يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

چطورهمیشه کيف‌وکفش تميز داشته باشيم

جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۴۷
کد مطلب: 295431
تمیز کردن کیف و کفش هم با توجه به جنس آنها فوت و فن های خاصی دارد که هر کسی آن را نمی داند.شما با استفاده از چند روش ساده،همیشه می توانید کیف وکفش تمیز و نویی داشته باشید.
 به گزارش جهان، اگر کيف و کفش تان کثيف شده است، قبل از اين که آن ها را داخل ماشين لباس شويي بيندازيد اين مطلب را بخوانيد، در اين شماره سعي مي کنيم به راه هايي ساده و مفيد براي تميز کردن انواع کيف و کفش بپردازيم:
 
پنج نکته مفيد درباره نگهداري از کفش

 
۱- پاک کردن کفش کتاني: اگر کفش کتاني مي پوشيد، حتماً مي دانيد که اين کفش خيلي زود کثيف مي شود. چاره کار در استفاده از شامپو فرش است. چه طور فرش ها را با شامپوفرش تميز مي کنيد، براي کفش ها هم همان کار را بکنيد.
 
۲- پاک کردن کفش هاي جير: براي پاک کردن کفش هاي جير مي توانيد از يک مداد پاک کن کمک بگيريد. ابتدا خطوط و لکه هاي روي کفش را پاک کنيد. سپس يک برس نرم کفش را رويش بکشيد تا گرد و غبار کفش پاک شود.
 
۳- پاک کردن کفش هاي رنگ روشن: کفش هاي سفيد و روشن را با خمير دندان يا شيرپاک کن تميز کنيد. اين مواد را روي يک تکه پنبه بماليد و بعد از تميز کردن کفش آن را با آب شست وشو دهيد.
 
۴- پاک کردن پاشنه کفش: پاشنه هاي کفش معمولاً زود دچار لک و آسيب ديدگي مي شود. براي برطرف کردن اين معايب از اسپري هاي رنگي خودرو استفاده کنيد. اين کار باعث دوام بيشتر پاشنه کفش نيز مي شود.
 
۵- طريقه خشک کردن کفش هاي چرمي: کفش هاي چرمي را هيچ گاه در کنار بخاري يا شومينه خشک نکنيد. بلکه داخل آن را از روزنامه خشک پر کنيد تا نم آن گرفته شود.
 
راهکارهايي براي تميزي کيف ها

 
۱- کيف هاي چرمي: روي کيف را با کمي مخلوط شير و تربانتين پاک کنيد. سپس با يک دستمال تميز آن را خشک کنيد و با واکس بي رنگ، کيف را واکس بزنيد و در آخر با يک برس نرم کيف را براق کنيد.
 
۲- کيف هاي پارچه اي: کمي پودر تالک روي کيف بپاشيد. سپس به کمک برس، اضافه هاي پودر را پاک کنيد. اگر باز هم لکه اي روي کيف باقي ماند، آن را با کمي آب و صابون پاک کنيد. سپس با يک پارچه آغشته به آب سرد و سرکه جاي لکه را آب کشي کنيد.
 
۳- کيف هاي جير: با يک دستمال خشک، گرد و غبار کيف را بگيريد. سپس لکه هاي آن را به وسيله يک کاغذ سمباده نرم پاک کنيد. با يک برس مخصوص جير، کيف را برس کنيد تا کاملاً تميز شود.
 
۴- کيف هاي ورني: با يک دستمال نم دار، کيف را تميز کنيد. سپس با يک پارچه نرم و خشک، آن را خشک کنيد تا براق شود. اگر داخل کيف از جنس حصير است، آن را با کمک کاغذ سمباده پاک کنيد و اگر گوشه کيف کمي ساييده شده با کمک رنگ و قلم مو اين قسمت ها را رنگ بزنيد براي جلوگيري از پوسته، پوسته شدن و ترک خوردن کيف ورني، آن را با کمي وازلين يا کرم معمولي دست يا صورت چرب کنيد.
 
۵- کيف هاي مخمل: پس از هر بار استفاده، کيف مخمل را با يک برس زبر پاک کنيد و گرد و غبار آن را بزداييد. سپس از کيف با يک کاغذ ضخيم محافظت کنيد تا دوباره گرد و خاک به خود نگيرد.
 
۶- کيف هاي منجوق دار: ابتدا کيف را با يک اسفنج مرطوب پاک کنيد، اسفنج را مي توان با مخلوط آب و صابون مرطوب کرد، سپس با يک پارچه تميز روي آن را بکشيد.
 
۷- کيف هاي پلاستيکي: کيف را با يک دستمال آغشته به آب و صابون بشوييد. بعد آن را خشک کنيد، سپس يک تکه پارچه پشمي را چندين بار روي کيف بماليد تا براق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *