چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
درباره تبلیغ نامزدهای انتخابات با بودجه دولتی؛

بازی در پازل خطرناک دشمن

شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 210335
هزینه کردن بیت المال به سود یک گروه یا جریان خاص انتخاباتی رویکردی خطرناک است که به دلیل تاثیرات نامطلوبش نه تنها در پرشور کردن فضای انتخاباتی چندان موثر نیست که زمینه ساز شبهه‌پراکنی درباره انتخابات و نتیجه آن هم خواهد شد.
به گزارش جهان نيوز، سيد صولت مرتضوي، رئيس ستاد انتخابات کشور، تاکید کرده است، رسانه هایی که از بیت المال و دولت تزریق می کنند همچون ايران، جام‌جم، کيهان و ... تحت هيچ شرايطي نمي‌توانند براي نامزدهاي انتخابات مجلس نهم تبليغ کنند.

قانون منع تبلیغ رسانه های دولتی برای کاندیداهای انتخابات، پیش از این هم وجود داشته اما حد و حدود آن آنقدر سفت و محکم گرفته نشده است و برخی رسانه ها بی توجه به این قانون، نامزدهای مطلوب خود را به تعریف و تبلیغ نشسته که حتی از قول آنان وعده های آنچنانی هم به مردم داده اند.

نقض این قانون مهم و اطمینان‌زا حتی در روزهای اخیر و از سوی حامیان برخی لیست های انتخاباتی هم دیده می شود. به عنوان نمونه، یک نشریه متعلق به موسسه‌ای حوزوی که از پول بیت المال تزریق می کند، به حمایت سرسختانه از یک جبهه تازه تاسیس اصولگرا می پردازد و این تنها موردی از اقدامات خلاف قانون در این باره است.

توجه ویژه فعالان رسانه ای به آفت های "تبلیغات با بودجه دولتی" از موضوعات مهم روزهای تبلیغات انتخاباتی است. هزینه کردن بیت المال به سود یک گروه یا جریان خاص انتخاباتی رویکردی خطرناک است که به دلیل تاثیرات نامطلوبش نه تنها در پرشور کردن فضای انتخاباتی چندان موثر نیست که زمینه ساز شبهه‌پراکنی درباره انتخابات و نتیجه آن هم خواهد شد؛ هدفی که از ماه ها پیش از سوی محافل بیگانه و ضدانقلاب پیگیری می شود.

بر این اساس ضروری است که رسانه هایی که تاکنون نسبت به نقش آفرینی در پازل دشمن غافل بوده اند از این پس بجای یک گروه سیاسی به تبلیغ اصل انتخابات و ترقیب حضور مردم در آن بپردازند؛ در غیر این صورت وظیفه ناظران انتخابات است که مانع از اقدامات غیر قانونی و هزینه زا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *