جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مخالفت اسپانیاباآزادی مشروط مهندس ایرانی

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 298438
اسپانیا اعلام کرده است که حاضر نیست شهروند ایرانی که نزدیک به دو سال است در این کشور در حصر خانگی به‌سر می‌برد را به قید وثیقه آزاد کند.
مخالفت اسپانیاباآزادی مشروط مهندس ایرانی
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «ایسپان تی وی» نوشت: دادگاه اسپانیا اعلام کرده که علی ولدخانی که مدیر عامل یک شرکت ایرانی تعمیر و خدمات بالگرد است، و نزدیک به دو سال است در حصر خانگی به‌ سر می‌برد را به قید وثیقه آزاد نمی کند.

وکیل او در تاریخ ۲۹ ژانویه سال جاری از دادگاه این کشور خواست تا درخواست وی برای آزادی مشروط را مورد بررسی قرار دهند و با برگرداندن پاسپورت این مهندس به او اجازه دهند تا به ایران بازگردد و در زمان دادگاه نهایی به مادرید، پایتخت اسپانیا بازگردد.

دو سال پیش دولت اسپانیا ولدخانی را به داشتن تصمیم برای قاچاق بالگرد از اسپانیا به ایران متهم کرد.

ولدخانی اردیبهشت سال ۱۳۹۰ که با دوتن از همکاران خود به دیدار یکی از شرکت‌های اسپانیایی در حومه مادرید رفته بود به همراه دو همکارش توسط پلیس دستگیر شده و روانه زندان شد.

آن دو تن از همکارانش به قید وثیقه سه هزار یورویی به صورت موقتی آزاد شده و روانه ایران شده‌اند.

اما ولدخانی با وجود اینکه وثیقه‌ای ۵۰۰ یورویی تقدیم دولت مادرید کرده هنوز در مادرید به سر می‌برد و موظف است تا هر جمعه خود را به دادگاه معرفی کند.

مقامات اسپانیایی همچنین ادعا کرده‌اند که ولدخانی علاوه بر قصد قاچاق بالگرد، اقدامات دیگری نیز علیه دولت اسپانیا انجام داده است.

مقامات اسپانیا مدعی شده اند که ولدخانی درصدد برآمده است تا از این طریق قوانین بین المللی و تحریم‌هایی تحمیل شده بر ایران را نقض کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *