جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۷

محمد خاتمی: موسوی معذرت خواهی کند برای همه بهتر است

دوشنبه ۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 173409
سید محمد خاتمی در دیدار تعدادی از فعالان سیاسی و فرهنگی با توجه به وضعیت نابسامان اصلاح طلبان اعلام کرد که "اگر میرحسین موسوی معذرت خواهی نماید برای همه بهتر است و این می تواند فتح بابی باشد برای تحقق آرمان های اصلاح طلبان."
به گزارش جهان، این خبر را سایت رسمی میرحسین موسوی روز گذشته منتشر کرد. 

رئیس بنیاد باران همچنین تاکید کرد که "این معذرت خواهی هرچند ممکن است برای مهندس موسوی ناخوشایند باشد اما اوضاع فعلی اقتضا می کند که برخی افراد قربانی شوند تا به بدنه اصلی جنبش اصلاحات صدمه وارد نشود." 



سایت کلمه در ادامه این گزارش اضافه کرده است که "در روزهای اخیر شایعه معذرت خواهی مهندس موسوی در بین طرفداران جنبس سبز منتشر شده است." 

این سایت هچنین نوشته است: طی تماسی که با زهرا رهنورد برقرار شد، ایشان تاکید کرده که مهندس موسوی عقب نشینی نخواهد کرد و اگر سید محمد خاتمی به فکر جنبش اصلاحات است، از خود نیز باید بگذرد و خود را باید فدا کند. 



کلمه البته توضیح نداده است که "از خود گذشتن" خاتمی به چه معنی است و اینکه واکنش شخص میرحسین موسوی به پیشنهاد آقای خاتمی چه بوده است. 

فارغ از این موضوع این سایت تلویحا تایید کرده که تماس با خانم رهنورد که در حبس خانگی قرار دارد امری عادی است و وسایل ارتباطی در اختیار او و همسرش قرار دارد.

جالب آنکه سایت کلمه که به نظر می رسید این خبر را ناخواسته منتشر کرده است، دقایقی پس از انتشار آن را از خروجی خود برداشت. 

گفتنی است، سید محمد خاتمی این روزها اندیشه نقش آفرینی در انتخابات مجلس نهم و بازگشت به عرصه سیاسی کشور را در سر می پروراند اما تاکنون حاضر نشده شروط بازگشت به نظام را محقق کند چرا که از انتقادات احتمالی اپوزیسیون و فشار احزاب افراطی هراسان است.

البته پیشنهاد اخیر آقای خاتمی به میرحسین نشان می دهد که ممکن است او در اندیشه همراه کردن سران فتنه برای "اعلام پشیمانی جمعی" باشد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی نظام رسما ضدانقلاب محسوب شده اند و مشخص نیست که اگر آنان از گذشته خود اعلام برائت و پشیمانی کنند اقدام آنان تنها به معنی عفو اتهاماتشان خواهد بود یا امکان حضور در عرصه سیاسی را هم خواهند داشت. یا اینکه اساسا عذرخواهی آنان قابل پذیرش نیست.

مسئولان ارشد نظام تاکید کرده اند که شرط بازگشت خاتمی و دیگر فعالان جریان فتنه به عرصه سیاسی اعلام برائت رسمی از جریان فتنه است در غیر اینصورت آنان همچنان از متهمان فتنه ۸۸ محسوب می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز هم بوی انتخابات به مشام خورده آقای خاتمی نقش شما در قیام علیه نظام بیشتر از موسوی ساده لوح است
Iran, Islamic Republic of
مردم می‌خوان که اینهایی که باعث خدشه دار شدن آبروی نظام ریخته شدن خون بچه های مردم شدن مجازات شن معذرت خواهی‌شون هم به درد خودشون می‌خوره بی‌زحمت کسی نسخه الکی نپیچه و الا مردم نسخه همشونو درست و حسابی می‌پیچن و با این حرف‌ها هم نمی‌تونن از مجازات فرار کنن همشون از دم
Iran, Islamic Republic of
معذرت خواهی موسوی شاید فقط به درد ضد انقلاب و سلطنت طلب و همجنس‌بازهایی بخوره که هنوز هم بعضیاشون راه ضربه زدن به نظام رو تو پیروی و پشتیبانی از راهی که موسوی و کروبی و خاتمی طی کردن می‌بینن و گرنه اینها همشون مجرم و گناه‌کارن و باید مجازات بشن و قوه قضائیه اگر به هر دلیل این کار رو الآن انجام نمی‌ده اونا نباید فکر کنن که آلزایمر سیاسی سراغ امت حزب‌الله هم میاد و اگر این منافقا دارن نفس می‌کشن برن دعا کنن به جان آقای عزیزی که امت حزب‌الله به حرمت ایشون کاری انجام نمیده
Iran, Islamic Republic of
درسته موسوی اگه معذرت خواهی کنه برای همه ( البته منظور خاتمی از همه خودشه )‌ بهتره !
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر منافقان . لعنت خدا بر موسوی و کروبی و خاتمی
Iran, Islamic Republic of
شما گفتید که :
مسئولان ارشد نظام تاکید کرده اند که شرط بازگشت خاتمی و دیگر فعالان جریان فتنه به عرصه سیاسی اعلام برائت رسمی از جریان فتنه است در غیر اینصورت آنان همچنان از متهمان فتنه ۸۸ محسوب می شوند.

می شه دقیقا بگید کدام مسئولان ارشد نظام؟؟؟
معذرت خواهی برای عصر روز جمعه 29 خرداد 88 بود ، بعد از سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه
جناب آقای خاتمی تمام باب ها بر روی شما و دیگر فتنه گران بسته است، جز باب توبه و استغفار از گناهانی که در این مدت انجام داده اید، خون هایی که به ناحق ریختید تا آرمان های اصلاح طلبان تحقق یابد.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
براندازى به هر قيمت. توبه گرگ مرگه . يترو رو تو ده راه نمى دادن سراغ خونه كدخدا را مى گرفت. لعنت بر كسانى كه باعث اميدوارى اين منافقان قسم خورده شدند
اين سايت كلمه مگه فيلتر نيست ؟ پس شما چطوري واردش شدين! اي ناقلاها شماها هم از فيلترشكن استفاده ميكنين؟
India
توبه گرگ مرگ است
Iran, Islamic Republic of
من الان کلمه رو چک کردم همچین چیری نبود
United States
چرا اينقدر دروغ مي‌گيد؟
Iran, Islamic Republic of
آن وقت خوده خاتمي چه زمانی باید عذرخواهی کند؟!!
.....آن ساختمان نزدیک میدان .... را از کجا آوردی و تیمت را مستقر کردی.روزی نوبت شما هم می شود.من از دختر خاتمی پرسیدم و شدیدا تکذیب کرد.سایت کلمه لحظه ای هک شد
United States
موشه تو سوراخ نمی رفت جارو بدنبش می بست . حکایت خاتمیه
اوه شما هم فیلتر شکن دارین ناقلاها؟؟
Iran, Islamic Republic of
نقل است روزی که دینار و درهم رواج یافت شیطان از فرط خرسندی و خوشی آنها را بر چشمانش نهاد و گفت با این وسیله روزگار انسان را تیره و تباه خواهم کرد ! حالا که دوباره موسم انتخابات نزدیک شده بارهم بوی پول به مشام حضرات خورده و میخواهند آن جنایات را به حساب خودسان ماستمالی کنند و دوباره در صف بایستند! صندلیها همچنان میمانند ولی در عجبم که وجدان آقایان کجاست !
United States
اینهایی که نظر گذاشتند اینجا یک بار کامل خبر رو خوندند یا نه؟!
Germany
اختیار دارین شکسته نفسی نفرمایین سی چهل تا کشته که قابلی نداره
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید آقایان به اصطلاح اصول گرا
اقای خاتمی برای استقلال ونجات ملت باید هزینه کرد ولی پیشنهاد شمایک شکست وخفت است .موسوی وکروبی برای آرمان این مردم زندانی هستند آنوقت شما پیشنهاد عذر خواهی میدهید.
United States
در جوا این کامنت :
"اقای خاتمی برای استقلال ونجات ملت باید هزینه کرد ولی پیشنهاد شمایک شکست وخفت است .موسوی وکروبی برای آرمان این مردم زندانی هستند آنوقت شما پیشنهاد عذر خواهی میدهید."

باید عرض کنم بهتره ارمان مردم که موسوی بخاطرش زندانی شده رو مرور کنیم راست میگی :
آرمان مردم این بود که دم از قانونگرایی زده بشه ولی هنوز رای ها به طور کلی شمرده نشد ه نماینده شون در اقدامی غیر قانونی خودشو رییس جمهور اعلام کنه!
ارمان مردم بود که با دروغ تقلب این همه ادمو الکی به جون هم بندازن و تخم نفاق و کینه رو در کشور بپاشن
ارمان مردم بود که با دشمنان ملت و دین همصدایی و همنوایی ببینن و اسم کاندید مورد نظرشونو از زبان اوباما بشنون جهت حمایت امریکا
ارمان مردم بود که در ماه مبارک رمضان حرمت مسلمات دینشون شکسته بشه
ارمان مردم بود که شعارهای اصیل انقلابی که برای هزاران کشته مظلوم و مومن دادن تغییر پیدا کنه و شعارهای دشمن شاد کن جاشو بگیره
ارمان مردم بود که با تهمت به نظام اسلامی ابروی ایران و ایرانی در دنیا خدشه دار بشه
ارمان مردم بود که برخی سردو.مدارانش رشوه و پول از خارجیا بگیرن برای براندازی
ارمان مردم بود که در روز عاشورا به عزیزترین شخصیت نزد ملت توهین بشه و مثل یزیدیا حرمتشو بشکنن

برو اقا برو این دام بر مرغی دگر نه ، اینکه به اسم ارمانخواهی با دشمنان ملت دست به یکی کنید و اب به اسیاب دشمن بریزید اسمش ارمان خواهی نیست اسمش فتنه گری و خیانته
چقدر شما ساده اید. موسوی عذر خواهی کنه؟!! آره اونهم حتماً این کار رو میکنه. کسی که با دروغ 11 میلیونی !!!!!!!!!!! یه عده از جوونهای تهران رو به آشوب دعوت کرد و حتی در سال 89 هم مردم رو برای دفاع از مردم تونس!!!!!!!! تو روز 25 بهمن!! بازهم به خیابونها دعوت کرد و کسی که از جشن و پایکوبی یه عده اراذل در ظهر عاشورای 88 تهران دفاع کرد، با این همه غرور و تکبر و حماقتی که ازش دیدید، این فرد عذر خواهی میکنه؟!!!!!
خیلی باحالید که همچین فکری می کنید.
Iran, Islamic Republic of
همين بهتر كه شما بر اين سه بزرگوار لعنت بفرستيد اين سه عزيز مقام ومنزلتشان پيش ما محفوظ است لطفا اين نظر را نشان دهيد
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر منافق و فتنه گر
خدایا نعمت بزرگ درک و آگاهی را به ملت ایران عطا فرما که تمام گرفتاری امروز ملت از ناآگاهی اوست
Iran, Islamic Republic of
آزادی داشتن در روح وروان است نه داشتن آزادی در جسم! آزادی در جسم افراطی بی دینی می اره! ملتی که دین با عمل نداشته باش کامل نیست و از جاهلان زمان است. دیا ارزش نداره کمی گذشت کنید به خودتون! همه باهم
موسوی و کروبی به خاطر ارمان های مردم در زندان
اول اینکه کدوم مردمو میگی حامیان این 3 عزززیز اکثرا خواص دنیا زده و اقازاده های مشکل دار هستند نه مردم
دوم منظور تون از زندان خانه های مجلل وحتما با اعمال شاقه ای مثل نقاشی و استخر تناول غذاهای هفت رنگ است
سوم اینکه خاتمی عادت داره حرف بزنه و در صورت عدم استقبال تکذیب کنه
Iran, Islamic Republic of
کامنت 1 بخواند:
همون مردمی که از ترستون روزای خاص که میریزید تو خیابونا در یک حرکت کاملا خود جوش به خاطر ترستون ماسک می زنید
میخوای آدرس بده چند تا از این مردم رو نشونت بدم که تو فقر و فلاکت و بیکاری و اعتیاد و هزار تا ناهنجاری گرفتارن اما شماها که ....
متاسفم برات که مطالبه مردم رو نمی بینی و فکر میکنی شخص اینجا مهمه
موسوی هم یک آدم عادیه مثل ماها
ما اونو بزرگ نمی کنیم ولی بهش احترام میگذاریم که به خاطر 2 روز دنیا قدرت و پول و ... خودشو نفروخت و نه به اپوزیسون ضد اسلام و لاییک و سکولار متصل شد و نه از آبشخور بیت المال خورد و هم پیمان با مفسدین نشد.
صحبتهای ذوالنور رو مگه نخوندی که انتخاب دکتر رو انتخاب بین فاسد و افسد خوانده، خوبه که خودتون به دست خودتون رسوا میشین و ان شائ الله این مرحله که تموم بشه ملت به بلوغ سیاسی خواهند رسید و صالحین را انتخاب خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
خطاب به این دوستی که جواب کامنت یک رو داده باید عرض کنم اینکه می فرمایید موسوی به کسی وابسته نیست (اپوزیسون ضد اسلام و لاییک و سکولار) لابد با این حرف تلویحا می خواید سروش (منکر عصمت پیامبر و وحیانی بودن قرآن کریم) و گنجی (منکر وجود داشتن امام زمان (عج)) و هم چنسبازان و سران اسراییل و آمریکا و سران حکومتهای استثمارگر اروپایی و سران منافقین رو مومن و مسلمان می دانید که همگی برای موسیو گریبان چاک دادند و تا امروز هم حمایت می کنند و کمکهای خارجی به این جنبش و سرانش را هم که لابد چون امریکا و اسراییل از خودتان هستند اصلا کمک خارجی و اجنبی نمی دانید!
در مورد سواستفاده موسوی از بیت المال قصد تهمت ندارم ولی هر وقت بررسی شد اون موقع قضاوت می کنم نه اینکه از سر حب تطهیرش کنم یا از سر بغض متهم
در مورد ذوالنور هم که شما ها تا دیروز قبولشون نداشتید حالا براتون شده مرجع استناد؟!
یا للعجب
Iran, Islamic Republic of
آقایونی که می گن مرگ بر موسوی و...... اینهاسی سال همه کاره مملکت بودند و حالا شدند فتنه و منافق و ... حالا ما از کجا بدونیم اینهایی که امروز سر کار هستند ده سال بعد معلوم بشه که منافق و .... نبودند ؟
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم خاتمی از کجا نون در میاره؟
کار که نمی کنه فقط هم دنبال فتنه گریه پس از چه راهی امرار معاش می کنه؟
Iran, Islamic Republic of
"آقایونی که می گن مرگ بر موسوی و...... اینهاسی سال همه کاره مملکت بودند و حالا شدند فتنه و منافق و ... حالا ما از کجا بدونیم اینهایی که امروز سر کار هستند ده سال بعد معلوم بشه که منافق و .... نبودند ؟"


میزان حال فعلی افراد است.....قصاص قبل از جنایت معنا ندارد
Iran, Islamic Republic of
يكي را تو ده راه نمي دادن سراغ خانه كدخدا را مي گرفت .عجب رويي داره !
Iran, Islamic Republic of
باید به خاتمی گفت : توکه لالایی بلدی چراخوابت نمی بره .خودت عذر خواهی کن شاید اون هم یادبگیره.
Iran, Islamic Republic of
چرا سران فتنه عكسشان چاپ مي شود؟!
Iran, Islamic Republic of
من شخص اول فتنه را خاتمی میدونم ، ما یادمون نرفته که مهاجرانی چه بلایی سر این کشور آورد.
Hungary
این ها به قدرت برسن به صغیر و کبیر رحم نمی کنند.