جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۲

ایران 15 سال غنی‌سازی را محدود ‌کند تا اعتماد ما جلب شود!

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 376800
عضو سابق تیم مذاکره کننده آمریکایی می‌گوید؛ ایران برای اعتمادسازی باید برای ۱۵ سال غنی‌سازی خود را محدود کند.
ایران 15 سال غنی‌سازی را محدود ‌کند تا اعتماد ما جلب شود!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، رابرت آینهورن در نامه‌ای به تیم مذاکره‌کننده کشورمان خواستار یک دوره ۱۵ ساله محدودسازی غنی‌سازی در ایران شد. وی که قبلاً مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا بوده می‌نویسد: شکاف موجود بین ایران و گروه ۵+۱ «بزرگ» است و این شکاف با اصرار ایران به گسترش ظرفیت غنی‌سازی در مقیاس صنعتی برطرف نخواهد شد.

وی می‌افزاید: اگر دو طرف مذاکره با همان مواضع قبلی خود که در ماه جولای در وین اتخاذ کرده بودند، در ماه سپتامبر به میز مذاکره بازگردند با این امید که طرف مقابل بالاخره از مواضع خود عقب‌نشینی کند، قطعاً هنگام فرا رسیدن ضرب‌الاجل در ۲۴ سپتامبر بدون آن که به نتیجه مشخصی دست یافته باشند، یا باید تصمیم به پایان روند مذاکرات بگیرند یا مذاکرات را بار دیگر تمدید کنند که در آن صورت مورد انتقاد شدید قرار خواهند گرفت.

آینهورن پیشنهاد می‌کند دو طرف با یک «برنامه اقدام مشترک جامع (CJPOA)» توافق کنند و ایران به مدت ۱۵ سال ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را به چند هزار سانتریفیوژ نسل اول یا تعداد کمتری نسل دوم محدود سازد.

وی ادعا می‌کند: در مقابل، قدرت‌های جهانی نیز در این ۱۵ سال به ایران برای پرداختن به فعالیت‌های مختلف غیرنظامی هسته‌ای کمک خواهند کرد و بعد از گذشت این مدت اگر ایران بار دیگر بخواهد تا ظرفیت غنی‌سازی خود را افزایش دهد، می‌تواند این کار را انجام دهد.

مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا در عین حال مشخص نکرد تکلیف تحریم‌های غیر قانونی چه می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میناب
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم.............
امري باشه !!!!!!!!
اوباما امر ديگه اي ندارن ؟؟؟ نظافت كاخشون چي ؟؟
Iran, Islamic Republic of
زرشك
u
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینکه این نامه در اختیار اقای شریعتمداری قرار درد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میراب
Iran, Islamic Republic of
خیر این نامه در محضر مذاکره کنندگانه
Iran, Islamic Republic of
در باغ سبزی که مطمئنا از سوی تیم مذاکره کننده پذیرفته خواهد شد
باران
Iran, Islamic Republic of
از تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران بعید نیست یه هم چین پیشنهادی رو بپذیره ... خدایا خودت به دادمون برس ... خودت به داد مردم برس ... از اینا که چیزی در نمیاد ...
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه!
Iran, Islamic Republic of
لایککککک!
دیگه یعنی خویشتنداری کردم که جهان سانسور نکنه ها!
طاهرخانی
بعضی ها معلوم نیست از چه تشکر کرده اند . از این که غرب یک سال ایران را سر کا گذشته است و الان هم هر روز یک حرف می زنند . تشکر کرده اند . چرا بعضی اینقدر سبک سر هستند منافع کشور را فدای جریان و حزب کرده اند . هنوز یاد نگرفته ایم اگر هر جریانی مخالف منافع کشور حرکت کرد باید سرزنش شود . مرده باد زنده باد مال دوران مصدقه الان باید به جز منافع کشور زیر پرچم هیچ کس سینه نزد چون آیندگان به سبک سری ماخواهند حندید ...؟؟؟
علیرضا
اگه ظریف و روحانی بپذیرن رهبر نمیپذیره
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
با سلام حالا کارت بجایی رسیده که برای ماشرط 15ساله میگذاری . ما هم میگوییم که شما بایستی 50سال دست از شیطنت بازی ومنفی کاری درکل جهان برداشته و حقوق صدها سال این ملت را با عذر خواهی رسمی به ما برگردانی تا شاید بتوانیم به تو اعتماد کنیم