دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

انتخابات زودهنگام در ترکیه ، سه ماه دیگر

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 438531
حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد در پی شکست گفتگوها برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور، انتخابات زودهنگام در سه ماه آینده برگزار خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، شبکه تلویزیونی الحدث به اعلام این خبر ب جزئیات بیشتری اشاره نکرد .

احزاب ترکیه که هیچ کدام نتوانسته‌اند در انتخابات گذشته اکثریت را برای تشکیل کابینه از آن خود کنند، حال برای ائتلاف نیز به نقطه مشترکی نمی‌رسند و تنها راه، برگزاری دوباره انتخابات به نظر می‌رسد.

انتخاباتی که در تاریخ ۷ ژوئن در ترکیه برگزار شد، نتیجه تعیین‌کننده‌ای در پی نداشت؛ هیچ یک از احزاب نتوانستند اکثریت را از آن خود کنند و حزب عدالت و توسعه نیز تنها با ائتلاف با احزاب مخالف، می‌تواند تشکیل کابینه دهد؛ احزابی که بشدت مخالف سیاست‌های رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، بخصوص سیاست خارجی هستند.

پیش‌بینی می‌شود که امروز «داود اوغلو» رئیس حزب عدالت و توسعه ( با ۲۵۸ کرسی) با «کمال کلیچدار اوغلو» رئیس حزب «خلق جمهوری خواه» (با ۱۳۲ کرسی) دیدار کند.

منابع ترکیه‌ای می‌گویند حزب خلق جمهوری خواه از بین ۴ وزارت خانه خارجه، کشور، قضایی و آموزش ۳ وزارتخانه را برای خود می‌خواهد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *