پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انفجار بمب مقابل سفارت اسپانیا+عکس

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 403737
نفجار بمب نزدیک مقر سفارت اسپانیا خسارت‌های مادی به این ساختمان و ساختمان‌های مجاور وارد کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، تروریست‌های تکفیری داعش شب گذشته (دوشنبه) بمبی را در نزدیکی دیوار خارجی سفارتخانه اسپانیا در طرابلس جاگذاری و منفجر کردند.

این انفجار خساراتی به دیوار سفارتخانه و ساختمان‌های مجاور وارد کرد، اما تلفاتی به هم

«عصام النعاس» سخنگوی اتاق عملیات مشترک امنیتی دولت لیبی اعلام کرد: تندروهایی از داعش در خیابان الجرابه نزدیک مقر سفارت اسپانیا مواد منفجره کار گذاشتند که انفجار آن خسارت‌های مادی به این ساختمان و ساختمان‌های مجاور وارد کرد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. پیش از این نیز داعش مسؤولیت حمله‌های مشابه به سفارتخانه‌های دیگر را در طرابلس برعهده گرفته است.

گروه داعش که بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق را نیز اشغال کرده و مرتکب جنایات فراوانی در این کشور‌ها شده است، توانسته است برخی گروه‌های تروریستی دیگر را در نقاط مختلف خاورمیانه و شمال آفریقا، از جمله لیبی با خود هم پیمان کند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ تاکنون صحنه رقابت گروه‌های مسلح مختلف بر سر قدرت بوده است.

این کشور از تابستان سال گذشته تاکنون شاهد درگیری‌های مسلح بوده و کشور توسط دو دولت اداره می‌شود یکی در شرق که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری از اوت ۲۰۱۴ که با حمایت گروه‌های مسلح موسوم به «فجر لیبی» پایتخت این کشور را در تسلط خود دارد.

























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *