پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تايمز: پاكسازی نژادی عربها در کردستان عراق

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 410009
روزنامه انگليسی تايمز به نقل از برخی گزارش ها از اقدام نيروهای پيشمرگه كردستان عراق در پاكسازي عرب ها درسايه تحولات جاری در اين كشور سخن گفت.
به گزارش جهان به نقل از العالم، روزنامه تايمز چاپ لندن روز شنبه در سرمقاله خود با عنوان "انتقام كردها: نشانه هايي درباره اقدام كردها در پاكسازی نژادی عربها " نوشت: در جنگ عليه داعش تا اين لحظه یک برنده وجود دارد. درسايه خلا ناشي از عقب نشيني نيروهاي عراقي درسال گذشته، نيروهاي پيشمرگه كُرد بر وسعت مناطق تحت كنترل خود به ميزان ۴۰ درصد افزودند.

اين روزنامه افزود: با حمايت هوايي ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمريكا، نيروهاي پيشمرگه توانستند شهر راهبردي عين العرب سوريه را بازپس بگيرند و دستاوردهاي زيادي را در مسر بازپس گيري موصل بدست آورند.

به نوشته اين روزنامه، يكي از نتايج اين امر همان افزايش حمايت بين المللی از رويای كردها در داشتن كشور خاص خودشان است.

تايمز افزود: اين رويا نمی تواند فقط براساس قدرت نظامی بنا شود بلكه نياز به مبنای اخلاقی دارد و اين مبنای اخلاقی در معرض تهديد قرار دارد؛ زيرا گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر حاکی است كه نيروهاي پيشمرگه كُرد هزاران عرب را در مناطقی امنيتی قرار می دهند و جلوی بازگشت برخی از آنان به روستاهايشان را می گيرند، و يا به كردها اجازه می دهند که در خانه های آنان سکونت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *