جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴۰
۱۸۷

شریعتمداری: آقای روحانی از شما بعید بود!

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 387439
جناب حر همانگونه که آقای رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند، از اقدام خود که با وطن‌فروشی و جنایت سران فتنه قابل قیاس نیست، توبه کرد و به مصداق آیه شریفه‌ای که «توبه‌» را با اصلاح عمل انجام شده و بیان آنچه انکار کرده‌اند- الّاالذین تابوا و اصلحوا و بینوا (۱۶۰ بقره)- صداقت خود را در توبه با ایثار جان خویش امضاء کرد.
شریعتمداری: آقای روحانی از شما بعید بود!
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:
دیروز آقای دکتر روحانی در اجتماع مردم زنجان به تشریح نظرات خویش درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت که باعرض پوزش باید گفت؛ اظهارات ایشان اولا؛ در بیان موضوع «دو پهلو»!، ثانیا؛ با توجه به مختصات زمانی- یعنی ماجرای اسیدپاشی ضدانقلاب داخلی و توهم‌پراکنی دشمنان بیرونی درباره آن- «حساب‌نشده»! و ثالثا؛ در برخی از موارد با واقعیات جاری انطباق نداشت! که پرداختن به آن، اگرچه ضروری است ولی فرصت دیگری می‌طلبد.

اما، رئیس‌جمهور محترم کشورمان در همین اجتماع به یکی از «درس»ها و «عبرت‌»های عاشورا نیز اشاره کرده و گفت: «یک درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.»

آقای دکتر روحانی یک عالم دینی، حقوقدان و اهل سیاست هستند بنابراین به خوبی می‌دانند که همیشه «اشتراک لفظی» به معنای «اشتراک‌در مفهوم» نیست و برخی از کلمات در بستر حقوقی، سیاسی و یا فنی و... به واژه‌ای تبدیل شده‌اند که با معنای لغوی آنها فاصله دارد و «مذاکره» یکی از همین نمونه‌هاست. مذاکره اگرچه به معنای گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است ولی امروزه «مذاکره» در فرهنگ سیاسی مفهوم و معنای ویژه‌ای دارد که با معنای لغوی آن متفاوت است و به نشست طرفین دعوا برای حل اختلافات فیمابین گفته می‌شود و ماهیت آن «دادن‌و ستاندن» است. با این توضیح که دو طرف برای حل اختلافات فیمابین با یکدیگر به مذاکره می‌نشینند و امتیاز یا امتیازاتی می‌دهند تا در مقابل آن امتیاز یا امتیازاتی بگیرند. مانند مذاکرات هسته‌ای که جناب روحانی از آن با عنوان «برد-برد» یاد می‌کنند و در توضیح آن می‌گویند « مذاکرات باید هم به نفع ما باشد و هم به نفع طرف مقابل» و تاکید می‌فرمایند که «امتیازی می‌دهیم و امتیازی می‌گیریم».

خب! با این حساب باید از جناب آقای روحانی پرسید که آیا گفت‌وگوی حضرت امام حسین علیه‌السلام با دشمن از این نوع بود؟ و حضرت می‌خواستند امتیازی به عمرسعد بدهند! و در مقابل از او امتیازی بگیرند؟! چه کسی می‌تواند انکار کند که گفت‌وگوی سیدالشهداء علیه‌السلام با سران شرک و نفاق از نوع نصیحت و دعوت آنان به صراط‌مستقیم الهی و دست کشیدن از کفر و پلیدی بود، نه آن که حضرت با اهدای امتیاز به آنان در پی کسب امتیاز از آنها باشد، یعنی آنچه در تعریف سیاسی واژه «مذاکره» به مفهوم رایج امروزی آن آمده است!

ممکن است جناب روحانی بفرمایند که منظور ایشان نیز مفهوم مذاکره به معنای لغوی آن- یعنی گفت‌وگو با دشمن برای نصیحت آنها و نه امتیاز دادن به آنان- بوده است. که متأسفانه این عذر نمی‌تواند پذیرفتنی باشد، چرا که ایشان می‌فرمایند؛ یکی از درس‌های کربلا هم درس «تعامل سازنده»! و «مذاکره»! است و «تعامل» چه در فرهنگ سیاسی و چه در فرهنگ لغت به مفهوم معامله کردن است یعنی «بده‌وبستان» و در فرهنگ سیاسی ترجمان دیگری از همان «مذاکره» است! و باید پرسید؛ آیا امام‌حسین علیه‌السلام در پی معامله با عمرسعد و ابن‌زیاد و یزید بود؟!

رئیس‌جمهور محترم بلافاصله بعد از بیان فوق به مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و ۵+۱ می‌پردازند و از آنچه به امام حسین(ع) تحت‌عنوان «مذاکره و تعامل سازنده» با دشمن نسبت داده‌اند، برای توجیه بینش و منش دولت محترم در مذاکرات - بینش و منش دولت در مذاکره و نه اصل مذاکرات- استفاده می‌کنند! و این نیز نشانه دیگری است از آن که منظور آقای روحانی از «مذاکره و تعامل سازنده»! در کربلا همان مفهوم سیاسی رایج آن، یعنی «بده و بستان» می‌باشد که نه فقط به شهادت تمامی اسناد تاریخی، بلکه به گواهی آنچه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) درباره قیام خویش فرموده‌اند، این بده و بستان! از ساحت مقدس کربلا و عاشورا به دور است و تعجب‌آور است که رئیس‌جمهور حقوقدان که یک روحانی و سیاستمدار نیز هستند، به این نکته بسیار بدیهی توجه نکرده‌اند!

انتظار آن بود- و هنوز هم هست- که رئیس‌جمهور محترم بر این واقعیت تأکید ورزند که بزرگترین و با اهمیت‌ترین درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان قدار و ستمکار است، حتی اگر بهای آن ایثار جان در راه خدا باشد.

مگر این کلام از سید‌الشهداء علیه‌السلام نیست که «انّی لا اری‌الموت الّا سعاده و الحیاهًْ مع‌الظالمین الّا برما- من مرگ (در راه خدا) را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمگران (سازش با آنها) را جز خواری نمی‌دانم».

آقای رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره درس‌های کربلا و عاشورا به «قبول توبه» اشاره کرده و می‌فرمایند؛ «ما تابع همان حسینی(ع) هستیم که توبه حر را هم قبول کرد... من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر مرتکب شده باشد و (هیچ) عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) جز اباعبدالله‌الحسین(ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر برایش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشیده باشد».

این بخش از اظهارات آقای روحانی «سخن حق» و صدالبته قابل قبولی است اما، اگر خدای نخواسته منظور آقای رئیس‌جمهور از اشاره به این فراز از تاریخ کربلا، مقایسه آن با سران فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ باشد که متأسفانه شواهدی از این فرض حکایت دارد، باید گفت نظر یاد شده از نوع «قیاس مع‌الفارق» است و نه فقط کمترین مشابهتی میان جناب «حر» با سران فتنه وجود ندارد، بلکه این دو ماجرا با یکدیگر تفاوتی در حد تضاد و فاصله‌ای به اندازه زمین و آسمان دارند.

اول آن که، جناب حر، کمترین اهانتی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روا نداشت بلکه در مقابل اعتراض حضرت خطاب به وی که مادرت به عزایت بنشیند- ثکلتک امک- در کمال ادب و خضوع عرض کرد؛ هیچکس در میان عرب چنین سخنی به من نمی‌گوید مگر آن که پاسخ می‌شنود اما، چه کنم که مادر شما، حضرت فاطمه زهرا‌سلام‌الله‌علیها است و من خود را خاکسار حضرتش می‌دانم.

دوم آن که تنها جرم جناب حر، بستن راه بر کاروان حسینی(ع) بود، که این گناه خود را روز عاشورا با توبه و ایثار جان خویش جبران کرد.

اکنون باید از آقای روحانی پرسید؛ کدامیک از عوامل و سران فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ کمترین شباهتی با جناب حر دارند که این «پاکدامنی و ایثار» حر را با «فساد و تباهی» سران فتنه مقایسه فرموده‌اید؟! و چنانچه منظورتان از پیش کشیدن ماجرای توبه حر و پذیرش آن از سوی امام حسین علیه‌السلام، اشاره و کنایه به سران فتنه نبوده است، این بخش از اظهارات حضرتعالی در جغرافیای سخنان دیروز شما در زنجان چه جایگاهی داشته است؟! و با چه مقصود و منظوری مطرح شده است؟! شواهد فراوانی که برخی از اظهارات و مواضع اخیر نزدیکان جنابعالی از جمله آنهاست، نشان می‌دهد منظور شما از پیش کشیدن ماجرای حر، ارتباط دادن آن با ماجرای خیانت سران فتنه بوده است که نه فقط قیاس مع‌الفارق است بلکه می‌تواند برای جنابعالی یک درس بوده و «توبه» شما را از آنچه گفته‌اید در پی داشته باشد.

و اما، جناب حر همانگونه که آقای رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند، از اقدام خود که با وطن‌فروشی و جنایت سران فتنه قابل قیاس نیست، توبه کرد و به مصداق آیه شریفه‌ای که «توبه‌» را با اصلاح عمل انجام شده و بیان آنچه انکار کرده‌اند- الّاالذین تابوا و اصلحوا و بینوا (۱۶۰ بقره)- صداقت خود را در توبه با ایثار جان خویش امضاء کرد.

حالا باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا سران فتنه از جنایت و خیانتی که مرتکب شده بودند، توبه کرده‌اند؟ که سخن از بخشش و پذیرش توبه آنها در میان باشد؟! اگرچه در هیچیک از سیستم‌های حقوقی‌ دنیا، توبه جنایتکاران مانع مجازات آنان نمی‌شود و در نظام حقوقی اسلام نیز چنین است. از این روی اظهارات جناب رئیس‌جمهور که یک عالم دینی و حقوقدان هستند، تعجب‌آور است و انتظار آن است که به صراحت اعلام کنند منظورشان سران فتنه و گذشت از جنایات آنان- آنهم بی‌آن که توبه کرده باشند- نبوده است.

و اما، درباره سخنان دیروز رئیس‌جمهور محترم گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم و تنها خطاب به ایشان می‌گوییم «آقای روحانی از شما بعید بود»!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
بعضی وقت ها روحانی هم ....
United States
بگو راحت باش
از انگلیس هم که هستی غریبه نیستی بگو
خداجو
United States
اقای روحانی رضایت امریکا انقده می ارزه.... ؟





























له ..این طوری به شعور خودتم توهین میکنی
انحراف از دین اسلام شده است
اگر احمدی نژاد این حرفها را زده بود حال با چکارمیکردند ازعلمای اسلام میخواهم جلوی این انحراف را بگیرند
درود بر حاج حسین خدا حفظش کنه
United States
قلم پویای حسین طوفانمداری پاینده باد
sa ja
بسیار متین و درست مثل همیشه.واقعیت اینه این آقایون چطور با این سطح معلومات دیگران رو به بیسوادی متهم میکنند؟ ....
قريشي
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين عزيز، ميدونم كه ميدوني از اين آقاي روحاني بعيد نيست و از خيلي قبل هم ميدونستي، اما چه ميشه كرد كه صلاح نبوده و نيست كه بگي...
ما هم به صاحب خاك كربلا پناه ميبريم و از ايشون ميخواهيم ياريمون كنه.
اربعين،كربلا،زيباترين رويا
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به قریشی فهیم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي روحاني رئيس جمهور ايران ومنتخب مردمند شما چكاره مردميد
ایشون از خود مردم هستند . نکنه چون روحانی رئیس جمهور شده هیچ کس غیر از ایشون حق حرف زدن نداره
محمد
عجب شیر تو شیریه
Iran, Islamic Republic of
شناسنامه داره؟ راستي سوادچي؟
سرباز ولایت 2
خوب یعنی چی!؟
یعنی هر ... که از ذهنش تراوش کرد باید بگه

مواظب باش آقای روحانی بوی اسلام آمریکایی به مشام می رسد
Iran, Islamic Republic of
اینقدر میگید مردم مردم!! روحانی با 250هزار رای بیشتر منتخب شد. این دلیل نمیشه که هر ... تو دهنش درآمد به اسلام و امام حسین ع و عاشورا و اعتقادات مردم بزنه
mohsen
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم.... میلیون میلیون منفی..........
همون کاره ای که تو هستی!
علی
قربونت بره ...
علیرضا
ازقدیم ندیما گفتن حالا هم میگیم توبه گرگ مرگه، فتنه گرای 88 پیرو افکار گرگ صفتای انگلیسی بودند،هر کی خربزه میخوره پای لرزشم باید بشینه.
Indonesia
ببخشید یعنی اگر منتخب مردم تلاش در تخریف دین مردم کرد کسی حق اغتراض ندارد مگر مردم مفسر دین انتخاب کرده اند انتخابات ریاست جمهوری بوده نه انتخابات تعیین تفسیر دین
یامین
حاج حسین
برعکس «از ایشان بعید نبود» و چیزی غیر این این ایشان انتظار نیست
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
گويا آقاي ر.... به سران فتنه قول داده ...
اسماعیل
به رئیس جمهور محترم عرض می کنم که تحریف سخنان امام حسین ع عواقب ناگواری برای شما خواهد داشت مگر آنکه توبه کنید.
هرکس با خاندان علی (ع)در افتاد ور افتاد.
در طول این یک سال عملکرد آقای روحانی ،برداشت ایشان از توافقنامه و آن نامه سرداده از پیروزی به خدمت رهبر معظم انقلاب موضوع به جهنم فرستادن و کذا موضوع دادسخن و تکرار ماجرا بقول ایشان از وزیر دانشمند و سایر موارد و صحبتهای اخیر متاسفانه برای ما تداعی می کند که دعای بصیرت کنیم وگرنه حقوقدانی و سیاستمداری ندیدیم
ناشناس
دیگه دعا هم افاقه نمیکنه
علی
من بی صوادم هق ندارم هرف بذنم ولی سرهنگی ارزشش بیشتر از ....... روحانی چرا سرهنگ نشدی لااقل دست به قیام امامم حسین نمیزدی
Iran, Islamic Republic of
نفست گرم حاج حسين
خود خودم
...به خاطر خواهند داشت و جواب اینهمه اهانت و بی تدبیری رو خواهند داد.
Iran, Islamic Republic of
جناب حر (ره) خونی نریخت و جنگ را شروع نکرد
اما آن ملعون ها فتنه کرده اند و ... الفتنه اکبر من القتل
چطور رییس جمهور می گوید :"من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر مرتکب شده باشد"؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
چطور آقای روحانی جرات کرده این ملعونین را با جناب حر که یکی از شهدای دشت کربلا بوده مقایسه کند؟ خجالت و حیا هم خوب چیزیه که در دولت تدبیر اصلا بویش نمیآید
رضايي عر
Iran, Islamic Republic of
اينها همه از بصيرت بسيار بالا و سواد زياد و حقوقداني ايشان هست !!!!!!!!!!!
استدلالش در مورد مذاکره عالی بود. احسنت.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
اصلا هم بعید نبوده و نیست. آقای روحانی دراین مدت یکی به نعل زده یکی به میخ و متاسفانه هیچ ثبات گفتاری در ایشون دیده نشده. انسان انقلابی و ثابت قدم مواضعش شفاف و بدون رودربایستی با احزاب و گروهها و فقط برای خداست و لاغیر
ماهان
این بنده خدا یا نمی دونه کربلاچه خبر بوده یا اینکه بهش گفتن موضوعات با ربط و بی ربط رو به مذاکرات نسبت بده یا کلا نمی دونه مذاکره و تعامل یعنی چه
همه موارد هم میتونه درست باشه
حاج حسین آقا دقیقا صحیح می فرمایند پس رئفت نظام اسلامی و گذشت مردم شهید پرور متفاوت از حسابرسی به تخلفات سران فتنه است.
United States
مثل همیشه مقاله‌ای پوچ!
ناشناس
مقاله پوچ نبود فکر کنم مغز تو احتباح به تعمیر داره به یک سمساری مراجعه کن ضرر نداره ؟!
دلسوز وحدت
United States
اقا جون درست بحث کنیم وبا ادب باشیم ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا"... نداره كه به تعمير احتياج داشته باشه !!!!!
کجاش مثل مخ توست؟!
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین عزیز آبی را که در دولت دهم ریختید جمع کردنش اکنون خیلی سخت است
باز این اقای وابسته دم از مخالفت زد. باز رئیس جمهور را انتقاد کرد . باز حرفهای دشمن شاد کن . فقط احمدی نژاد ایشون را راضی کرده .چون حواش به ایشون بود .ای خدا چرا این مرد چرا روبری رای مردم ایستاده . راستی فتنه 88 شده نون دونی
Iran, Islamic Republic of
جواب ابلهان خاموشیست
ناشناس
باز هم شما حرف مفت زدی به اربابات بگو یک جواب منطقی برای این مقاله بدن حرف مفت رن که نشد کار
كوروش
United Kingdom
سلام عليكم
سرور
بنده فقط با جمله آخر مخالف هستم.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
اگه ایشون یک دهه تبلیغ بره واین حرفا رو بزنه دیگه دعوتش نمی کنن چون مردم بی سوادن.؟!
حالا فردا باید منتظر بود سران فتنه باحضرت عباس مقایسه بشن چون حر ک شدن تا عباس شدن یک قدم فاصله دارن
جعفری
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور آقای روحانی از مذاکرات و به تعبیری بده بستان حساب بکنیم شاید منظورشون گفتگوی امام علیه السلام با عمر بن سعد که پیشنهاد کرد دست از کشتنش بردارد تا دنیا و آخرتش را تضمن کند که این همون بده بستان می شود یا با شمر ملعون که پیشنهاد کردند شفاعت جدش را برایش می گیرد هرچند نمی توان به همین هم استناد کرد چون هدف حضرت اتمام حجت بود و هدایت آنها نه مذاکره به معنای بده و بستان چون نیازی به امتیازات آنها نداشت اگر آن دو ملعون هم دست می کشیدند و حرف امام را گوش می دادند یزیدیان دیگری بودند که حضرت رو به شهادت برسونند.

جناب جهان نیوز عزیز گذاشتن ع یا ص یا س بعد از اسامی ائمه علیهم السلام شایسته نیست بهتر است کامل بگذارید
جانا سخن از زبان مامیگویی!دیگه برای این مذاکرات از امام حسین مایه نگذاشته بودن که گذاشتن!
کسانی که باعزای حسینی در افتادند وعلم امام حسین را پایین کشیدند راباحر مقایسه میکنید آقای روحانی؟
ایرانی همچو ارش
احسنت،من نمیدونم چرا یک رئیس جمهور حقوقدان باید اینقدر سطحی و غیر حقوقی صحبت کند،این همه مشکلات کشورو بیخیال شدی چسبیدی به این دو سه نفر،بر فرض از تو اون هتل اومدن بیرون رفتن تو قصر خودشون،چه مشکلی از کشور و معیشت مردم حل میشه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باز هم شریعمتداری افراطی خدایا تاکی باید این افراطی را تحمل کنیم
ناشناس
تا زمانی که جون از دماغت در بیاد
حامد
جناب روحانی امام حسین خط قرمزاست.برای جیفه دنیاحاضری چه مقدساتی رومستمسک خود قرار بدی؟؟
مسعود
جهان كامل درج كن درج نكني مديوني و حق الناس گردن داري
درج كن شكايتت رو كردن خودم ميام دارم بزننن

اين بنده خدا از همون اولم كه سركار اومد معلوم بود و معلوم تر هم نشون داد كه حسين شناس و حر شناس هست اما نه ((امام حسين بن علي و نه حر كربلا )) را ...
United States
مثل اینکه آقای روحانی میخاد راه خاتمی و ... رو بره
میخواد ادای اونا رو دربیاره
نیکتا
دلواپسیم
Iran, Islamic Republic of
حرفهاي آقاي شريعتمداري پر از تناقضه...
واقعا كه...
ناشناس
فکر کنم اصلا ندانی تناقص چیه به چند مورد تناقص اشاره کن
م ع
Iran, Islamic Republic of
راجع به فرمایشات آقای شریعتمداری نکات به نظرم می رسد:
1 ـ البته بزرگترین اهانت همان راه بستن و ترساندن اهلبیت بود که صد البته این بزرگترین گناه حر بود.
2ـ کسی در جرم سران فتنه شک ندارد بالاخص در حادثه روز عاشورا که آنان اعلام برائت نکردند، ولی در به وجود آمدن فتنه88، طرف سران فتنه اصلا بی تقصیر نبود.
3 ـ تاختن به مذاکره ی ژنو که محتوای بردبرد داردو مورد تأیید رهبری است و بخشی از تحریم ها را برداشته است، کاری درستی نیست.
4 ـ درمورد امام حسین ع بایزید اصلا بحث برد برد مطرح نبود یزید خواهان بیعت امام حسین ع ویا شهادت آنحضرت بود در ضمن صلح حدیبیه و صلح امام حسن ع را نیز مد نظر داشته باشید،
5 ـ درعین اجرانمودن مرحله 2 هدفمند یارانه قیمت ها سیر صعودی اش نسبت به سالهای گذشته خیلی کم است ازاین جهت رئس جمهور موفق است.
غیاثی
متاءسفانه قرائت جناب روحانی از دین و مجاهدت امام حسین (علیه السلام) که نماد جبهه حق مِباشد کاملا" اشتباه است باید سران فتنه را تشبیه به لشکر عمر سعد میکرد که در روز عاشورا کف زنی و حرمت شکنی کردند.
این اظهارات رئیس جمهور منو یاد مشائی میندازه !
استاد همه چی دان دوباره اظهار نظر فرمودند!
Iran, Islamic Republic of
من تازه با سخنان روحانی انگار دنیای جدید جلوی چشمام باز شده .... تازه فهمیدم امام حسین هم اهل معامله و مصالحه بوده ولی ........... یعنی واقعا خنده داره هرچی خودشون اهلش هستند رو تو روز روشن نسبت میدن به امام حسین علیه السلام ... بدون اینکه دربارش به اندازه لحظه ای فکر کنند .... اگه امام حسین اهل سازش و مذاکره بود ، چرا اصلا عاشورا بوجود اومد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حر با لبیک به ندای یک وجدان پاک و سالمی که داشت، برگشت و جبران مافات کرد
آقایان سران فتنه با وساطت و نصیحت همه خیرخواهان و بزرگان و دلسوزان نظام هم برنگشتند و لجوجانه بر موضع خود پای فشردند.
با این اراجیف و قیاس های مضحک، به مقام شامخ جناب حربن یزید ریاحی توهین نکنید.

و اما درس تعامل و مذاکره!
این وصله با هزار کیلو چسب هم به ماجرای عاشورا نمیچسبد!
مردم را احمق فرض کرده اند؟!!
رئیس جمهور باید توجه داشته باشند که درس کربلا مذاکره و تعامل سازنده با دشمن نیست بلکه سر فرود نیاوردن در مقابل دشمن و ایستادگی در مقابل ظلم است.
علی
این حرفها از آقای روحانی اصلا هم بعید نبود!
از اینجور صحبتها و استدلالات زیاد دارند ایشون!
محاکمه و اعدام سران فتنه مطالبه اکثریت مردم ایران است که امیدواریم محقق شود.
اما از تو هیچ چیز بعید نیست
وقتی سران فتنه به لجاجت خود ادامه میدهند و توبه نکرده اند و از گناه خود پشیمان نیستند لایق عفو و بخشش نخواهند بود.
m
United States
اتفاقا"اصلا بعید نبود ،روحانی از همون اول هم شمشیر رو از رو بسته بود
حسین جان ! از شما بعید بود که گول رفتار متظاهرانه این آقا رو بخورید
علیرضا
هنوز موندم آقای روحانی چجوری از بین اون چند کاندید رای آورد !!!
آقا ما فریب خوردیم الآن مثل چی پشیمون شدیم
علی
از کجا بدونم رای دادی از کجا بدونم پشیمونی
Iran, Islamic Republic of
تقصير اصولگرايان بود كه متحد نبودند ...
مجتبی
لینی که خدا تو قرآن میگه : اینا کر و کور و نفهمن یعنی همین دیگه .. بابا میخ آهنین تو سنگ نمیره .. ولی شما دست مریزاد خسته نباشی انشاا... ، ادامه بده شاید یکی از اینا خودشو از خواب بلند کنه و بیاد تو راه ولایت انشاا...
Iran, Islamic Republic of
احسنت آقای شریعتمداری مثل همیشه محکم و منطقی و مستدل بود. دست مریزاد
هموطن
احسنت بر شریعتمداری و این قلم.
دیده بان
United States
الحق و الانصاف که حق گفت از روزی روحانی به کنایه پای امام حسین علیه السلام رو وسط کشید مونده بودم اصلا اینها چه ربطی به حر و امثال اون دارن حر اصلا برای جنگ با امام نرفته بود فقط دستوراتی رو اجرا میکرد که مجبور بود به خیال خودش و وقتی کار به مقابله با اما کشیده شد و فهمید اینها از اول سر جنگ داشتن ازکرده خوش پشیمون شد و با اون حال از امام خواست تا اولین نفری باشه که جونشو در راه ایشون واهل بیت عزیزشان میدهد در حالی که اینها میگفتن بریزین بیرون بریزین به زور هم که شده حقتون رو بگیرید و از اول بنا رو بر دعوا و سرکوب نظام و قانون و سهم خواهی گذاشتند با توهمات خام بعد هم که اصلا انگار نه انگار به خاطر رفتار نسنجیده و گناه اقایون بود که مملکت دو سال تمام فضای مسموم و متشنجی داشت اگه ولایت فقیه نبود خدا میدونه شاید کودتای 28 تیر تکرار می شد
خجالت بکش آقای شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
حقوقدان اسلامي اين حرفها را نمي زند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم
United States
از اینکه تاریخ عاشورا را تحریف می کند یا به اسم مذاکره سر تعظیم جلوی استکبار فرود می آورند
ایشون با طعنه گفتن!
علی
پس بگو الکی میگه ...
مچکر باش تا صبح
حقوق دان ...! تفسیر تاریخ انگلیسی! وای به حال ما که این شده رییس جمهور!
در تکمیل جمله آخر اتفاقا باید به آقای شریعتمداری گفت که برادر اتفاقا از آقای روحانی این سخنان هیچ بعید نیست!
لایحه امر به معروف و نهی از منکر مجلس را به سخره می گیرد که مهمترین معروف حل بیکاری و ... است! چه ربطی داشت آقای روحانی حل بیکاری وظیفه جناب عالی است و با این حرفها نمی توانی مردم را گول بزنی!
Kuwait
خدا حفظتون کنه حاج آقا شریعتمداری. این رئیس جمهور حقوقدانمون بدجور زده به خاکی! نمی دونم ایشون واقعا مردم رو چی فرض کرده؟!!
Iran, Islamic Republic of
تدبيره ديگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت اميد است .ولي براي ........
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چند تا نقطه ........... يعني چي ؟؟
شايد اصل كامنت اميد براي امريكا و غرب و ضد انقلاب و سران فتنه است ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
گفت سرهنگ نيستم.اين قبول.
و ادعاي حقوقدان بودن زير سئوال است. جدي
Iran, Islamic Republic of
چرا تهمت ميزني جهان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كي گفته هر كسي با اين لباس اسلام شناسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا چه برسه به نظريه پرداز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیدمحمدعلی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی!!
امیدواریم مریدان شما که منطق حسینی دارند متوجه بشوند که منظور شما از تعامل سازنده که این همه شعارش را سر می دهید چه چیزی بوده است!
سازش قهرمانانه.....
مآ
با آقای شریعتمداری موافقم
United States
اتفاقا اگه حرفایی غیر از این می زد ازش بعید بود...
احمد
از ایشان نه تنها بعید نیست بلکه منتظر افاضات بیشتری نیز از او باید باشیم ! ایکاش رئیس جمهور وقتی به این پست می رسد امر بر او مشتبه نشود که او بهترین است در میان ملت ...
اگر چه پیام مقام معظم رهبری در مورد درگذشت یار صدیق انقلاب حضرت آیت اله مهدوی کنی بود ولی فراز هایی از این پیام میتواند درس عبرتی برای سایر مسئولان و منجمله ریاست محترم جمهور باشد. آنجایی که فرمودند« ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد.»
ناشناس
درست بر عکس پدر خوانده
جالب بود و زیرکانه بود «ایشان که عالم دینی و حقوقدان هستند!»
حاج حسین قلمتو عشق است...
علوی
Germany
حاج حسین جزاک الله خیرا . البته باید عرض کنم که آنچه را که شما از بیانات آقای رئیس جمهور فهمیده و تجزیه و تحلیل علمی انجام داده اید برای خود ایشان هم مبرهن و واضح بوده چرا که خود جنابشان در سخنرانی زنجان فرموده اند که کسی که مدرک دکترا یا phdمی گیرد به درجه اجتهاد رسیده است و یک صاحب نظر در رده بالا است . بنابر این از چنین متخصص و صاحب نظری بعید است که سخنانی را بر زبان آورد که با عقل سلیم سازگار نباشد و یا قدرت تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) را نداشته باشد بلکه ایشان از فن سفسطه برای تبیین اهداف حزبی و منویات ذهنی خود استفاده نموده اند تا بتوانند افکار عمومی را مجاب کنند و به قول خودشان گامی به جلو برداشته باشند !!! هرچند رئیس جمهور محترم باید توجه داشته باشند که اینگونه اظهار نظرها در حافظه تاریخ و مردم ولایت مدار ایران باقی خواهد ماند .
حاج حسین دست مریزاد
روح الله
احسنت به آقای شریعتمداری
جناب آقای روحانی دنبال این بودند که منطق مذاکره هسته ای دولت خود را، به مفاهیم دینی و مهمتر از همه به قیام امام حسین علیه السلام نسبت بدهند.
امام کاملا روشن است که منطق آقای روحانی با منطق امام حسین علیه السلام در تضاد است چرا که امام حسین (عزت و بندگی) را اساس حرکت و قیام خود قرار دادند ولی آقای روحانی (رفاه و آسایش) را ملاک مذاکره خود قرار دادند ولو غزت ملی ما در برابر دنیای کفر پایمال شود.
از ایشون بعید نبود. ایشان اصلا به همین دلیل رییس جمهور شده اند!
امير
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني يك حر به ما نشان دهد . تا عمر دارم نوكريش را مي كنم.
مثل همیشه مستدل و دندان شکن
پیشنهاد من این است که اگر میخواهید دینداری کسی و میزان سواد دینی و اخلاص عملش را بسنجید دو شاخص دربرابرش قرار دهید اول عاشورا دوم مهدویت .
نظر دادن سیاست مداران کشور درباره این دو مقوله میتواند برای آنها قتلگاه سیاسی باشد و یا احیای سیاسی.
United States
با سلام

أحسنت .
بسیار عالی و به موقع بود .
ali
ما... نمی خواهیم
ناشناس
...چون سران فتنه به اهداف خود نرسیده اند این فرد راه آنها را می خواهد ادامه بدهد....
اراکی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به سردار قلم جناب آقای شریعتمداری . جناب آقای روحانی هم باید بدانند مردم گوگول نیستند و فریب کلی گویی ها و صغری کبری چیدن های اهل مغلطه و سفسطه را نمی خورند و خصوصا ماهیت فتنه و فتنه گران و سران احمق آنان برایشان کاملا معلوم و مشخص است
حسین ف
در خصوص صحنه آخر کربلا که یزیدیان امام حسین و یارانش را کشتند نظر آقای روحانی چیست ، آیا آقای روحانی هم حتما نقش ... را بازی میکنند و 5 + 1 هم نقش .... را بس کنید این .... را آقای روحانی
حاج حسین دمت گرم
مقالت رو خوندم و لذت بردم
محسن
آقای روحانی ا!!!!!!!!!!!!!!!!
ایشان ذر حال تمرین راه خاتمی هستنذ
معلم
به راستی حر کجا و سران خیانتکار فتنه کجا ؟! همین فتنه گرها دشمن را جسور کردند که دست به تحریم بزند .
چرا حرف تو دهن روحاني ميذاريد؟كي گفت سران فتنه توبه كنند؟
علی
مگر سران فتنه توبه کرده اند تا مقام معظم آنها را به آغوش بکشد؟
آقای روحانی مراقب فتنه گرها باشید.
کامران
سران فتنه هیچ راهی جز توبه و درخواست عفو در پیشگاه ملت و رهبری ندارند .
و سپس مجازات بر اساس قوانین اسلام را بپذیرند
حسین از خ ایران
چه گویم که نا گفتنش بدتر است
زبان در دهان گر نگوید بد است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
برادر حسین، همه افکار و اعملا و اقوال رییس جمهور روحانی از نظر شما و دوستانتان بعید است و باید هم بعید باشد. چون روحانی رییس جمهور مردم است و شما هم که از مردم بعید هستید.
درضمن مگر شما به روحانی رای دادید که توقع دارید او کشور را با منش شما اداره کند؟
ناشناس
محسن عجب کامنت ضایع ای دادی آبروی رای دهندگان به روحانی را بردی
آقا من رأی دادم و الآن مثل ... پشیمون هستم ...
حسيني
Iran, Islamic Republic of
باسلام
مثل هميشه با دلايل قوي مطلب نوشته عالي بود خدا به ايشان قوت وسلامتي بدهد
حمید
جناب شریعتمداری هیچ هم از آقای رئیس جمهور بعید نیست فتنه گران ادعا دارند باعث پیرزوی روحانی در انتخابات شده اند و خود رئیس جمهور هم به صراحت رد نکرده آن وقت حضرتعالی می فرمایید بعید بود
از شما جناب شریعتمداری بعید است که این چنین می فرمایید
اگر این فتنه نبود حاج حیسن چه می کرد؟
مهدی
عجب تحلیل زیبایی، ایول حاج حسین.
تنها رسالت رسانه ای روزنامه کیهان و سرپرست محترم آن آقای شریعتمداری یادآوری هر روزه تیتر و عنوان فتنه 88 و چسباندن این حادثه به هر طریق ممکن به رقیبان سیاسی اصلاح طلب است در هر موردی که حتی بسیار بی ربط باشد . ظاهرا" سوزن گرامافون آقای شریعتمداری در سال 88 گیر کرده و در پنج سال گذشته فقط ایشان به آهنگ فتنه 88 گوش میکنند و هیچ صدا و صوت دیگری نمی شنوند بعید است که حتی تغییر دولت و انتقال قدرت از احمدی نژاد به آقای روحانی را هم که با آرای ملت صورت پذیرفت بدرستی درک کرده و پیام آنرا شنیده باشند. در منطق آقای شریعتمداری مرغ یک پا دارد و همه حوادث و جریانات پنج سال گذشته ریشه در فتنه 88 دارد ولا غیر . امیدواریم به هر حال در یکی از روزها یا ماههای آینده ایشان از کنار این گرامافون و آهنگ فتنه 88 دور شوند و از این خواب و توهم بیرون بیایند و واقعیتهای سیاسی جامعه خودشان را بدرستی بشنوند و ببینند و همراه با توده های مردم در جهت پیشرفت و آبادانی ایران عزیز و در راستای ایجاد وحدت و همدلی میان هر دو جناح اصلی کشور با دولت تدبیر و امید همراهی و همکاری کنند و طریق خشونت و تضاد و اختلاف پراکنی گذشته را ترک کنند انشا الله ./
چراغعلی
...این مقاله در مورد سخنانی نوشته شده که موضوع اش آزادی فتنه گران است چرا به روحانی اعتراض نمیکنی که بابا رفتی زنجان از مشکلات این استان بگو به فتنه چه کار داری هی فتنه فتنه میکنی خب فتنه فتنته کنی جوابت را هم میگیری
علی
گفتی سوزن کی گیر کرده خوش به حالت که راحتی
Iran, Islamic Republic of
ایا این اسید پاش خبیث هم اگر توبه کند در آغوش دولت قرار خواهد گرفت؟ ومورد حمایت خواهد بود؟ اسید پاشی وکشتار فتنه گران در سال88 کمتر از این جنایت کار بود؟
استفاده ابزاری حتی از امام عشق برای توجیه دادن امتیازات بیشمار در ازای هیچ به دشمن!
ابوالفضل
...حالا که تریبون داره همه چیز زیر سوال می بره ...
ارش
باسلام وعرض تسلیت بمناسبت ارتحال حضرت ایت الله مهدوی کنی. وهمچنین سالروز شهادت اسوه مقاومت سلار شهیدان امام حسین (ع) . واقعا حرف حساب جواب ندارد احسنت به جناب اقای شریعتمداری خدا ایشان را برای امام خامنه ای و انقلاب حفظ کند.درست و بموقع از این ارمانهای انقلاب حمایت ودفاع کردن. واقعا حیف است که جناب حر را با این سران فتنه مقایسه کنی . دورد بر ایران و ایرانی جانم فدای رهبر
فدایی داری حاج حسین.
مجید
فکر میکردیم آقای رئیس جمهور فقط در عرصه سیاست...
ظاهرا در عرصه دیانت و حتی تاریخ اسلام هم...
...
حسین
زنده باد شیخ حسن
اشتباهی مثبت دادم
اتفاقا سران فتنه هم وقتی به ساحت امام حسین جسارت کردند طومارشون پیچیده شد! اقای روحانی مواظب باش!نسبت ناروا به امام حسین نده!
حاج حسین اجرت با امام حسین (ع)
اگر آقاي شريعتمداري را مدتي در حصر قرار بدهند مملكت آرام مي شود.
چراغعلی
هیچ وقت یادم نمی رود در زمان خاتمی که قرار بود یک کنفرانس بین المللی در تهران بگزار بشه عده ای از دولت رفتندخدمت شریعتمداری و درخواست کردند که چون جهان حواسش به خاطر این کنفرانس به ایران است ایشان یکی دوماه از دزدی ها در کیهان چیزی ننویسد ایشا ن پاسخ داد این در خواست را از من نکنید بریدبه دزدها بگید یکی دوماه دزدی نکنند حال اگه حاج حسین چند ماهی حصر بشه آی عشق میکنند این دزد ها که نگو
رضا
بعید چیه ؟؟؟!!!
اعتقاد قلبی ایشون بود.
زنده باد این این قلم و صاحب قلم
4ساله
جناب آقای شریعتمداری عالی جواب دادی و سناریو را در نطفه خفه کردی.
منطقی و بجا بود آقای شريعتمدارای
gh
حر بعد از توبه به سپاه امام حسین پیوست وجان خود را فدا کرد ولی اصحاب فتنه فقط دنبال بخشش هستند تا دوباره راه روش قبلی خود را ادامه بدهند وگویا اقای حقوق دان هم مهمترین وظیفه خود می داند برای این فتنه گران از جیب مردم خرج کند
من
Finland
زنده باد
5شنبه 1ابان
جناب شریعتمدار طییب الله مداکره امام حسین علیه السلام باب تعلیم است نه تعامل باب هیهات من الد له است
ایرانی
جون مادرت بی خیال شو حسین جون. به شیخ هم می خواج درس حسین شناسی بدی؟ ...
ناشناس
آقای روحانی از شما بعید نیست بلکه شما هم ...
ایول حاجی.!
کریمی
در آستانه ورود به محرم ده ها موضوعات اساسی تر و مهمتر میتوان یافت که با مشکلات امروز جامعه مشابهت و مطابقت دارد که میتوانست موضوع قرار بگیرد ..... پس چرا آقای روحانی موضوع سران فتنه را پیش میکشد ؟؟؟؟؟ چرا با احساسات عزاداران حسینی بازی میکند که در محرم سال 88 توسط عوامل دشمنان اسلام آنچنان که میدانید بی اجترامی شد و بدتر از آن همین سران فتنه آنان را مردان خداجو نامیدند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
آیا آقای روحانی اینها را نمیداند و یا فراموش کرده و یا اصلا نحواسته است که در مدت ده سال اینچنین بشنود ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
شاید پنبه تو گوشهاش بوده .................
بسوزه پدر سیاست....
بنيادى
خداوند ، سلامتى وطول عمر با عزت به حاج حسين عطا
بفرمايد ، سعادت اين نوع ، مجاهدات فقط نسيب اشخاص،
مخلص و مومن ،خواهد بود ، نه كذابين ،،،
جمالی
بسیار ناجوانمردانه است این که از قیام و ایستادگی حضرت حسین علیه السلام، برداشت های مغالطه آمیز شود و به نفع عملی که درست در نقطه مقابل آن است از آن بهره جست.
سیاست ـ البته از نوع فاصله دار آن از دیانت ـ به امام حسین و عاشورا هم رحم نمی کند همانگونه که در عاشورای 88 نکرد.
امیرعلی
پروردگارا بارالهی ای دریای بی کران زیبایی دشمنان حسین شریعتمداری رامخذول ومنکوب بفرما
شکراب
جناب شریعتی مشکل اینجاست که شما حق داری اما قدرت نداری مهم اینه که زمانی قوی شدی اینجوری فکر کنی . جزبه قدرت باعث ریخته شدن خون اولاد امیر الامرا بدست مسلمانانی شد که در ارزوی بهشتی بودن که سید الشبابینش را نامردانه کشتند افتاد!!!
آیا امام حسین ابن زیاد را بخشیده اند؟ می بخشند؟ آیا وی با جناب حر در یک رتبه قرار دارند؟ آیا امام حسین ابن زیاد را توبه نکرده می بخشند؟
یک درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.»
متاسفم برایت آقای روحانی اگر تعامل سازنده و مذاکره بود پس چرا امام مظلوم ما را به تمام فزندانش به شهادت رساندند و اهل بیتش را به اسارت کرفتند زبانم لال امام حسین(ع) مذاکره را بلد نبود
آقای روحانی شما برای زانو زدن در مقابل دشمن دلت لک زده چرا میخواهی از امام حسین(ع) مایه بگذاری
hamid
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه 20
اقای شریعتمداری خداوند شمارا حفظ کند که زحمت همه را تقبل کرده واز زبان ماهم سخن گفتی خداوند یار یاورشماباشد انشالله
لبیک یا خامنه ای
بنازم حاج حسین آقا رو
مطالب اقای شریعتمداری کاملا منطقی وعقلی بود آقای روحانی واقعا ازشما بعیداست
ماشاالله به جناب شریعتمداری با این صراحت وقدرت او که هر چه بگوید هرچه بنویسد به هر مقامی توهین یا تخریب کند هیچ قدرتی جرات یا حق حتی سوال از اورا ندارد روزنامه نگار اینطوری خوبه حال به کجا وابسته است خدا میداند از کجا حمایت میشود خدا میداند
سران فتنه محکوم به اعدامند
مدافع حق
درود بر حاج حسین
خداوند نخبگان بصیری چون شما را برای ولایت حفظ کند.
فاطمه
United States
اصلا بعید نبود. روحانی دقیقا در راستای تفکراتش حرف زده.
United States
گاهی این آقایان نقاب از چهره برمیدارند و چهره واقعی شان دیده می شود .
United States
در تایید صحبت حاج حسین باید گفت که حر یه کار دیگه هم کرد که این ها نکردند اوم هم این بود چکمه هاشو انداخت دور گردنش با ظاهری پریشون اومد گفت یابن رسول الله غلط کردم
اینها سخنان یک ... بود که آقای روحانی فرمودند
حمید
.... برو روزنامه تو بفروش. انقدر هم حرف... برای رییس جمهور ایران نزن ...
جمالی
ایشان هرازگاهی یک حرفهایی میزند خودش هم نمی فهمد چی گفته...
Iran, Islamic Republic of
خوب نبود تحلیلش
علي
Iran, Islamic Republic of
...در هرزماني عرض اندام ميكنه...
بابا بی خیال رئیس جمهور حقوقدان است حقووووووق دان !!!!!!!!!!!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
"توبه جنایتکاران مانع مجازات آنان نمی‌شود و در نظام حقوقی اسلام نیز چنین است"
پس چرا امام حسین حر را مجازات نکرد؟
شاید به این دلیل که حر به قول آقای شریعتمداری " فقط راه بر کاروان امام بست" ولابد به زعم آقای شریعتمداری این هم جرم بزرگی نبوده است.
ایشان برای منکوب کردن رقبای سیاسی توجهی به لوازم و پیامدهای سخنانش ندارد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری شما تشخیص میدید که چه زمان صلح امام حسن ع یا جنگ امام حسین ع
مگر مقام معظم رهبری از نرمش مقتدرانه حمایت نکردند
پس هوچی گری برای چیست بخاطر روزنامته؟>
amir
با سلام و با سپاس فراوان از سردارقلم حاج حسین عزیز. پیشنهاد میکنم همه از خدا بخواهیم که کافر را هدایت و منافق را مرگ دهد...
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
در جواب رییس جمهور مبنی بر تشبیه سران فتنه به حر و... باید گفت بلکه فتنه گران سامری زمان اند و ماپیرو قرانی هستیم که مجازات سامری را اینگونه بیان فرمود:موسی گفت اینک از میان ما بیرون شو که تو در دنیا به مرضی معذب خواهی شد ... و در آخرت هم وعده گاهی در دوزخ داری که تخلف نخواهد شد.
حمید
... دست از این تحلیلها.. بردار
دریجانی بم
Iran, Islamic Republic of
اقای رییس جمهور محترم لطف بفرمایید کمی اطلاعات خود را متناسب با جایگاه و منصبتان بالا ببرید تا اینچنین مایع شرمساری نشوید متشکر
عیسی
واقعا باعث تاسف و شرمساریست..
ali
United States
...! واقعا یک نفر بیاید بگوید اقای روحانی مردم به احترام خون شهدا و به احترام ولایت فقیه فعلا سکوت کرده ....
میلاد از همدان
اگه دل امام خامنه ای به چند نفر خوش باشه یکی از اون چند نفر حاج حسین شریعتمداریه...... فتامل