جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

انتقاد از اسرائیل در بی بی سی

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 357333
عبدالباری عطوان، سردبیر سابق روزنامه «القدس العربی»، سیاست های رژیم صهیونیستی را عامل شکست مذاکرات سازش میان این رژیم و طرف فلسطینی دانست و از مخالفت این رژیم با وحدت میان دولت حماس و تشکیلات سخن گفت.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، عبدالباری عُطوان، شنبه شب، دیشب، ۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ششم اردیبهشت ۱۳۹۳، در گفتگو با شبکه «بی بی سی انگلیسی» در برنامه «دِیت لاین لاندِن»، با اشاره به سال ها اختلاف میان حماس و جنبش فتح به رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره گفتگوهای سازش با رژیم صهیونیستی، گفت: محمود عباس تلاش می کرد از راه این مذاکرات، به نتیجه «یعنی تشکیل دولت مستقل فلسطینی» دست یابد؛ اما چنین نشد.

عبدالباری عطوان، نویسنده و روزنامه نگار عرب افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین در ۲۰ سال گذشته، این مذاکرات را «بی نتیجه» پیگیری کرده است.

وی تصریح کرد: علت این دودستگی ( میان گروه های فلسظینی) چیست؟ همان است که حماس به این تشکیلات تاکید می کرد که نمی توانید با (رژیم) اسرائیل به نتیجه برسید. اکنون، حماس اعلام کرده است ما این فرصت را به عباس می دهیم؛ ما می دانیم این روند نتیجه ای ندارد.

عطوان افزود: در همین حال، حماس در این مدت، با تحریم های بسیار ظالمانه (رژیم) اسرائیل رو به رو بوده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه، اکنون ساکن هستند.

وی تاکید کرد: آنها از برق، آب و آموزش محروم اند و تمام گذرگاه های مرزی، چه از طرف (رژیم) اسرائیل، چه از طرف مصر، بسته است.

سردبیر سابق روزنامه القدس العربی تصریح کرد: از این رو، با توجه به این شرایط می بایست پرسید چرا جامعه جهانی در برابر این وضع که از محاصره و شکنجه جمعی دو میلیون تن نتیجه می شود، سکوت کرده است. این در حالی است که (رژیم) اسرئیل، با هم پیمان شدن حماس با محمود عباس، مخالفت می کند.

وی افزود: شما می دانید که مردم در غزه، با «قحطی» رو به رو هستند. من آنها را می شناسم و تلفنی با آنان صحبت می کنم. (رژیم) اسرئیل با آنان رفتار غیر انسانی دارد؛ چرا (رژیم) اسرائیل علیه حماس و دو میلیون تن از ساکنان غزه، تحریم اعمال می کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *