پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

موضع وزیر دفاع آمریکا علیه شیعیان عراق

سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 414906
وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد نیروهای شیعه نباید در عملیات آزادسازی تکریت مشارکت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد نیروهای شیعه که به گفته وی تحت حمایت ایران هستند نباید در عملیات آزادسازی تکریت مشارکت کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کارتر روز دوشنبه در نیویورک گفت نیروهای ائتلاف باید اطمینان حاصل کنند تنها در حال همکاری با نیروهای تحت کنترل دولت عراق هستند.

نیروهای آمریکایی به بهانه پشتیبانی اطلاعاتی از نیروهای عراق در عملیات بازپس گیری تکریت پروازهای تچسسی و عملیات هوایی در این شهر را آغاز کرده اند.

مرکز تکریت در اختیار نیروهای گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» یا داعش است.

این در حالی است که ده‌ها نفر از مردم صلاح‌الدین عراق در اعتراض به دخالت ائتلاف آمریکایی در عملیات آزادسازی تکریت چند روز پیش تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعار تاکید کردند که با نیروهای داوطلب مبارزه با داعش در یک صف واحد قرار می‌گیرند و با تکفیری‌ها نبرد خواهند کرد.

پنتاگون از چهارشنبه (۲۶ مارس ۲۰۱۵)، پنتاگون دستور اجرای حملات هوایی علیه مواضع داعش در تکریت را صادر کرده است و تاکنون چندین عملیات در شهر تکریت انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *