جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دلیل سفر مقامات یمنی به تهران

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 410702
سخنگوی رسمی جنبش انصارالله اهداف سفر مقامات یمنی به تهران را شرح داد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "محمد عبدالسلام" گفت : نمایندگان دولت یمن در تهران مورد استقبال رسمی مسؤولان قرار گرفتند و نشست ها از صبح دوشنبه آغاز شد و تا امروز سه شنبه ادامه یافت .

محمد عبدالسلام که این مسؤولان یمنی را در سفر به تهران همراهی می کند، در گفتگو با شبکه یمنی "المسیره" اظهار داشت: نمایندگانی از سوی وزارت خانه های یمن با همتایان ایرانی خود دیدار و گفتگو کرده اند.

وی اظهار داشت : هدف از این سفر برقراری ارتباط با طرفهای مختلف بین المللی در راستای منافع عالی کشور، و ایجاد مشارکت مبتنی بر احترام متقابل و مساوات است .

محمد عبدالسلام تأکید کرد: این سفر در راستای تقویت همکاری اقتصادی دو کشور و بهبود روابط یمن با کشورهای جهان صورت می گیرد. یمن برای موضعگیری سیاسی و یا انجام سفر نیازمند دریافت مجوز از سوی کسی نیست . فرآیند اقتصادی و مبادلات تجاری برای تمامی طرفها حائز اهمیت است.

محمد عبدالسلام فاش کرد سفر مقامات دولتی یمن به زودی به برخی از کشورها از جمله چین و روسیه انجام خواهد شد.

وی تأکیدکرد که هدف از این سفرها در وهله اول خدمت رسانی به ملت یمن است و در آنها اقتصاد ابزاری برای باج خواهی و دنباله روی کورکورانه و اعمال فشارهای سیاسی بشمار نمی رود.

سخنگوی انصارالله در مورد زمانبندی این سفر گفت: این سفر دیر انجام شده است. دولتهای سابق در یمن می بایست دروازه های اقتصادی خود را بر روی تمامی کشورهای جهان می گشودند، تا یمن در گرو کسانی قرار نگیرد که با سوء استفاده از آن امنیت و ثبات و زندگی روزمره مردم را در معرض تهدید قرار ندهند.

محمد عبدالسلام اظهار داشت: انقلاب مردمی یمن شکل گرفت تا به مردم چیزی تقدیم کند و در آن اقتصاد به عامل باج خواهی تبدیل نشود.

وی تاکید کرد: صنعا قصد دارد فعالیت های اقتصادی خود با کشورهای مختلف جهان به سود یمن باشد .

سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد : انصارالله برای همه کشورها احترام قائل است، به ویژه کشورهایی که برای ملت یمن احترام قائلند و امنیت و اقتصادش را محترم می شمارند و در امور سیاسی اش دخالت نمی کنند و سعی در باج خواهی از آن ندارند.

محمد عبدالسلام اظهار داشت : توافقنامه هوایی امضا شده با ایران در سال ۱۹۹۷ بر اساس یک دستور سیاسی خارجی متوقف ماند تا آنکه یمن روابط متقابل با ایران نداشته باشد.

وی افزود : به همین دلیل ما معتقدیم تصمیمات سیاسی بر اوضاع اقتصادی یمن تاثیرگذار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *