جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ریاست سازمان بورس منصوب شد

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 396600
اعضای شورای عالی بورس در جلسه عصر دیروز خود، با قدردانی از تلاش‌های صالح‌آبادی در حدود یک دهه سکانداری بازار سرمایه، محمد فطانت‌فرد را به عنوان رئیس جدید این سازمان تعیین کردند.
به گزارش جهان به نقل از سنا، اعضای شورای عالی بورس در جلسه عصر دیروز خود، با قدردانی از تلاش های گسترده دکتر صالح آبادی در مدت حدود ۸ سال و نیم تصدی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به انتصاب وی به عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات، با استعفای صالح آبادی از سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت و دکتر محمد فطانت فرد را که از سوابق و تجربیات ارزشمند در حوزه بازار مالی برخوردار است، به عنوان رییس جدید این سازمان، تعیین کردنـد.

در حکم وزیر اقتصاد خطاب به فطانت آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی در بازار سرمایه کشور و در اجرای ماده (۹) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴ و تبصره (۱) ماده ۱۳ اساسنامه سازمان و با عنایت به مصوبه (۱۱۰) مورخ ۲۴/۹/۱۳۹۳ شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، به‌موجب این حکم به سمت «رئیس هیأت ‌مدیره و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار» منصوب می‌شوید.

سوابق علمی و اجرایی رییس جدید سازمان بورس:

فطانت که ۴۴ سال دارد، ازجمله دانش آموختگان دوره های اول رشته مدیریت مالی در دانشگاه امام صادق (ع) است که پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و مدیریت مالی از این دانشگاه، تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و در سال ۸۳، در رشته تحقیق در عملیات از این دانشگاه مدرک دکتـری گرفت.

سکاندار جدید بازار سرمایه در حوزه مباحث مالی نیز سوابق طولانی مدت و ارزنده ای دارد که از آن جمله، می توان به عضو هیأت مدیره بانک ملی و معاون اعتبارات این بانک، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک پارسیان، عضو هیأت مدیره بیمه پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو، مدیرعامل ساپکو، عضو هیأت امنا و عضو شورای سیاست گذاری صندوق بازنشستگی آینده ساز، عضو هیات مدیره هلدینگ راهبران متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی نفت اشاره کرد؛ ضمن اینکه وی سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری متعدد ازجمله سرمایه گذاری سمند و آینده ساز کیش را نیز در کارنامه دارد.

فطانت طی ۷ سال اخیر نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و فرانسه بوده و از تجربیات و سوابق مناسبی در عرصه فعالیت های پولی و مالی بین المللی برخوردار است که از آن جمله می توان به عضویت هیات مدیره میربیزنس بانک مسکو در روسیه و عضویت کمیته عالی مدیریت شعب منطقه آسیا و خاورمیانه بانک ملی در کشورهای امارات متحده عربی، عمان، آذربایجان و غیره اشاره کرد، از این رو می توان حضور وی در رأس بازار سرمایه را نقطه شروعی برای گسترش روزافزون فعالیت بین المللی بازار سرمایه دانست.

از سوابق علمی و پژوهشی رییس جدید سازمان بورس نیز می توان مواردی همچون تدریس دروس مختلف مدیریت مالی، سرمایه گذاری و بانکداری در دانشگاه های مختلف و نیز راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را برشمرد، ضمن اینکه وی ازجمله صاحبنظران در موضوعات فقهی و حقوقی ابزارهای مختلف مالی متناسب با بازار سرمایه به شمار می رود.

فطانت علاوه بر انتشار مقالات مختلف در حوزه مالی و بازار سرمایه، کتاب «اوراق اختیار معامله» در بازار سرمایه ایران را نیز در سال ۱۳۷۹ تألیف و منتشر کرده است.

در مجموع، بررسی سوابق علمی و اجرایی فطانت فرد، به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، این امیدواری را در بین فعالان بازار سرمایه ایجاد می کند که با حضور وی در رأس بازار سرمایه، رویکرد توسعه ای بازار سرمایه در عرصه ملی و بین المللی با شتاب بیشتـری ادامه خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *