جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

علت اعطای کارت سوخت به کشاورزان

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 372101
با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی و موافقت وزیر نفت، قرار است گازوئیل مورد نیاز کشاورزان از طریق کارت در اختیارشان قرار گیرد، به شرط آنکه در مرحله اول اجرای این طرح کشاورزان از ۴ هزار جایگاه با کارت، سوخت‌گیری کنند.
به گزارش جهان به پیشنهاد برخی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و با موافقت وزیر نفت در پی مشکلات کشاورزان برای تامین سوخت ادوات کشاورزی، مقرر شد، تا کارت سوخت به کشاورزان اهدا شود، تا از این پس سوخت‌گیری کشاورزی نیز با کارت انجام شود.

وزیر نفت، این پیشنهاد را به شرط آنکه کشاورزان در مرحله اول فقط از جایگاه‌های تعیین شده سوخت دریافت کنند، پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره ساز کار اجرایی تامین مناسب سوخت بخش کشاورزی، می گوید؛ براساس کارگروهی که در آن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان نماینده وزارت نفت حضور دارد، موضوع اعطای کارت سوخت به کشاورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این کارگروه نمایندگانی از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور دارند.

به گزارش فارس، محمد مهدی برومندی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به علت پیشنهاد اعطای کارت سوخت به کشاورزان که در جلسه اخیر وزیر نفت با کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده است، می‌گوید: بحث اعطای کارت سوخت به کشاورزان از گذشته در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح بوده است، به طوری که هم اکنون کشاورزان برای دریافت فرم سوخت، باید به صورت ماهانه و اینترنتی ثبت نام و همچنین پس از دریافت فرم، باید به اداره پخش فراورده‌های نفتی، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امور آب شهرستانها مراجعه کنند که معمولا هم به دلیل اتمام فرصت زمانی، موفق به دریافت سهیمه سوخت نمی‌شوند.

وی ادامه می دهد؛ مجموعه این مشکلات در کنار خشک سالی و کم بارشی های اخیر، اعطای سوخت به کشاورزان را ضرورت می بخشد، از این رو نمایندگان معتقد بودند که وزارت نفت با اختصاص کارت سهمیه سوخت، به کشاورزان کمک کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی خاطرنشان می‌کند، چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جلسه کمیسیون کشاورزی این موضوع را مربوط به وزارت نفت دانست، بنابراین برای هم افزایی از وزیر نفت دعوت شد که با حضور در جلسه فکری به حال تامین سوخت کشاورزان کند.

وی با بیان اینکه زنگنه اعلام کرده که مایل به اعطای کارت سوخت به کشاورزان است، می‌گوید اما مشکل این است که اکنون کشاورزان از ۱۶ هزار جایگاه سوخت، گازوئیل مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، اما جایگاه هایی که با کارت سوخت به کشاورزان گازوئیل ارایه می‌دهد تنها ۴ هزار جایگاه است که باید پس از اعطای کارت سوخت به کشاورزان در مرحله اول آنها از جایگاه هایی که امکانات کارت سوخت دارند، سوخت‌گیری کنند تا مابقی جایگاه ها به این سیستم مجهز شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *