شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

نامه سرگشاده جنبش الحوثی به دبیر کل اتحادیه عرب

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 76360
جنبش شيعي الحوثي در نامه‌اي سرگشاده به عمرو موسي، دبيركل اتحاديه عرب كه محتواي آن در اختيار خبرنگار فارس قرار گرفته به ارائه توضيحاتي درباره درگيري‌هاي دو هفته اخير يمن و دخالت عربستان در اين جنگ پرداخته است.
اين جنبش با اشاره به غيرمنتظره نبودن حملات عربستان عليه مبارزان الحوثي و همچنين سوابق دخالت اين كشور از سال 2004 تاكنون در جنگ صعده تاكيد كرد: دخالت عربستان از جنگ چهارم آشكار شد و تا امروز كه دست به بمباران مردم بي‌گناه زده، اين دخالت‌ها ادامه دارد.
جنبش الحوثي در بيانيه خود با تاكيد بر اينكه حملات عربستان بدون هيچ دليل و مدركي صورت گرفته، افزود: عربستان حمايت‌هاي مالي و نظامي بسياري از يمن كرده است؛ به گونه‌اي كه ما در پايگاه‌هاي تصرف شده، سلاح‌هاي سعودي يافتيم؛ اما براي جلوگيري از دامن زدن به خواسته كساني كه به دنبال جنگ منطقه‌اي بودند به محكوم كردن اكتفا كرديم.
اين جنبش در ادامه اين نامه با اشاره به هماهنگي‌هاي يمن و عربستان و استقرار ارتش يمن در "جبل الدخان " از تاريخ 13 شوال تاكيدكرد: در مرحله اول ارتش يمن را از اين منطقه اخراج كرده و منطقه را در اختيار گارد مرزي عربستان قرار داديم؛ اما در تاريخ 14 ذوالقعده (1 نوامبر) ارتش يمن دوباره وارد اين منطقه استراتژيك شد و با وجود اعتراض به گارد مرزي سعودي اقدامي از سوي عربستان صورت نگرفت.
اين جنبش در بيانيه خود افزود: در تاريخ 16 ذوالقعده درگيري‌هايي بين ما و گارد مرزي عربستان صورت گرفت و نيروهاي ما كشته و يا زخمي شدند.
جنبش الحوثي با اشاره به تلاش‌هاي دولت يمن براي ورود مستقيم عربستان به درگيري‌ها تصريح كرد: سخنان رئيس جمهور يمن دو روز پس از آغاز مداخله عربستان كه مي‌گويد "جنگ به واقع دو روز پيش آغاز شد " نشان مي‌دهد كه رژيم يمن در وارد كردن عربستان در اين جنگ موفق بوده است.
جنبش الحوثي با اشاره به حملات هوايي عربستان، استفاده از بمب‌هاي فسفري و آتش زا، نابودي ده‌ها منزل و مزرعه، آوارگي هزاران نفر و كشته شدن ده‌ها نفر در حمله عربستان خطاب به عمرو موسي آورده است: به شما و همه كشورهاي عربي اعلام مي‌كنيم مشكل زمين، مرز و يا ورود به اراضي عربستان نيست، بلكه مشكل استفاده ارتش يمن از خاك عربستان عليه ماست.
اين جنبش در ادامه با تاكيد مجدد بر عدم حمايت از سوي هر طرف خارجي در اين جنگ و با اشاره به سوء استفاده‌ نظام يمن از مسائل ديگر تاكيد كرد: ملت يمن با همه ابزار‌هاي سياسي، ديني و اجتماعي خود مداخله عربستان و حملات اين كشور را رد كرده و براي حل سريع بحران صعده در قالب ملي تلاش مي‌كند.
جنبش شيعي الحوثي با اشاره به ضرورت گفت‌وگوي ملي آورده است: اتحاديه عرب بايد از گفت‌وگوي ملي در صحنه عربي حمايت كند.
جنبش الحوثي در پايان با ابراز اميدواري درباره اقدام اتحاديه عرب و بررسي حقايق و جلوگيري از ادامه جنگ تصريح كرد: ما اين جنگ را تجاوز به تماميت ارضي يمن، قوانين بين‌المللي و پروتكل‌هاي اتحاديه عرب مي‌دانيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *