شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

رفتارشناسی نتانیاهو نشان می دهد توافق خوبی در انتظار ایران نیست

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 410333
آیا غیر از این است که امریکا بدون اذن لابی یهودی آیپک و سایر یهودیان با نفوذ آب نمی خورد؟
رفتارشناسی نتانیاهو نشان می دهد توافق خوبی در انتظار ایران نیست
به گزارش جهان، مجتبی رنجی در وبلاگ خود نوشت:
توافق موقت ژنو از بدو حصول مجموعه واکنش های زنجیره ای را به دنبال داشت که سعی در القای مطلبی به افکار عمومی داشتند. یکی از آنها شومن بازی های اوباما در خصوص ایستادگی اش در مقابله کنگره برای جلوگیری از تشدید تحریم ها علیه ایران بود.
 
موضوعی که می خواهم آن را مورد بررسی قرار دهم ، شومن بازی نتانیاهو است ، بله آقای نتانیاهو غیر از آدم کشی در حرفه ای بازیگری هم کار کشته هستند.
 
خبری در یکی از سرویس های خبری داخلی منتشر شد که بنده بخش مد نظرم را نقل می کنم : 
 
نتانیاهو: تسلیم ایران شده‌اند/ همه بپذیرند، من نمی‌پذیرم
        به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از کشورهای 1+5 گفته است که اگر همه کشورهای بزرگ جهان هم توافق با ایران را بپذیرند، وی نخواهد پذیرفت. نخست وزیر صهیونیست ها که در سال های گذشته مدام تکرار می کرد ایران تا چند ماه دیگر به سلاح هسته ای مجهز خواهد شد از گفتگوهای هسته ای و نزدیک شدن به توافق نهایی به شدت نگران شده است و عصبانیت خود را با این جمله نشان داد که قدرت های جهانی از تلاش برای جلوگیری از اتمی شدن ایران دست کشیده اند و تسلیم ایران شده‌اند. به نوشته بی بی سی، سخنان او در جلسه حزب لیکود در اطراف بیت المقدس درحالی مطرح می شود که گزارش ها حاکیست پیشرفت هایی در مذاکرات پنج به علاوه با ایران به دست آمده است. ضرب الاجل موفقیت این مذاکرات ماه مارس است.  نتانیاهو در جلسه روز چهارشنبه گفت: «از موافقتنامه ای که درحال شکل گرفتن است چنین برمی آید که آنها (قدرت ها) دست از تعهد خود کشیده اند و درحال پذیرش این موضوع هستند که ایران به تدریج ظرف چند سال آینده توانایی تولید مواد لازم برای تعداد زیادی سلاح اتمی را توسعه دهد.»  سایت رادیو فردا با اشاره به سخنان نخست وزیر صهیونیست ها نوشت: نخست وزیر اسرائیل که در روزهای اخیر علیه توافق هسته‌ای با ایران فعال‌تر شده است، شش قدرت جهانی را متهم کرد که به گفته او در برابر ایران، «تسلیم شده‌اند» نتانیاهو روز سه شنبه نیز گفته بود:‌ «اطلاعاتی که در روزهای اخیر به دست من رسیده نگرانی های ما درباره توافقی که میان قدرت ها و ایران در حال شکل گرفتن است را کاملا تشدید می کند.» او گفته بود: «اگر این توافق امضا شود به ایران اجازه خواهد داد در آستانه بدل شدن به یک کشور اتمی قرار گیرد.» نتانیاهو اضافه کرد:‌ «این وظیفه من به عنوان نخست وزیر است که هر چه در توان دارم برای جلوگیری از این توافق انجام دهم. در نتیجه به واشنگتن خواهم رفت... زیرا کنگره آمریکا احتمالا آخرین ترمز پیش از این توافق خواهد بود.»همه بپذیرند من نمی پذیرم ، 1+5 تسلیم شده است ، هر چه توان دارم برای جلوگیری از مذاکره انجام می دهم ، قدرت ها از تعهد خود دست کشیده اند و...
 
این کلید واژه ها چه پیامی برای ایرانیان خواهد داشت؟ آیا غیر از این است که در حال القای این مطلب است که توافق احتمالی به نفع ایران خواهد بود ؟ آیا غیر از این است که القا کند اگر ایران با غرب به توافق نرسد ، مطلوب اسرائیل حاصل شده است؟
 
به راستی چه توافقی در انتظار ایران است که سران جنیاتکار اسرائیل را این چنین به بازیگری و تظاهر به نگرانی واداشته ؟ آیا غیر از این است که امریکا بدون اذن لابی یهودی آیپک  و سایر یهودیان با نفوذ آب نمی خورد ؟ چطور بپذیریم که امریکا بدون رضایت رژیم کودک کش اسرائیل در حال توافق با ایران ، بزرگترین و قدرتمند ترین دشمن اسرائیل و امریکا است؟
 
حقیقت این است که تیم ایرانی در حال دستیابی به یک توافق جامع است ، توافقی برای امریکا و اسرائیل مطلوب و خوب است و برای ایران و ایرانی نامطلوب و بد ، همین موضوع رسانه های غرب را به این امر وا داشته که طوری وانمود کنند که اسرائیل و شخص نتانیاهو از این توافق ناراحت است و این نشان می دهد که این توافق چندان هم برای ایران بد نیست.






 
در مواجه با اخباری که از سمت غرب مخابره می شود کمی دقیق تر باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهران
اونوقت بعضی انسان های ساده از ظریف تشکر میکنن که بین اسرائیل و امریکا شکاف ایجاد کرده!