شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۸
۴۰
اختصاصی جهان نیوز

برکناری؛ نتیجه هشدار درباره تخلفات مشاور عارف! +سند

مدیرعامل‌رفاه یک‌چهارم مدت‌خدمتش را درانگلیس بوده‌است
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 392505
مدیرعامل بانک ملی ایران در واکنش به هشدار اعضای هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، به جای برخورد با مدیرعامل متخلف، تعدادی از اعضای هیأت مدیره را برکنار کرد.
برکناری؛ نتیجه هشدار درباره تخلفات مشاور عارف! +سند
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ ۲۲ مهر ماه بود که خبر برکناری دسته جمعی تعدادی از اعضای هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه منتشر شد. فروشگاهی که پس از انتخابات ریاست جمهوری، شاهد حضور فرشید گل زاده کرمانی، مشاور ارشد محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلبان، در جایگاه مدیریت عامل آن بود.


اما خبرنگار جهان نيوز به دنبال دلیل این تغییر، به اسناد جدیدی پیرامون این موضوع دست یافت. بر طبق سند به دست آمده، تنها سه روز پیش از برکناری آقایان علیرضا بزرگوار، رئیس پیشین هیأت مدیره، سیدمحمد کریمی نائب رئیس وقت و علی لیالی، عضو سابق، یعنی ۱۹ مهر ۹۳ رئیس هیأت مدیره در نامه‌ای خطاب به مدیر عامل بانک ملی ایران ـ که به نمایندگی از سایر بانکهای سهامدار در این شرکت، مدیریت آن را به عهده دارد ـ ضمن ارائه صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره و بیان این موضوع که «وضعیت مدیریتی شرکت نامساعد است»، از آقای همتی، مدیر عامل بانک ملی، درخواست رهنمود می کند. اما گویا رهنمود آقای همتی، برکناری نگارنده نامه و نائب رئیس وقت هیأت مدیره و یک عضو دیگر آن بوده است.

متن صورتجلسه، بیانگر حقایقی است که پیش از این نیز جهان نيوز به آن پرداخته و درباره آن هشدار داده بود. در بخشی از متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره شرکت رفاه آمده است: «با عنایت به شرایط خاص و نامناسب شرکت به لحاظ سود و زیان در مقایسه با سال گذشته و همچنین عدم تحقق بودجه مصوب و آسیب های مالی وارده (حدود ۸۴ میلیارد ريال برداشت بدون اطلاع و برگشت و متواری بودن مرتکب) در سنوات گذشته به دلیل عدم نظارت کافی که رفع این نواقص، حضور جدی و تلاش مدیرعامل را می طلبد، متأسفانه مدیرعامل محترم بدون اطلاع هیأت مدیره و حراست مجموعه و همچنین بدون اخذ مرخصی جهات مسافرت خارج از کشور (انگلیس) چند روزی است که در محل کار خود حضور ندارد. ضمناً از تاریخ ۹۳/۴/۹ که طبق مصوبه هیأت مدیره در شرکت موظف گردیده اند نیز تا کنون یک چهارم از مدت مذکور را در سفرهای خارج از کشور گذرانده اند که این عدم حضور و نظارت کافی ممکن است موجب بروز ضرر و زیان و سوء استفاده های مالی در شرکت گردد.»

پس از این نامه، در روز سه شنبه ۲۲ مهر ماه، آقای گل زاده، ضمن حضور در جلسه هیأت مدیره، حکم عزل سه تن از اعضا را از سوی آقای همتی به آنان ابلاغ می کند.

از سوی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که حدود ۱۵ نفر از مدیران باسابقه و ارزشی این شرکت، بدون دلیل مشخص، در یک روز، همزمان عزل و اخراج شدند.


متن نامه رئیس وقت هیأت مدیره شرکت رفاه


متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره رفاه


متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره رفاه

محمدرضا عارف، در حاشیه حضور خود در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان درباره ریاست فرشید گل‌زاده کرمانی، مشاور ارشدش در ایام انتخابات، به عنوان عضو جدید هیات مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، گفته بود: گل زاده، جزء بچه های خوب ماست اما ربط انتساب وی به بنده را متوجه نمی شوم.

گفتنی است پیش از این جهان نيوز، خبرهایی با عناوین "اداره بزرگترین فروشگاه‌‌های‌زنجیره‌ای‌کشور توسط مدیر عامل پروازی خط لندن-تهران و مشاور ارشد عارف!"، "پست جدید اقتصادی عضو ستاد انتخاباتی عارف و حامی خاتمی" و "سمت جدید ۲ مسؤول دولتی در «فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه»" درباره این شرکت منتشر کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
عارف حداقل به این بچه خوب بگو بیاد تو ایران زندگی کنه یا اگر نمیاد مسئولیت رو هم بی خیال شه
اینطوری که نمیشه
Iran, Islamic Republic of
فعلا" كه دوره بخوربخوريسم از نوع ...
اسدالله اخوندي
Belgium
روزايي هست كه شما عزيزان كه اين مطالب رو مينويسيد....
Iran, Islamic Republic of
اگر قوانين نوراني اسلام براي قطع دزد به اجراء در مي آمد
ديگر كسي جرئت نمي كرد كه چپ چپ راه برود و راست راست . بيت المال را بچاپد و اگر كسي هم به آنان چيزي گفت او را تهديد و اخراج نمايند و يا سرش را زير آب كنند !!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله بحق فاطمه زهرا سلام الله علیها ریشه ظلم و فسادهای اقتصادی قطع بشه......
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت باید پول انتخابات بعدی از یک جاهایی تأمین بشه
ک.م
خب قاعده همین است که وابستگان سیاسی جای خدمتگزاران را بگیرند آقای عارف هم گفته بچه خوبی هست دیگر چرا گیر میدهید!!!
Iran, Islamic Republic of
چه ربطي داره به عارف ؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
...معاون و مشاور يك افسادطلب بود به ايشان ربطي ندارد و بايد به سراغ ننه قلي رفت ؟!!

...
غفاری
هیئت مدیره سابق ، سخت نگیرید شما هم مانند آقا ف... پول بیت المال را بردارید بروید خارج حالش را ببرید.
.... شایسته سالاری یعنی کشک!
ک.م
از شما تعجب می کنم که از عارف و دوستانش غیر از این را انتظار دارید!!

ایشان فقط خودش و همجنسانش را شایسته می داند حتی در مسائل علمی!! به فرهنگستان علوم و افرادش نگاه کنید تا متوجه بشوید!!
الان اصلا چطوری وقت می کنه بیاد سرکارش با این همه وقتی که انگلیسه؟
زینب
Germany
بد نیست مشکلات...مالی... را هم بررسی بفرمایید.....
Iran, Islamic Republic of
به غير از كشك
پول بادآورده هم دارد

هههههههههههههههه
تخریت عارف رو هم شروع کردید.. آفرین. ..
Iran, Islamic Republic of
وقتي كسي مشاور ....داشته باشد . ديگر نيازي به تخريب كسي ندارد !!!

...
Iran, Islamic Republic of
خانواده ايشان سالهاست در انگليس زندگي و تحصيل ميكنند . ظاهرن خودشون هم مشغول تحصيل در انگلستان هستن پس بايد يك چهارم دوره مسئوليت را در انگليس باشن.
صفر سوخته سرائی اصل
قحط الرجاله که آدمی که مشغول به تحصیل هست رو مدیر یک مجموعه بزرگی با دو سه هزار نفر پرسنل کردند یا نه قصه سهم و پاداش اقدام انتخاباتی برخی در سال 92 هست؟
Iran, Islamic Republic of
فحط الرجال نيست ولي قحط الوقت هست و ممكن است كه به زودي كس ديگري بيايد و اين استخر پر از نعمت را از كفشان دربياورد و ديگر نتوانند به بخوربخوريسمي كه از اول انقلاب عادت كرده اند ادامه بدهند !!!

هههههههههههههههههه
یزدان
در صورتجلسه ذکر شده که طرف 84 میلیارد ریال فساد انجام داده و متواری بوده و معلومه این فساد قبل از روی کار آمدن مدیر عامل جدید بوده؛ پس به آقای گلزاده چه ارتباطی داره؟
ضمن اینکه به نظر میاد اعضاء هیأت مدیره منصوب قبل بودن و طبیعیه که مدیرعامل هر مجموعه ای باید با اعضاء هیأت مدیره هماهنگ و همراه باشه و ضرورت داره هیأت مدیره ای بیاد که بتونه سیاست های جدید شرکت را انجام بده
حمید
این آقا اگر بنا بود تیم خودش رو بیاره همون اول این کار رو میکرد اما اینکه مدیرعامل بانک ملی پس از ارائه گزارش هیأت مدیره درباره ضعف در مدیریت بجای رسیدگی دو نفر از نویسندگان نامه رو برکنار کنه این یک معنی دیگه داره.
کدوم عقل سالمی این موضوع رو تأیید می کنه که مجموعه ای مثل رفاه که از برخی وزارتخانه های کشور هم بزرگتره رو یک مدیر پروازی که یک پاش لندنه یک پاش تهران اداره کنه؟
منم خبر دارم که این اخبار صحت داره
...
امیرمهدی
United States
نهادهای نظارتی کجا تشریف دارند! از قدیم مشهور بود که رفاه که با بودجه بیت المال شکل گرفته، حیات خلوت سیاسی و مالی برخی هاست.
اونجا سودآوره و پول توش خوب می چرخه پرونده های مالی در دستگاه قضا هم داره.
گوشت دادند دست گربه، خدا رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
نهادهاي نظارتي رفته اند كه گل بچينند !!!

هرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهر
مجید مجد
United States
حالا پاسخگویی وجود داره یا اینکه پاسخگو رفته گل بچینه؟
رشید زارع
Iran, Islamic Republic of
عادت مدیر عامل بانک ملی ایران در عزل نیروهای ارزشی و جایگزینی نیروهای مرتبط با فتنه زبانزد خاص و عامه !!!
....
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز منطق عارف رو دیدی دیگه منطق رئیس هیئت مدیرشون هم همینه
شیران خراسانی
Germany
ما اینجوری حال می گیریم :)
باسلام فاميل را جعلي نوشته اند لطفا تصحيح بفرماييد
رضا
تو دوران روحانی مچکریم هستیما چیز عجیبیه این برکناری های اتوبوسی؟؟؟!!!
حسن
یادمون نره سیستم کلی فروشگاههای زنجیره ای مث رفاه ، هایپر استار و .... از همون کشورهای سرمایه داری مث انگلیس و آمریکا اومده و مدیریتش هم ....
وای به حال جماعت تنبل مصرف زده ای که مث گاو شیری براشون میمونن .
محمدی
Iran, Islamic Republic of
...بعد گزارش کنید.
پس داماد احمدی نزاد بیاد بشه رییس ؟؟
حسين محمد
آقاي با سواد احمدي نژاد رو اينطوري مينويسند بعدا نكنه توام جيره خور اين انگليسي هايي ...
حسين محمد
... پاي افراد قرتي انگليسي رو به شركتهاي دولتي باز كنند
Iran, Islamic Republic of
تا كور شود هر انكه نتواند ديد
با سلام خدمت جهان نیوز عزیز یه لطف بکن پاتو از رفاه بیرون بکش ..
مجید ذاکری
Iran, Islamic Republic of
با سلام به همه دوستان،
کاش یک نهاد نظارتی می اومد وسط و از مدیر عامل بانک ملی ایران می خواست ، علت عزل اون چند نفر چی بوده ؟ مشخصه که جوابی جز همکاری برای ایجاد رانت های بزرگ تر و شراکت در عواید غیر قانونی اونها نداره!!
از تون خواهش می کنم از کارهای مدیر عامل بانک ملی یه تحقیق سرانگشتی بکنید ؛ اونوقت تازه دستمون می آد که چه اتفاقات عجیب و غریبی داره تو این مملکت می افته !!
بهروز .ت
Iran, Islamic Republic of
اين آقاي به اصطلاح مديرعامل تواينستاگرام عكس ميزارده من وپسرم درحال تماشاي بازي منجستروچلسي درانگليس . بعدتوجلسات اعلام ميكنه شركت ضمن احترام به پرسنل نميتواندمشگلات مالي پرسنل راعهده دارباشد ووام وغيره بدهد. معلوم حقوق بيست وپنج ميليون وكارانه شش ميليون تومان وپاداش چندصدهزارتومان رامن هم ميگرفتم توانگليس مفت ميچرخيدم وپسرم دوره فوتبال رادرباشگاههاي انگليسي ميگذراند وپرسنل قديمي باتجربه ازسايه شما گوشه نيشين وطردبشن