و گازو نان و غيره رو كي داره ميده
میثم عشق وطن
United States
ببخشید شما آغا زاده هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعيد
لطفا فقط از پرداختي ها نگو.بگو بنزين 100توماني را هزار وگازوئيل15توماني را600دارند به ملت قالب مي كنند.از بقيه هم فاكتور گرفتم.
Iran, Islamic Republic of
درامد ناشي از هدفمندي چقدر بوده؟ بنزين 100 تومني رو 700 تومن كردين قيمت برق و گاز رو چند برابر كردين؟
به ملت نمیدادن الان دست یه عده گردن کلفت بود
و....