پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۳
۹
در صحن علنی مجلس مطرح شد

توکلی: دولت باید لایحه جمع بندی مذاکرات را تقدیم مجلس کند/ لاریجانی: تذکر وارد است

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 435138
رئیس مجلس با اشاره به تذکر آئین‌نامه‌ای احمد توکلی درباره الزام دولت به ارائه لایحه جمع‌بندی مذاکرات وین به مجلس گفت: وزیر می‌تواند گزارش را تقدیم مجلس کند، اما لوایح را باید دولت به مجلس ارائه دهد و این تذکر در این جا وارد است.
توکلی: دولت باید لایحه جمع بندی مذاکرات را تقدیم مجلس کند/ لاریجانی: تذکر وارد است
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر آئین‌نامه‌ای به حضور محمدجواد ظریف در جلسه علنی هفته گذشته مجلس اشاره کرد و گفت: دولت باید جمع‌بندی مذاکرات وین را مانند یک لایحه برای بررسی به مجلس تقدیم کند و گزارش وزیر خارجه در مورد کلیات توافق منطقی نیست.

وی افزود: بنده در جلسه‌ای که آقایان ظریف و صالحی در مجلس حضور یافته بودند، این موضوع را اخطار دادم و قرار شد که هیئت رئیسه مجلس آن را بررسی کند، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طبق قانون اساسی توافق‌نامه باید به‌طور رسمی در مجلس بررسی و در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: ما در یک گردنه مهم و تاریخی هستیم که باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر این لایحه بررسی و تحریم‌ها نیز به‌معنای واقعی برداشته شود.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر توکلی، گفت‌: وزیر می‌تواند گزارش را تقدیم مجلس کند، اما لوایح را باید دولت به مجلس ارائه دهد و این تذکر در این جا وارد است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب وارده کی چی؟! ماست مالی نکن آقای لاریجانی
Iran, Islamic Republic of
برخی از آقایون روسا با پیراهن اصولگرایی به ظاهر در زمین می دوند ولی در اصل برای اصلاح طلبی و به نفع اعتدالگرایی توپ می زنند! و هر وقت بادی هر طرف بوزد یک برچسب منافع ملی و مصالح نظام و مصلحت اندیشی و تدبیر و... به اقدامات خود می زنند و سعی دارند یک بام و چند هوای خود را تحت لوای این پرچمها و شعارها پنهان کنند.
Iran, Islamic Republic of
من از نعره شیران نمی ترسم من از سکوت موریانه ها می ترسم
اهل دل باید گرفته باشند
حسن
Iran, Islamic Republic of
خداوند امثال توکلی -زاکانی و... را حفظ کند اگر این چند نفر در مجلس نبودند فاتحه مع الصلوات
Iran, Islamic Republic of
لایحه جمع بندی مذاکرات دیگه چه صیغه ایه؟
خودشان در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای مگه تصویب نکردند که وزیر خارجه فقط به مجلس گزارش دهد؟حالا دارند دبه در میارند؟
صیغه نیست دکتر... قانونه... طبق قانون دولت فقط مجازه در حد مصوبات مجلس و سازمان امنیت و ارگان های مربوطه به اطلاعات دسترسی داشته باشه چه برسه به اینکه بخواد این اطلاعات رو به دیگران بده... باید دولت واضح و شفاف با تایید و امضا گزارش بده چه مسایلی توی مذاکرات مطرح شده و قرار نیست به کشوری که داره هر روز قول حمله به ایران رو میده اجازه دسترسی به هر مکانی داده بشه
طراحي سايت
ممنون از اطلاع رسانی عالیتون
مسعود دیپلمات
زمان به سرعت می گذرد و هنوز متن اصلی برجام فاقد ترجمه رسمی مورد تایید رئیس جمهور و وزارت خارجه می باشد . پس مجلس چه چیز را می خواهد بررسی کند . دست نوشته آقای ظریف را؟! لابد آقای روحانی منتظر است که بعد از تصویب کنگره آمریکا لایحه را تقدیم مجلس کند!؟.
Iran, Islamic Republic of
نمایندگانی مثل توکلی باید بیشتر باشند خداحفظشان کند خدایار یاور درستکاران است