شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مخالفت با اعلام وضعیت نظامی در اوکراین

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 371805
رئیس‌جمهوری اوکراین با درخواست نمایندگان پارلمان برای اعلام وضعیت نظامی در این کشور مخالفت کرد و به آنها در مورد عواقب منفی چنین تصمیم گیری در شرایط کنونی این کشور هشدار داد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از «ایتارتاس» خبر داد، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین امروز، چهارشنبه اعلام کرد که «پترو پروشنکو» شب گذشته در پایان نشستی ویژه با گروهی از نمایندگان پارلمانی و رهبران فراکسیون‌های رادا (پارلمان اعلای اوکراین) اعلام کرد که با برقراری وضعیت نظامی در کشور کاملا مخالف است.

پروشنکو گفت: «نمایندگان پارلمانی که از دولت انتظار دارند تا در مورد اعلام وضعیت نظامی در کشور تصمیم گیری کند، باید از عواقب چنین تصمیمی هم آگاه باشند. در شرایط کنونی حتی به زبان آوردن یک کلمه اشتباه و نسنجیده ممکن است عواقب منفی برای کشور به دنبال داشته باشد و باید بسیار با احتیاط عمل کرد.»

رئیس‌جمهوری اوکراین با یادآوری اینکه این کشور مدتهاست در وضعیت درگیری نظامی قرار دارد، تاکید کرد: «ولی برای اعلام وضعیت نظامی، ارتش باید از لحاظ تجهیزات و آمادگی رزمی در شرایط عالی قرار داشته باشد که این مسئله با توجه به درگیری‌های کنونی غیرممکن است. در شرایط نظامی ارسال هر نوع سلاح و تولید تجهیزاتی که کاربرد دوگانه داشته باشند، ممنوع است، در حالی‌که ما باید در این جنگ برنده شویم.»

به گفته پروشنکو، در صورت اعلام وضعیت نظامی، حمایت سازمان‌های مالی بین المللی از دولت هم غیرممکن خواهد بود و این در شرایطی است که دولت اوکراین اکنون به کمک‌های صندوق بین المللی پول نیازمند است، ولی متاسفانه افرادی که خواستار اعلام وضعیت نظامی هستند، به این مسائل فکر نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *