جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

آمادگی اوباما براي مذاكره مستقيم با ايران

جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب: 314330
در آستانه سفر دكتر روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك به منظور شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل، سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد كه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا آماده گفت وگوي مستقيم با تهران بر سر موضوع هسته اي است.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، جي كارني سخنگوي كاخ سفيد درجمع خبرنگاران اظهار داشت در صورتي كه ايران جدي باشد، آمريكا آماده مذاكره مستقيم بر موضوع هسته اي اين كشور مي باشد.

وي با اشاره به اظهارات دكتر حسن روحاني اظهار داشت رييس جمهور ايران در گفت وگوهاي اخير خود بحث هاي سازنده اي را مطرح كرده است اما بايد ديد درعمل چگونه مي شود.

سخنگوي كاخ سفيد افزود : اوباما همچنان بر اين باور است كه در شرايط مشخصي مي توان بر سر ميز گفت وگو با ايران نشست.
كارشناسان مسايل سياسي معتقدند كه دولت اوباما اگر به دنبال مذاكرات واقعي با تهران براي رفع مشكلات بين دو طرف است، بايد دست از سياست چماق و هويچ بردارد و در شرايط برابر و بر اساس احترام متقابل به مذاكرات مستقيم با تهران روي آورد.

اين كارشناسان بر اين باورند يكي ديگر از مشكلات دولت اوباما وجود تندروها و لابي هاي مختلف است كه همواره مانع از تلاش عقلا و دلسوزان اين كشور براي پايان دادن به بيش از سه دهه خصومت با مردم ايران هستند.

مقام هاي جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده اند در صورتي كه دولت آمريكا دست از خصومت با مردم ايران بردارد و حاضر باشد در شرايطي برابر و بر اساس عدالت و احترام با تهران سخن بگويد، با واشنگتن گفت وگو خواهد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *