جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

باد به داد تهران خواهد رسید

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 392532
کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: به سبب وزش باد در تهران طی روز‌های آینده، آلاینده‌های جوی در این کلانشهر کاهش می‌یابد.
به گزارش جهان؛ امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید اظهار داشت: انتظار می‌رود در روز جاری در استان های لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، مناطق جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و در اواخر شب در استان گیلان شاهد بارندگی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: فردا نیز انتظار می‌رود در گیلان، غرب مازندران، بوشهر، مناطق مرکزی فارس و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی به ترتیب بارش باران و برف رخ دهد.

وی با بیان اینکه بارش برف در جاده‌های کوهستانی موجب اختلال در ترددها می‌شود، ابراز داشت: طی روز دوشنبه هفته جاری نیز استان‌های خراسان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و غرب مازندران بارندگی را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها با شدت کمتر در شمال کرمان و غرب اصفهان تداوم می‌یابد، یادآور شد: دریای خزر طی دو روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود جریانات سرد شمالی طی روز آینده به کشور گفت: به همین سبب، کاهش ۵ تا ۸ درجه دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه گفت: ظهر روز دوشنبه مجدداً شمال‌غرب، غرب، مرکز و شرق کشور بارش برف و باران را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در مناطق مختلف کشور تداوم می‌یابد، ابراز داشت: بر همین اساس می‌توان گفت هفته جاری به لحاظ بارندگی هفته پرباری را خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز گفت: در سه روز آینده انتظار می‌رود شاهد وزش باد در تهران باشیم، ضمن آنکه آسمان این کلانشهر ابری پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده باران در تهران طی روز‌های آینده

وی با اشاره به بارش پراکنده باران طی روزهای آینده در تهران ادامه داد: در ارتفاعات این شهر صنعتی نیز بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته نقشینه، به سبب وزش باد در تهران و ناپایداری‌های جوی انتظار می‌رود شاهد کاهش آلاینده‌های جوی در این کلانشهر باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای امروز و دو روز آینده تهران به ترتیب؛ ۱۴، ۱۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دمای هوای پایتخت طی روزهای آینده روند کاهشی خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
با سلام

کی به داد مردم خوزستان بخصوص اهواز میرسه