جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

خشم مردم فلسطین از سازمان بین الملل

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 404439
ده ها نفر از تظاهرات کنندگان خشمگین غزه که خانه هایشان در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی تخریب شده است، در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد تظاهرات برگزار کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطین، تظاهرات کنندگان فلسطینی در غزه، رژیم اشغالگر و تشکیلات خودگردان و رابرت سری فرستاده سازمان ملل را مسئول به تعطیلی کشاندن بازسازی نوار غزه دانسته و تصمیم آنروا برای توقف کمک های مالی را یک تصمیم سیاسی خواندند.

در همین رابطه «ادهم ابو سلیمه» رئیس جنبش ملی برای شکست محاصره طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری در خصوص یورش تظاهرات کنندگان به دفتر سازمان ملل گفت: ما نمی خواستیم این اتفاق بیفتد اما وضعیت ملت فلسطین و مواجه آنها با «مرگ خاموش» و مجازات جمعی این ملت باعث شد که آنها دست به چنین کاری بزنند.

ابوسلیمه اظهار داشت: در شرایطی که مردم نوار غزه بدون آب، گاز و برق زندگی می کنند و گذرگاه ها نیز بسته شده است، جهانیان کمک های خود به مردم این منطقه را قطع کرده اند.

حماس: تصمیم آنروا برای قطع کمک هایش به جنگ زدگان نوار غزه اقدامی خطرناک است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، تصمیم آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" برای قطع کمک های مالی به جنگ زدگان نوار غزه را اقدامی خطرناک خواند.
فوزی برهوم تصریح کرد که تصمیم مربوط به توقف کمک های مالی به جنگ زدگان فلسطینی باریکه غزه اقدام بسیار خطرناک است.
وی از مقامات آنروا خواست تا به خطرناک بودن این تصمیم پی ببرند و هرگز از نقش خود چشم پوشی نکنند و از تمامی صلاحیت ها و اختیارات خود به عنوان یک سازمان بین المللی پیگیر امور آوارگان در جهت اعمال فشار بر کشورهای کمک کننده مالی و جامعه بین الملل به منظور پایبندی به تعهدات خود در راستای بازسازی نوار غزه استفاده کند.
وی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به چشم پوشی از مسئولیت خود در قبال مردم نوار غزه متهم کرد.
وی از همه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بازسازی نوار غزه در قاهره خواست تا به تعهدات خود در قبال مردم جنگ زده باریکه غزه عمل کنند.

بحر نسبت به فروپاشی نظام سیاسی و انفجار اوضاع در غزه هشدار داد

معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نسبت به استمرار اوضاع فاجعه آمیز نوار غزه هشدار داد.
احمد بحر در نشست مجلس قانونگذاری در غزه تاکید کرد که ادامه سیاست های محمود عباس به فروپاشی نظام سیاسی و انفجار اوضاع فلسطین منجر خواهد شد.
وی از محمود عباس خواست تا در مسیر سیاسی و ملی خود تجدید نظر کرده و تمامی همکاری های امنیتی با اسرائیل را متوقف و توافقنامه آشتی را اجرا و برای برگزاری انتخابات ریاستی و مجلس قانونگذاری دعوت کند.

افراد ناشناس خودروی یکی از اعضای فتح را به آتش کشیدند


افراد ناشناس در شهر غزه بامداد امروز چهارشنبه خودروی یک عضو جنبش فتح به نام «عادل عبید» را در حی شیخ رضوان در شمال غزه به آتش کشیدند.
در بیانیه جنبش فتح آمده است که افراد ناشناس با پرتاب یک ماده محترقه به سمت خودروی عادل عبید که در مقابل منزلش پارک شده بود، آن را به آتش کشیدند.
دستگاه های امنیتی این قضیه را مرتبط با اختلافات رهبران جنبش فتح با افراد وابسته به محمد دحلان از رهبران سابق فتح دانستند.

حماس: همه بخش های اشغالی فلسطین را از چنگال صهیونیست‌ها آزاد می کنیم


عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از اظهارات عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در مورد غزه انتقاد کرد.
"موسی ابومرزوق" تاکید کرد:« مردم نوار غزه سلحشورانه در برابر اشغالگران صهیونیست ایستادگی کرده و آنان را مجبور به عقب نشینی از این منطقه و تخریب شهرک هایشان کردند.
وی خاطرنشان کرد: مردم غیور باریکه غزه به رغم آن همه محاصره و خونریزی و ویرانگری ارتش اسرائیل پایداری کرده و با پیروزی های خود افتخارات عظیمی برای ملت فلسطین به ارمغان آوردند.
وی یادآور شد: « مقاومت نوار غزه به عهد و پیمان خود با ملت فلسطین در زمینه حراست از قدس پایبند است، مهین پرست واقعی کسی است که از خاک سرزمین خود حراست کند و هرگز از یک وجب خاک آن چشم پوشی نکند.
وی یادآور شد: ما در سایه قدرت مقاومت، نوار غزه را از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد کردیم و بقیه اراضی اشغالی را نیز از یوغ این استعمارگران رها خواهیم ساخت.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت منازل فلسطینیان در شرق خان یونس


نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح امروز چهارشنبه به سمت منازل شهروندان در منطقه الفخار واقع در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند.
برخی منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر به سمت منازل شهروندان و اراضی زراعی آنها تیراندازی کردند اما هنوز هیچ گونه تلفاتی مخابره نشده است.
تیراندازی نظامی صهیونیست به سمت خانه های شهروندان فلسطینی در راستای تجاوزات روزمره صهیونیست ها و نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

دایره اوقاف اسلامی اعلام کرد که بیش از ۶۰ شهرک نشین و تعدادی از نیروهای اطلاعاتی رژیم اشغالگر امروز چهارشنبه تحت حراست نیروهای پلیس به مسجد الاقصی یورش بردند.
بر اساس این گزارش، شهرک نشینان و نیروهای اطلاعاتی رژیم اشغالگر امروز نیز به صورت گروهی به مسجد الاقصی یورش بردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *