جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش ۱۴ درصدی حجم سفرها در عیدفطر

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 373001
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ایام عید سعید فطر شاهد افزایش ۱۴ درصدی حجم سفرها در جاده‎های کشور بوده‎ایم.
به گزارش جهان به نقل از فارس از گرگان، اسکندر مومنی بعدازظهر امروز در جمع اعضای ستاد تسهیلات سفر استان گلستان و در بازدید از اجرای مرحله دوم طرح تابستانه پلیس‎راه این استان اظهار داشت: امروزه در دنیا ترافیک جزء دغدغه‎ همه کشورهای دنیا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این دغدغه به طور طبیعی در ایران نیز جزء اولویت‎ها است و بر همین اساس با تلاش مجموعه ناجا و سایر دستگاه‎های مرتبط به نقطه‎ای رسیده‎ایم که تلفات تصادفات جاده‎ای از سال ۸۵ تا به امروز از سالی ۲۹ هزار فوتی به کمتر از ۱۸ هزار نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: این کاهش فوتی‎ تصادفات رانندگی درحالی صورت گرفته که تعداد خودروها و رانندگان بیش از ۲ برابر شده است.

مومنی تاکید کرد: هرچند که این تعداد کاهش هم برای ما راضی کننده نیست و حتی یک نفر فوتی در تصادفات رانندگی نیز زیاد است و برای کاهش بیش از پیش فوتی‎های تصادفات رانندگی نیاز به عزم ملی و تلاش تمام دستگاه‎ها دارد.

وی اضافه کرد: امروز تحقیقات کارشناسان در تمام دنیا به این نتیجه رسیده‎اند که ‎عامل وقوع حوادث رانندگی دیگر تک مولفه‎ای نبوده و وابسته به چهار عامل انسانی، وضعیت جاده‎ها، وسیله نقلیه و امداد و نجات است.

مومنی متذکر شد: اگر هر کدام از این چهار مولفه به شرایطی برسد که شاهد بهبودی در آن باشیم به طور مستقیم بر روی کاهش تلفات تصادفات جاده‎ای تاثیر خواهد گذاشت و این یک موضوع اثبات شده است.

افزایش ۱۴ درصدی حجم سفرهای عید فطر

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ویژه بودن وضعیت استان گلستان در حوزه سفرهای بین‎شهری تصریح کرد: استان گلستان یکی از استان‎هایی است که مردم آن را به عنوان استان مقصد و استان عبوری انتخاب می‎کنند و این یک ویژگی این استان است.

مومنی عنوان کرد: برابر آمار تابستان سال گذشته بیش از ۱۱ هزار خودرو به استان گلستان وارد و یا از آن خارج شده که این حجم تردد در استان نیازمند افزایش توان پلیس و دستگاه‎های مرتبط با امر سفر است.

وی با اشاره به تجهیز شدن بیش از ۳۰ هزار کیلومتر از راه‎های استان به سیستم هوشمند نظارت تصویری اضافه کرد: تجهیز راه‎ استان‎های خراسان‌رضوی، گلستان، مازندران، گیلان و آذربایجان‌شرقی و غربی در اولویت این برنامه قرار دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری با اشاره به بی‎سابقه بودن حجم سفرها در ایام عید سعید فطر در جاده‎های کشور اظهار داشت: در این مدت میزان سفرها در سطح جاده‎های کشور ۱۴ درصد نسبت به نوروز افزایش داشته و بیشترین حجم سفرها را هم استان‎های شمالی به خود اختصاص داده‎اند.

لزوم تسریع در بهبود جاده‌های شمال کشور

مومنی تاکید کرد: با توجه به آنکه در هر تعطیلات حجم سفرها به ویژه در استان‎های شمالی بسیار افزایش می‎یابد نیاز است موضوع تعطیلات آخر هفته توسط دولت و مجلس بازبینی شود.

وی افزود: ساماندهی تعطیلات و اختصاص تعطیلات آخر هفته باعث می‎شود مردم در روزهای بین تعطیلی به انجام سفر نپردازند و این حجم سفرها و به طور طبیعی افزایش تلفات تصادفات جاده‎ای به وقوع نپیوندد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۲۵ میلیون نفر در استان‎های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز زندگی می‎کنند که در روزهای تعطیل با افزایش حجم سفرها زندگی عادی این افراد هم مختلف می‎شود.

مومنی در پایان تسریع در عملیات عمرانی مسیر هراز، فیروزکوه و آزادراه شمالی را یک امر ضروری در تسهیل عبور و مرور و بهبود تردد در جاده‎ها به‎خصوص در ایام تعطیل دانست و ابراز داشت: تسریع در بهبود این مسیرها می‎تواند مولفه بهبود وضعیت راه‎ها را به رتبه خوبی برساند و به طور طبیعی باعث کاهش حوادث رانندگی در این مسیرها خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *