سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰
۶

اعدام قاتل حادثه سعادت آباد در ملأعام

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 145400
قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري حكم قصاص متهم پرونده قتل در سعادت‌آباد را صادر كرد.
به گزارش فارس،‌ پس از جلسه محاكمه صبح ديروز متهمان پرونده قتل در سعادت‌آباد كه در آن متهم پرونده به دفاع از خود پرداخت قاضي نورالله عزيز محمدي با مستشاران اين شعبه به شور نشست و در نهايت حكم قصاص يعقوب را صادر كرد.

قاضي عزيزمحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس درباره حكم صادره گفت: يعقوب به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با كيميا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت‌نمايي با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شد.

وي ادامه داد: با نظر اكثريت قضات (3 قاضي)، كيميا از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما به دليل ارتباط نامشروع با يعقوب، به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شد.

رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران، گفت: حكم در ملاءعام اجرا خواهد شد اما مكان اجراي آن با نظر دادستان تهران خواهد بود.

صبح روز 6 آبان امسال، اهالي خيابان‌هاي منتهي به ميدان كاج واقع در منطقه سعادت‌آباد، با فريادهاي كمك‌خواهي مرد جواني به خيابان آمدند.

مردم در خيابان، جواني را مشاهده كردند كه توسط شخص ديگري به شدت مجروح شده و فرد ضارب به هيچ كس اجازه دخالت براي نجات جوان مصدوم را نمي‌دهد.

بعد از گذشت دقايق طولاني از اين حادثه، نه مردم و نه مأموران پليس حاضر در صحنه به خود اجازه برخورد با عامل اين جنايت را ندادند تا اينكه جوان مجروح مقابل چشمان مردم و مأموران پليس جان داد.

با توجه به حساسيت فوق‌العاده‌اي كه بعد از اين قتل در سطح جامعه ايجاد شد، رئيس قوه‌قضاييه دستور داد تا پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسيدگي شود.

پرونده بعد از طي مراحل تحقيقاتي در دادسراي جنايي تهران و پس از گذشت 24 روز از اين جنايت هولناك به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد كه صبح ديروز و از ساعت 9:45 به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي، رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري، محاكمه متهم به صورت علني آغاز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شیوه اعدام مهم است باید بصورت دردناکی باشد
Iran, Islamic Republic of
كاش قوه عدليه ايران به اين زودي وسرعت قاتلان و آمران جنايات و قتلهاي كهريزك راهم مجازات و اعدام كند تااجراي احكام و دستورات اسلامي فقط مختص افرادعادي جامعه نباشد .
Iran, Islamic Republic of
كاش قوه قضائيه به اين زودي وسرعت قاتلان و آمران جنايات و قتلهاي فتنه سال گذشته كه مادر و دختر بسيجي را كشتند و باعث كشته شدن بسياري ديگر شدند و سران جنايتكار فتنه را هم مجازات و اعدام كند تا اجراي احكام و دستورات اسلامي فقط مختص افرادعادي جامعه نباشد!!
Iran, Islamic Republic of
به خاطر مخفي كاري دليل قتل توسط يعقوب نوشته نشده! البته موافق يعقوب و عمل زشت او نيستم ولي جالب است بدانم به چه دليل اين اتفاق افتاده.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه نظر دهنده محترمی که خواستار مجازات متهمان کهریزیک شده:
اولا ماجرای کهریزک قابل مقایسه با این جنایت نیست. ماجرای کهریزک زائیده یک سری عوامل است که مهم ترین آنها پیدایش فتنه بعد از انتخابات است. مقصر اصلی در این ماجرا سران فتنه و گردانندگان اصلی آن هستند نه کس دیگر. اگر آنهایی که ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند به جای اینکه عده ای جوان غافل و بعضا معاند را به خیابان ها بکشند، به قانون تمکین می کردند و ادعای خود را از طریق قانون پیگیری می کردند، شاید امروز ما شاهد چنین حوادثی نبودیم.
ثانیا: مدعی اصلی در ماجرای کهریزک نظام است که بیرحمانه مظلوم واقع شد. هم کسانی که در این ماجرا به قتل رسیده اند مقصرند که بی دلیل به اغتشاش پرداختند و هم کسانی که خودسرانه با آنها برخورد قهری کردند و این فاجعه را به وجود آوردند.
Iran, Islamic Republic of
براي چي بايد دردناك باشد؟!!! خدا نكند هيچ وقت
طعم خيانت را بجشيد تا حال اين بدبخت رو درك كنيد!
فاجعه است، مخصوصا اگه مرد باشي!