جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ارسال سلاح ایتالیایی برای کردستان عراق

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 376107
یکی از مقامات وزارت دفاع ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد ایتالیا در نظر دارد طی دو یا سه روز آینده برای کمک به مبارزه نیروهای کرد عراق با عناصر داعش برای آنها تسلیحات ارسال کند.
یکی از مقامات وزارت دفاع ایتالیا که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد رم در نظر دارد یک محموله تسلیحاتی شامل ۲۳ هزار قبضه سلاح ای کی ۴۷ و چند تن مهمات کلاشینکوف به اربیل مرکز منطقه کردستان عراق بفرستد.

این مقام تاکید کرد :« ما در حال بررسی گزینه های مختلف هستیم و این یکی از این گزینه ها است.»
فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا و روبرتا پینوتی وزیر دفاع این کشور قرار است در جلسه مشترک کمیته های دفاعی و امور خارجی مجلس سنا و نمایندگان کشورشان توضیحاتی را درباره تحولات اخیر عراق و تصمیمات ایتالیا در نشست فوق العاده وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا که روز جمعه برگزار شد ، ایراد کنند.

منابع وزارت دفاع ایتالیا پیشتر اعلام کردند ایتالیا ممکن است برای نیروهای کرد پیشمرگه تجهیزات غیرکشنده نظیر تجهیزات خنثی کننده بمب و سامانه های ارتباطات رادیویی ارسال کنند.

این منابع اعلام کردند البته ارسال برخی تسلیحات مدل قدیمی تر و سلاح های خودکار که دیگر نیروهای مسلح ایتالیا از آنها استفاده نمی کنند، در صورت کارآمد بودن برای نیروهای کرد تحت بررسی قرار دارد.
ایتالیا همچنین طی روزهای اخیر چندین محموله کمک ضروری از جمله آب و مواد غذایی به منطقه کردستان شمال عراق فرستاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رادارگریزجهنمی
Iran, Islamic Republic of
آقایان مراقب مسلح کردن کردهای عراق باشید. اینها برنامه دارند.