جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
ولایتی در دیدار با رئیس مجلس سوریه:

قطعا سعودی ها در یمن شکست می خورند

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 425634
رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک گفت: در یمن قطعا سعودی ها شکست خواهند خورد، تکلیف جنگ در هوا معلوم نمی شود بلکه در زمین معلوم می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک کشورمان بعدازظهر امروز در محل مرکز تحقیقات و استراتژیک با جهاد لحام رئیس مجلس سوریه دیدار کرد.

در این دیدار ولایتی گفت: مهم این است که دولت و ملت سوریه با ایستادگی کامل در برابر زیاده خواهی متجاوزان مقاومت می کنند و شخص بشار اسد نمادی از مقاومت و ایستادگی جدی در کل منطقه جلوه کرده است.

وی افزود: ما هیچ نگرانی در رابطه با کشورهای منطقه و همسایه که برادران ما هستند مانند سوریه، لبنان، عراق و یمن نداریم و همچنان معتقدیم که مقاومت را ادامه می دهند و تروریست ها نمی توانند آنها را شکست دهند.

ولایتی تصریح کرد: بدانید که نشانه های اقتداری که دولت و ملت سوریه بخصوص شخص بشار اسد نشان می دهد سوریه را تبدیل به باتلاق برای تروریست ها خواهد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این درگیری به شما تحمیل شده است و دارای فراز و نشیب هایی است گفت: فراز و نشیب امری طبیعی در یک جنگ تحمیلی ۴ ساله است ولی مطمئنم که برد نهایی با شما است.

وی گفت: وضعیتی مشابه سوریه برای ملت برادر عراق بوجود آورده اند و همین فراز و نشیب ها را می بینیم، در یمن سعودی ها بی دریغ مردم بی گناه را بمباران می کنند و فاجعه ای را ببار آورده اند که در دوران معاصر کم نظیر است.

ولایتی با بیان اینکه قطعا سعودی ها در یمن شکست می کنند خاطرنشان کرد: تکلیف جنگ در هوا معلوم نمی شود بلکه در زمین معلوم می شود.

وی افزود: مردم یمن مانند سوریه و عراق تمدنی باسابقه چند هزار ساله دارند که خیلی از سعودی نشین ها از آن بی بهره هستند.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه وجود در کنار کشورهای برادر خود؛ لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن ایستاده است اما دشمنان شما و امت اسلامی و همه ما از تاریخ پند نگرفته اند و تصور می کنند با یک حرکت مقطعی می توانند سرنوشت ملت ها را عوض کنند اما زمان به آنها نشان خواهد داد که پیروزی با ملت هایی است که عمق تاریخی دارند.

حمایت سوریه از توافق هسته ای ایران

همچنین لحام رئیس مجلس سوریه ضمن تشکر از رهبری، دولت و ملت ایران، خطاب به ولایتی گفت: دیداری که حضرتعالی از لبنان و سوریه داشتید پیام های مهم سیاسی در بر داشت که برای کمک به محور مقاومت که سوریه در راس این محور است، بسیار حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: ملت سوریه امکان ندارد حمایت نامحدود از سوی رهبری خردمندانه جمهوری اسلامی ایران را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه در سوریه گرفتار یک جنگ کوچک شده علیه ملت سوریه شده ایم، اظهار داشت: دیدارهای متقابل ما در تمام سطوح کامل و دربردارنده پیام های سیاسی مهمی نسبت به دشمنان دو کشور است.

رئیس مجلس سوریه ضمن تبریک به ایران درباره پیشرفت مذاکرات هسته ای و توافقی که سوریه آرزوی به سرانجام رسیدن آن را دارد، گفت: صداهای مخالفی در این باره وجود دارد که در راس همه سعودی ها هستند و این اتحاد برای مقابله با توافق ایران مایه شرمندگی امت عرب است و آنها تلاش می کنند توافق به سرانجام نرسد این در حالی است که توافق ایران به منزله تحکیم محور مقاومت است.

وی افزود: اگر کمک کشور برادر ایران، روسیه و کشورهای دوست دیگر نبود هرگز سوریه نمی توانست در این جنگ مقاومت کند. ما در سوریه به مبارزه با تروریست و اندیشه تکفیری اصرار می ورزیم. سعودی ها کارخانه واقعی تروریست سازی هستند و از طریق اندیشه های تفکیری و تروریستی بدونه هیچ ملاحظه ای کار را در جهان ترویج می دهند.

لحام تصریح کرد: عربستان سعود با تجاوز به ملت برادر یمن اقدام خود را تکمیل کرده اند متاسفانه علیرغم صدور قطعنامه های شورای امنیت تحت بند ۷ که برای همه کشورها الزام آور است تروریسم با حمایت کشورهایی که مدعی مبارزه با آن هستند، گسترش پیدا می کند.

وی افزود: سوریه به این دلیل توانسته مقاومت کند که دارای ملتی میهن دوست و ارتشی عقیدتی است .

رئس مجلس سوریه در پایان تاکید کرد: بشار اسد من را مکلف کرده که پیام محبت آمیز ایشان را به محضر رهبری و ملت ایران ابلاغ کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *