پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اختصاصي/ قرباني: کارنامه مجلس ششم سیاه است

عضو هیئت رییسه مجلس با بيان این که مجلس ششم بین مجالس بعد از انقلاب، کارنامه سیاهی دارد که اصلا نباید با بقیه مجلس ها مقایسه شود افزود: مجلس ش
دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 20523
موسی قربانی عضو هیئت رییسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با «جهان» اظهار داشت: در این که مجلس هشتم یک مجلس قدرتمند خواهد بود، حرفی نیست؛ چرا که دو جریان اصلی درون کشور هم برای رسیدن به وحدت حداکثر تلاش خود را به خرج می دهند و هم برای حضور بهتر و موثرتر، از بهترین نیروهایشان استفاده می کنند. وی در خصوص پیش بینی ترکیب مجلس هشتم گفت: با توجه به این که اساسا مردم کشور گرایش به سمت اصولگرایی دارند، با توجه به تعریفی که مقام معظم رهبری از اصولگرایی دارند، یعنی گرایش به مبانی اسلام و انقلاب و این گرایش فطری در مردم وجود دارد، اگر نیروهایی بیایند که توانمندی و مقبولیت هم داشته باشند، حتما مجلس هشتم همین ترکیب مجلس هفتم و چه بسا بهتر را خواهد داشت و این لزوما به این معنا نیست که همان مهره ها حفظ شوند، شاید عوض شوند، ولی جهت‌گیری همان خواهد بود و اکثریت را نمایندگان اصولگرا در اختیار می‌گیرند. نماینده مردم قائنات در مجلس افزود: اصولگرایان به وحدت خوبی رسیده‌اند و همین جلساتی که برگزار می شود، مانند دیدار با آیت الله مهدوی کنی، خود نشانگر این است که اصولگرایان تقریبا به وحدت مورد نظر رسیده‌اند، البته نه این که دیگر هیچ اصولگرایی غیر از این‌ها خودش را کاندیدا نخواهد کرد، همانطور که گروه‌ها با هم یک لیست مشترک خواهند داد، برخی هم ممکن است بطور انفرادی نامزد شوند و این اشکالی در كار بوجود نمي‌آورد. وی تصریح کرد: اولين کار مجلس هشتم باید اصلاح آیین نامه مجلس باشد. در مجلس هفتم زحمت زیادی برای آن کشیده شد، ولی به دلایلی نتوانستیم آن را عملی کنیم. اول باید کارایی مجلس را بالا برد و برای این کار باید آیین نامه مجلس اصلاح شود. وی با بيان اين كه رای ممتنع، یکی از مشکلات مجلس در رای گیری است، خاطر نشان كرد: از آنجایی که رای ممتنع خودش یک نوع رای است، خیلی از نمایندگان در رای گیری شرکت نمی‌کنند. عضو هیئت رییسه مجلس اظهار داشت: در سطح کلان مملکت هم برخی مشکلات است که تبدیل به چالش می شود، مانند بحث یارانه‌ها، نظام پولی، اشتغال و بحث تورم . این‌ها چیزهایی است که باید حل شود. قرباني ادامه داد: هماهنگی بین مجلس و دولت کار خوبی است، ولی اگر هماهنگی بدان معنا باشد که هر چه دولت گفت مجلس بگوید بله، این چیزی نیست که کسی دنبالش باشد. هماهنگی یعنی این که دو طرف حرف‌های منطقی یکدیگر را بپذیرد و سیاسی کاری نکند. عضو هیئت رییسه مجلس در مقایسه‌اي بين مجلس ششم و هفتم گفت: مجلس ششم اصلا دنبال کار کردن نبود، بلکه ایجاد چالش و حتی براندازی را دنبال می کردند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ صدای عمومی مجلس ششم مخالف بسیاری از مصالح نظام بود و این بهترین تعریفی است که می توان در خصوص مجلس ششم بکار برد. قرباني با بيان این که مجلس ششم بین مجالس بعد از انقلاب، کارنامه سیاهی دارد که اصلا نباید با بقیه مجلس ها مقایسه شود افزود: مجلس ششم، مجلس قهر و ناسازگاری بود و در آن یکسری افراد خاص به دنبال خواسته های خود بودند.
https://jahannews.com/vdcbfsb5.rhbg5piuur.html
jahannews.com/vdcbfsb5.rhbg5piuur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *