پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یازده نکته از دربی جذاب اهواز

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 458232
استقلال اهواز و فولاد خوزستان باید پس از ۲۰۶۶ روز دوشنبه در لیگ برتر به مصاف یکدیگر بروند.
به گزارش جهان، تماشاگر نوشت: به بهانه ی دربی اصلی و حساس اهوازی ها ۱۰ نکته جذاب از تاریخ این دربی را با یکدیگرمرور می کنیم:

۱- این دوتیم بازیکنان زیادی بین خود رد و بدل کرده اند که باهم یک سری از آن ها را در زیر می بینیم:
ابراهیم میرزاپور، حسین کعبی، احمد آل نعمه، ناجی بداوی، ایمان مبعلی، جلال کاملی مفرد، عادل کلاه کج، ابراهیم تهامی، علی حمودی، عبدالوهاب ابوالهیل، مجاهدخذیراوی، پامیرشرفی، محمدکوتی، رضا ایار، سعید رمضانی، حسن هوری، محمدرشیدمظاهری، خالدشحیطاوی، رضا معقولی، امیرخلیفه اصل، حجت زادمحمود، حمزه خذیراوی، میلادپاک پرور، غلامرضا عیدی زاده، طالب ریکانی، ایوب والی، مهدی نیایش پور، روح الله بیگدلی، عبدالله ممبینی، اسماعیل شریفات، مهدی دغاغله، احمدبوعذار، سعید سالازاده، محسن حمیدی و رضا طاهری.

۲- این دو تیم ۱۴ بار تا کنون در لیگ برتر به میدان رفته اند که سهم فولاد ۶ برد، سهم استقلال اهواز ۴ برد و تساوی نیز ۴ بازی بوده است.



۳- عمادرضا مهاجم عراقی تنها بازیکن خارجی است که در دربی اهواز موفق به گلزنی شده است و عبدالوهاب ابوالهیل هافبک عراقی تنهاخارجی مشترک این دوتیم است.

۴- ایمان مبعلی با ۴ ، لفته حمیدی با ۳ و نادراحمدی با ۲ گل زده بهترین گلزنان فولاد دربی اهوازی ها هستند.



۵- ایرخلیفه اصل با ۴ گل زده و فریدون فضلی با ۳ گل زده نیز بهترین گلزنان استقلال اهواز در دربی اهوازی ها هستند.


۶- مهدی دغاغله بازیکن فولادخوزستان سابقه بازکردن دروازه تیم کنونی اش را با لباس استقلال اهواز دارد و تنها بازیکن حاضر در بازی خواهد بود.

۷- اسماعیل شریفات، مهدی دغاغله از فولاد سابقه بازی در تیم استقلال اهواز را داشته اند و در سوی مقابل عادل کلاه کج ، طالب ریکانی، رضا ایار، میلادپاک پرور ، حمزه خذیراوی سابقه بازی در تیم بزرگسالان یا پایه فولاد را داشته اند.



۸- این اولین بازی فولادخوزستان در لیگ پانزدهم در ورزشگاه تختی اهواز خواهد بود.

۹- ابراهیم تهامی مربی تیم استقلال اهواز نیز یک دوره دوماهه در زمان وینگو بگوویچ در فولادخوزستان بوده است، ابراهیم تهامی از رفتن به فولاد در آن دوره پشیمان است و می گوید گولش زده اند تا به فولاد برود.

۱۰- دراگان اسکوچیچ که سومین فصل حضورش در ایران را می گذراند برای اولین بار باید تیمش را برابر علی حنطه و تیمش بچیند،باید دید در اولین دیدار این دوسرمربی کدام پیروز می شوند.



۱۱- هر دوتیم تنها ۱ برد و سه تساوی تا کنون در لیگ داشته اند و ۶ امتیاز اندوخته اند و برد در این بازی می تواند یک شروع تازه برای هرکدام باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *