جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

طرح پیشگیری از کاهش جمعیت تصویب شد

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 354705
نمایندگان مجلس یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور را به تصویب رساندند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس ۲ فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان ۲ فوریت طرح مذکور، در نهایت با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن علنی با ۲ فوریت این طرح مخالفت کردند، اما یک فوریت آن را با ۱۳۱ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

علی لاریجانی پس از تصویب یک فوریت این طرح نیز از کمیسیون‌های تخصصی مربوطه خواست تا سریعتر این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور به امضای ۸۲ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است و دارای یک مقدمه توجیحی و ۴ ماده است که در صورت تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس مقرر می‌شود که تمامی اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم‌سازی مانند وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات راجع به تحدید موالید و کاهش فرزندآوری ممنوع بوده و مرتکب به مجازات مندرج در ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

همچنین در صورت تصویب نهایی ماده دیگری از این طرح مقرر می‌شود که وزارت بهداشت در مورد اقدامات دانشگاه‌ها، بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی و وزارت فرهنگ و ارشاد در مورد تبلیغات این موضوع توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی موظفند موارد تخلف را شناسایی و متخلفین را به مراجع صالح قضایی معرفی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *