پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

تقدیر علمای اهل سنت از شجاعت رهبر معظم انقلاب در حمایت از فلسطین +عکس

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 378231
در حالی که بسیاری از سردمدارن کشورهای اسلامی و عربی درباره جنگ اخیر غزه کارنامه‌ای به شدت ضعیف از خود به جا گذاشتند مواضع قاطع رهبر معظم انقلاب مورد استقبال علمای اهل سنت قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از «نسیم»؛ جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تأسیس دفاع از مسلمانان را در هر نقطه از دنیا به عنوان وظیفه ذاتی خود تعریف کرده است. در این میان مسئله فلسطین به عنوان محوری‌ترین موضوع در سیاست خارجه کشورمان در طول بیش از سه دهه از تاریخ انقلاب اسلامی مطرح بوده است.

جمهوری اسلامی هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و اصلی‌ترین کشور حامی گروه مبارز علیه اسرائیل در فلسطین محسوب می‌شود. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به صراحت از نقش نظامی ایران در جنگ‌های محور مقاومت علیه اسرائیل سخن گفته‌اند. در جنگ اخیر اسرائیل علیه نوار غزه رهبر معظم انقلاب از تسلیح کرانه باختری سخن گفتند. به اعتقاد تحلیلگران این سخن راهبردی شرایط امنیتی رژیم صهیونیستی را به شدت تضعیف می‌کند. سخنان فرمانده سپاه پاسداران نیز مبنی بر تسریح در تسلیح کرانه باختری نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی عزم عملی برای محقق کردن این ضربه استراتژیک به اسرائیل دارد.

با این وجود مواضع رهبری مورد استقبال گسترده علمای اهل سنت در سرتاسر جهان اسلام قرار گرفته است. این در حالی است که بسیاری از سردمدارن کشورهای اسلامی و عربی در جنگ اخیر کارنامه‌ای به شدت ضعیف و در پازل صهیونیست‌ها از خود به جای گذاشتند.


در همین باره مولوی عبدالغنی دهانی، از اساتید حوزه علمیه اهل سنت در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: ایمان مردم غزه و حمایت کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران عوامل پیروزی ملت فلسطین در جنگ اخیر بود؛ به طوری که خواسته‌های مشروع آنان نظیر بازگشایی گذرگاه‌ها عملی شده است.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که تنها راه پیروزی مسلمانان فلسطین، مقاومت مسلحانه در برابر اسرائیل است؛ افزود: مساعدت‌های جمهوری اسلامی در بخش تسلیحاتی با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب بر هیچ مسلمانی در دنیا پوشیده نیست. هیچ رهبری در دنیا با این جرأت و شهامت در برابر مستکبرین و صهیونیست‌ها موضع‌گیری نکرده و نیز هیچ کشوری مانند ایران به این وسعت و گستردگی با فلسطین و حامیان آن اعلام همبستگی نکرده است.

مولوی دهانی تصریح کرد: در این ۵۰ روز شاهد بودیم که برخی کشورهای اسلامی حتی از حمایت زبانی خالی مقاومت سر باز زدند و در برابر اقدامات غیرانسانی صهیونیست‌ها ساکت نشستند؛ اما جمهوری اسلامی ایران تا حد توان از مساعدت خود دریغ نکرد.

وی درباره علت عدم موضع‌گیری برخی کشورهای اسلامی در قبال این جنگ اظهار داشت: اکثر کشورهای عربی مانند عربستان، قطر و امارات هم‌پیمان آمریکا هستند و حتی جابجایی قدرت در این کشورهای به اصطلاح اسلامی با دستور آمریکا صورت می‌گیرد. از آنجا که جنگ غزه نیز فقط جنگ با اسرائیل نبود؛ بلکه جنگ با آمریکا نیز محسوب می‌شد؛ کشورهای عربی که باید به درستی آنها را کشورهای آمریکایی نام نهاد، اراده‌ای برای حرکت در خلاف مسیر سیاست‌های آمریکا در منطقه نداشتند.

دهانی درباره پیروز جنگ غزه نیز بیان داشت: به اعتراف خود صهیونیست‌ها پایان نبرد در غزه آتش‌بس نبود بلکه ننگ بزرگی برای آنها بود. آنها تصمیم به اشغال غزه داشتند ولی مقاومتی که از جانب مردم مسلمان صورت گرفت؛ باعث شد همه آزادی‌خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان به تحسین ملت فلسطین پرداخته و تنفر و انزجارشان را نسبت به اقدامات وحشیانه اشغالگران برضد مردم بی‌دفاع اعلام کنند. در واقع مقاومت، اسرائیل را که گمان داشت در طی چند روز بر غزه مسلط می‌شود به زانو درآورد.


مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین کوتاهی کردند ولی نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدای تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ تا امروز، با رهبری امام خمینی(ره) و پس از ایشان با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب بیشترین کمک و مساعدت را به مسلمانان این منطقه داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سران گروه‌های فلسطینی به نقش جمهوری اسلامی ایران در این پیروزی اشاره کرده و از کمک‌های سیاسی و تسلیحاتی همه جانبه رهبر معظم انقلاب تشکر کردند؛ افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای جهان اسلام بود و پس از آن، قضیه فلسطین دچار تحولی اساسی شد. تا قبل از پیروزی انقلاب، بنای فعالیت فلسطین، قومیت عرب بود اما بعد از آن به مبنای اسلامی تغییر پیدا کرد.

مولوی سلامی با اشاره به کوتاهی برخی سران عربی در جنگ اخیر غزه تصریح کرد: کشورهایی هستند که نمی‌خواهند نظام اسلامی به طور کامل در کشورشان پا بگیرد و برای جلوگیری از نفوذ بیداری حقیقی اسلامی در منطقه از ابراز همبستگی با فلسطین همواره خودداری می‌کنند. سران این کشورهای عربی همواره در این سال‌ها در پازل استکبار بازی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر نیز تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه به اهداف برخی از این سران عربی افزوده شده و برای اینکه بتوانند همچنان نظر اربابان خود را جلب کنند با همه وجود از اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: نوار غزه در خط مقدم شیطنت‌های اسرائیل است. اگر مردم غزه از ناحیه کشورهای اسلامی پشتیبانی شوند؛ قطعاً رژیم اشغالگر محدود و در نهایت محو خواهد شد؛ اما اگر کشورهای عربی همین روند منفی را ادامه دهند شاید کار سخت‌تر دنبال شود. هر چند ملت فلسطین نشان داده که در صورت عدم همراهی برخی ملل اسلامی نیز قادر به شکست اشغالگران خواهد بود.

مولوی سلامی خاطر نشان کرد: رژیم اشغالگر در این نبرد مجبور به پذیرش شرایط آتش بسی که از ناحیه سران گروه‌های فلسطینی پیشنهاد شده بود؛ شد و این یک پیروزی مهم و ارزنده است. این پیروزی به جهانیان نشان داد که مقاومت عنصر اصلی پیروزی در برابر هجمه‌های دشمن است.


مولوی عبدالله وحیدی‌فر، امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز در این باره در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: حمایت‌های جمهوری اسلامی اعم از مساعدت‌های سیاسی و نظامی از فلسطینیان یکی از اصلی‌ترین عوامل پیروزی مقاومت است. رهبر انقلاب با اعلام حمایت مستمر و قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین و همچنین تشویق و ترغیب انسان‌های آزاده جهان به اعلام همبستگی با آنان، نقش مهمی در این زمینه ایفا نمودند و سخنان ایشان مایه دلگرمی و قوت قلب مردم مقاوم فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای عربی با سکوت خود تلاش کردند به فلسطین ضربه بزنند. این اقدام آنها تعجبی ندارد؛ زیرا آنها جیره‌خوار آمریکا و همدستان او هستند و در صورت حمایت از مردم مظلوم غزه، منافعشان به خطر می‌افتد.

مولوی وحیدی‌فر درباره پیروز واقعی جنگ غزه اظهار داشت: این نبرد، بر عزت گروه‌های فلسطینی افزود و غزه خود را به عنوان نمونه بارزی از مقاومت به جامعه جهانی شناسانده است. این حرکت زمینه‌ساز آزادی کامل سرزمین بیت‌المقدس می‌شود.


مولوی عبدالغنی بارانی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت "طوبی" زاهدان در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) هنگامی که روز قدس را به عنوان یک روز تاریخی بنیان نهادند؛ برای این نبود که فقط در یک مقطع زمانی و مکانی خاص فریاد حمایت از مسلمانان فلسطین سر داده شود؛ بلکه هدفشان این بود که یک اصل اساسی در رابطه با حمایت از مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع در جهان اسلام پایه‌گذاری شود. به برکت همین تدبیر امام(ره) است که هرسال مسئله فلسطین در جهان اسلام ریشه‌دارتر می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحبوحه تجاوز نظامی اسرائیل به غزه، با بیانات شیوا و شیرین خود، این وظیفه الهی و شرعی را به مسلمانان گوشزد کردند که هر جای جهان مسلمان مظلوم و بی‌دفاعی زندگی کند؛ ما به حمایت از او می‌پردازیم. این فرمایشات ایشان به گونه‌ای تأثیرگذار بود که علاوه بر لبیک گفتن مسلمانان به این اظهارات، برخی یهودیان غیر صهیونیست را نیز به خیابان‌ها کشاند و آنان نیز همبستگی خود را با مظلومان فلسطین ابراز داشتند.

مولوی بارانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی برخلاف برخی کشورهای عربی که هرگونه حمایت رسانه‌ای و تسلیحاتی خود را از مردم غزه دریغ کردند، با اعتقاد و ایمان راسخ و بدون ترس از استکبار و صهیونیست جهانی در مقابل آنان ایستاد و علاوه بر حمایت سیاسی از فلسطین در میدان جنگ نیز موثر واقع شد.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان ایران نیز به حمایت خود از مقاومت افتخار می‌کنیم و خود را در این پیروزی سهیم می‌دانیم و امیدواریم هر چه زودتر آزادی کامل سرزمین مقدس فلسطین رخ دهد.

استاد حوزه علمیه اهل سنت خاطرنشان کرد: مشخص بود که سرانجام درگیری‌ها، نصرت و پیروزی مسلمانان غزه است. مردان شجاع و شیرزنان فلسطین با وجود محاصره غاصبان صهیونیستی و امکانات کمی که در اختیار داشتند؛ تمام درد و رنج‌ها را تحمل کرده؛ فرزندان خود را یکی پس از دیگری کفن و دفن نموده و تا لحظه آخر مقاومت را ادامه دادند تا رژیم منحوس مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش خواسته‌های مشروع آنان شود. این ایستادگی نشان داد که قدرت ایمان از تمام قدرت‌ها بالاتر و کوبنده‌تر است.

مولوی بارانی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که در آیات و روایات وعده داده شده؛ روزی می‌رسد که مسلمانان به رهبری فردی برجسته، مومن، شجاع و برخوردار از روحیه جهادی رژیم صهیونیستی را از بین می‌برند و در مسجدالاقصی نماز برپا می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *