يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
مشاور ارشد وزارتخارجه آمریکا:

قدرت ایران در قرن 21 غبطه خوردنی است

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 54373
مشاور ارشد وزارتخارجه آمریکا معتقد است،امروز ایران با وضعیتی غبطه خوردنی پا به قرن 21 گذاشته و به عنوان قدرتی که رهبری خاورمیانه را در دست دارد ظهور کرده است.
قدرت ایران در قرن 21 غبطه خوردنی است
اخیرا کتابی در آمریکا چاپ شده است که می گوید توانایی آمریکا برای مدیریت روابط با ایران بسیار ضعیف است.

به گزارش سرویس بین الملل جهان، "ری تاکیه" مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: چالش های ایران هرگز به این بزرگی نبوده و این در حالی است که توانایی های مدیریتی آمریکا برای مقابله با قدرت رو به نفوذ ایران طوری ضعیف است که زمانی طولانی وقت خواهد برد تا آمریکا بتواند ثبات را به خاورمیانه برگرداند.

او در کتاب جدیدش تحت عنوان "پاسداران انقلاب ایران و جهان در عصرآیت الله ها" که اخیرا در آمریکا منتشر شده است می نویسد طراحی ها و عملکرد اجرایی ما به طوری است که ایران احساس کند تا منافعش در دست برداشتن از آرزوهایش است.

او می گوید: مذاکره ، مصالحه وتجارت مشوق هایی هستند که می خواهیم با استفاده از آنها ایران را متوقف کنیم .

نویسنده دوران ایران را به چهار دوره وقوع انقلاب اسلامی ، فوت حضرت امام خمینی (ره) و پایان جنگ تحمیلی، اصلاح طلبان و دوره دکتر احمدی نژاد تقسیم می کند و بیان می کند امروز ایران با وضعیتی غبطه خوردنی پا به قرن 21 گذاشته و به عنوان قدرتی که رهبری خاورمیانه را در دست دارد ظهور کرده است.

او در این کتاب از دولت آمریکا می خواهد تا برای حل مشکلات خاورمیانه و علی الخصوص عراق با ایران همکاری و تعامل کند، تا شاید همکاری در عراق بتواند بابی برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران از طریق گفتگو و در چهارچوبNPT شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *