جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

افتتاح بزرگراه در لبنان به نام سردار ایرانی

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 397230
به پاس خدمات گسترده و جان فشانی‌های شهید شاطری در لبنان بزرگراه ۴۵ کیلومتری که منطقه نبطیه در جنوب لبنان را به شهرک مشغره در بقاع غربی پیوند می‌زند، به نام او مزین شد..
افتتاح بزرگراه در لبنان به نام سردار ایرانی
به گزارش جهان به نقل از ابنا؛ بزرگراه اصلی نبطیه – مشغره در لبنان که با همت و تلاش‌های هیأت ایرانی بازسازی لبنان ساخته و آماده بهره برداری شده است، با نام شهید «حسام خوشنویس» (شهید سردار حسن شاطری) افتتاح شد.

سردار حسن شاطری که در لبنان به حسام خوشنویس و سردار سازندگی شناخته می‌شود و از محبوبیت زیادی بویژه در جنوب این کشور برخوردار است، قبل از شهادت، ریاست این هیات را برعهده داشته و آثار تلاش‌های خستگی ناپذیر او بویژه باغ ایران در مارون الراس نزدیک شهر بنت جبیل و جاده‌های مواصلاتی در جنوب و شرق و شمال این کشور نام او و جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه در لبنان زنده نگه داشته است.

این بزرگراه اصلی ۴۵ کیلومتری که منطقه نبطیه در جنوب لبنان را به شهرک مشغره در بقاع غربی پیوند می‌زند و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ آن را تخریب کرده بود، به پاس خدمات گسترده و جان فشانی‌های شهید خوشنویس در لبنان به نام او مزین شده است.

به همین مناسبت مراسم افتتاحی با حضور «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در ورودی بزرگراه شهید خوشنویس (سردار شاطری) در شهرک حبوش جنوبی برگزار شد.

بر این مراسم «محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله «وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان، «هانی قبیسی»، «یاسین جابر»، «عبداللطیف الزین» نمایندگان مجلس، فرستادگان وزیر راه و ترابری و وزیرکار، شخصیت‌های مذهبی و طایفه‌ای مسلمان و مسیحی، شهرداران منطقه، مسئولان دستگاه‌های دولتی و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و قشرهای مختلف مردم شرکت کردند.

هانی قبیسی به نمایندگی از جنبش امل لبنان در سخنانی اظهار داشت: امروز یک طرح بزرگ مقاومت در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی با نام شهید مجاهد و قهرمان حسام خوشنویس را به پاس خدمات موفقیت آمیزش افتتاح می‌کنیم.

وی گفت: هیات ایرانی بازسازی لبنان در مقابل ماشین ویرانگر دشمن صهیونیستی ایستاد و شهید خوشنویس، مقاومت را بخوبی با اجرای طرح‌های توسعه و زیربنایی و بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنایات صهیونیست‌ها، به نمایش گذاشت.

قبیسی افرود: از جمهوری اسلامی ایران که در کنار ملت و مقاومت لبنان خالصانه ایستاده است و برای وحدت ملی در لبنان تلاش می‌کند، تشکر می‌کنیم.

محمد رعد رئیس فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان نیز با گرامیداشت یاد شهید خوشنویس، گفت که این شهید صادقانه و با عشق به ولایت فقیه و ملت بزرگ ایران به همه ملت لبنان اعم از مسلمان و مسیحی و در همه مناطق آن خدمت کرد.

رعد افزود: ایران در حالی به ملت و مقاومت لبنان کمک می‌کند که قدرت‌های بزرگ همچنان از منابع نفت و گاز برخی کشورهای منطقه برای خدمت به صهیونیست‌های اشغالگر ظالم استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بزرگراه شهید خوشنویس مناطق مسکونی را به هم متصل می‌کند که همه قشرهای لبنان با گرایش‌های مختلف سیاسی و مذهبی در آن‌ها زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران خواستار زندگی مسالمت آمیز لبنانی‌ها و وحدت ملی لبنان با حفظ حاکمیت و ثبات و امنیت آن است.

محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با قدردانی از تلاش هیات ایرانی برای بازسازی لبنان و اجرای طرح‌های حیاتی و بزرگ در سرزمین مقاومت، شهادت و عزت برای لبنان و عرب‌ها و مسلمانان گفت: کمک‌های ایران به ملت لبنان مبتنی بر راه و منش حضرت امام خمینی (ره) است.

وی اظهار داشت: با یاری خداوند و با سربلندی و افتخار این بزرگراه را با نام شهید بزرگ خوشنویس که زندگی خود را در کنار ملت و مقاومت لبنان با روحیه جهادی و سازندگی سپری کرد و نمونه‌ای از عشق و محبت ایرانی را به نمایش گذاشت، افتتاح می‌کنیم.

سفیر ایران تاکید کرد: در سایه رهبری حکیمانه ولی فقیه حضرت امام خامنه‌ای و دولت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حمایت کامل ایران را از ملت و مقاومت قهرمان لبنان باردیگر اعلام می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *