جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
وقتی حرف‌های خودشان را هم فراموش می‌کنند؛

شنيده هاي رئيس جمهور در طرح تفكيك جنسيتي از كجا بود؟

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 175434
شاید این دیگر در کشور ما عادی شده است که یک موضوع اول از سوی مسئولین مربوطه مطرح شود و بعد که تمام رسانه‌ها و دنیا علیه آن موضع گرفتند، مسئولی دیگر به میدان بیاید و دستور بدهد که این موضوع کان لم یکن است!

به گزارش جهان، از جمله این موضوعات طرح‌ تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌هاست که عقیم ماند. این طرح که می‌توانست با یک نگاه کارشناسی و حمایتی که ازسوی مراجع می‌شد به مرحله اجرا در بیاید طی یک پروسه آمرانه ناکام ماند. 

اما نكته جالب نامه فوري رئيس جمهور خطاب به وزير علوم است. رئيس جمهور در اين نامه با بيان اينكه شنيده شده است كه چنين طرحي قرار است اجرا شود طوري وانمود مي كند كه گوئي مخالفين دولت كليد اجراي اين طرح را زده اند.

هفته قبل بود که محمود احمدی‌نژاد نامه‌ای را براساس شنیده‌هایش خطاب به وزاری علوم و بهداشت نوشت که در آن خواسته شده بود جلوی طرح مذکور گرفته شود. 

بعد از این نامه شاهد واکنش‌های زیادی از سوی بزرگان و مراجع بودیم، واکنش‌های تندی که البته از سوی مسئولان اجرایی بابی‌تفاوتی مواجه شد. 

به عنوان مثال آقای کامران دانشجو سریعا بعد از نامه رئیس جمهور به میدان آمد و گفت: چیزی به نام تفکیک جنسیتی در برنامه‌های دولت وجود نداشته است و این واژه اصلا مال ما نیست! 

وزیر علوم در حالی تمام قد خود را برای تامین و جلب نظر محمود احمدی‌نژاد به میدان آورد که طرح تفکیک جنسیت در دانشگاه‌ها ابتدا توسط ساکنان ساختمان شهرک غرب وزارت علوم مطرح شد. 

این طرح اواخر سال گذشته مطرح شد، در همایش مدیران دانشگاه‌ها که وزیر علوم هم حضور داشت. در این همایش از مدیران دانشگاه‌ها خواسته شد با توجه به وضعیت دانشگاه و به فراخور امکانات و توانی که در اختیار دارند، این طرح را اجرا نمایند. 

اما چون طرح منسجمی ابلاغ نشد تا دانشگاه‌ها متمرکز و منسجم اقدام کنند هر کدام از دانشگاه‌ها برخوردهای متفاوتی با این موضوع داشتند. بعضی از دانشگاه‌ها برای آغاز اجرای این طرح حتی درهای ورود و خروج را هم از یک‌دیگر جدا نمودند، ضمن این‌که سلف‌ها، کلاس‌های عمومی و بعضی از کلاس‌های غیر عمومی را نیز جدا نموده بودند. 

خواجه سروی، معاون فرهنگی وزارت علوم هم در همین ایام در مقام دفاع حاضر شد و گفت: در رسانه‌ها مطرح می‌کنند كه قطعا پس از اجراي طرح تفكيك جنسيتي ، تبعيض جنسيتي و سپس ضرورت وجود يا عدم حجاب در جامعه مطرح مي‌شود...

از اين رو این که چرا وزیرعلوم گفته واژه تفکیک جنسیتی اصلا مال ما نیست! و کلا منکر همه چیز شده ويا رئيس جمهور در نامه خود با بيان اينكه شنيده شده است، چنان وانمود مي كند كه گوئي طرح تفكيكي جنسيتي را ضد انقلاب ها يا دشمنان دولت مطرح كرده اند؛ مشخص نبوده و مناسب است در اين رابطه توضيح بيشتري داده شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
می شود بگویید از کجای نامه رئیس جمهور این تلقی به دست می آمد که مخالفان این طرح را کلید زده اند؟؟ راستی این همه کینه و بغض نسبت به احمدی نژاد برای چیست؟؟ رئیس جمهور به وزیرش نامه نوشته که شنیده شده چنین طرحی می خواهد در حوزه تو اجراء شود
Latvia
آقاي رييس جمهور نگفتتد طرح از طرف ضدانقلاب است بلكه با تحليل همه جانبه موضوع اجراي آن را در شان ملت بزرگ ايران نديد و مانع آن شد. اينكه همه حق اظهار نظر و انتقاد و پيشنهاد دارند شكي نيست اما حرف آخر را رييس جمهور مي زند و طرح دولت در دولت نتيجه اي جز هرج و مرج ندارد.
Iran, Islamic Republic of
جالب است كه رييس جمهور محترم روزانه صدها دستور شفاهي و كتبي به وزرا ميدهند و اين دستور رسانه اي ميشود؟ اين كار به نظر يك دستور سياسي و در جهت منافع زمان حال است.جداي آنكه بايد در هر صورت شان مراجع ديني حفظ شود و رييس جمهور موظف به حفظ اين شان است؛ رسانه اي شدن اين موضوع به نظر ترفندي براي جذب دختران و پسران اين مرزو بوم به گروه بنديهاي سياسي است. غافل از اينكه مردم با اين حرفها بازي نخواهند خورد و ملاك ايشان سخنان رهبري معظم و عملكرد مسوولان است نه موج سواري
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید شأن مراجع باید حفظ شود یعنی چی؟ مگه اگر با نظر کسی مخالفت شد شأن ایشون زیر سوال رفته؟! امام(ره) نیز گاهاً نظراتی داشتند، اما نظر اطرافیان خود را برمی گزیدند، یعنی امام شأن خود را نداشت؟!
در کشور مراجع شأن و احترام دارند، ولی این دلیل بر تصمیم گیری کورکورانه نیست! هست؟
آیا اینکه یک طرح جنجال برانگیز با رعایت تبعات و کاملا حساب شده اجرا شود بد است
آیا این برخورد شما نقد است یا تخریب