شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آخرین تولیدات دارویی در نمایشگاه تهران

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 378240
در اولین نمایشگاه بین‌المللی‌ دارویی تهران، آخرین یافته‌ها و تولیدات ایران و جهان ارائه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در اولین نمایشگاه بین‌المللی دارو، صنایع و خدمات وابسته که با حضور صدها شرکت دارویی ایرانی و خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و شبه قاره هند و با عنوان«ایران فارما»، طی روزهای بیست و چهارم تا بیست و هفتم شهریورماه سال‌جاری، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای این شرکت‌ها عرضه خواهد شد.

محمود نجفی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری آن، با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه بین‌المللی، توانمندها و پیشرفت‌های متعدد صنایع داروسازی ایران، نظیر داروهای تولید شده با فنآوری بالا«نانوتکنولوژی»و«بیوتکنولوژی»، از جمله داروهای ضدسرطان و «ام. اس»، معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به گروه‌ها و محصولاتی که در نمایشگاه «ایران فارما» عرضه می‌شوند، گفت: علاوه بر داروهای انسانی، مواد اولیه، موثره و ملزومات ساخت دارو، ماشین‌آلات، داروهای گیاهی، مواد ضدعفونی‌کننده و طیف وسیعی از خدمات مرتبط با دارو، توسط شرکت‌های سازنده و خدماتی داخلی و خارجی، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

نجفی افزود: از جمله خدماتی که توسط شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ارایه می‌گردد، خدمات تحقیقاتی و پژوهشی، آزمایشگاهی، چاپ و بسته‌بندی، توزیع، واردات و صادرات دارو، مدیریت و سرمایه‌گذاری و... خواهد بود.

رئیس نمایشگاه «ایران فارما» ادامه داد: به رغم مدت اندکی که در اختیار مسوولان برگزاری نمایشگاه قرار داشت، تمامی هولدینگ‌های بزرگ دارویی کشور و بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های خدماتی معتبر عرصه‌های گوناگون مرتبط با دارو، در این نمایشگاه حضوری فعال داشته و تاکنون شرکت‌هایی نیز از کشورهای آلمان، انگلستان، هند و امارات متحده عربی ثبت‌نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: البته پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای باقی‌مانده تعداد شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه، خصوصاً شرکت‌های خارجی افزایش یابد.

نجفی سپس به تمهیدات پیش‌بینی شده برای سازمان‌های متقاضی و بازدیدکنندگان نمایشگاه «ایران‌فارما» اشاره کرد و گفت: پس از اطلاع‌رسانی‌های گسترده، طی برنامه زمانی مشخص؛ تمامی مراحل ثبت‌نام و جانمایی متقاضیان به صورت الکترونیکی و رایانه‌یی انجام شده و جلسه‌یی توجیهی حضوری برای نمایندگان غرف نمایشگاه برگزار گردید.

وی افزود: هم‌چنین درصدد آن هستیم تا تردد و ارایه خدمات به صاحبان غرفه‌های نمایشگاه، به صورت متمرکز و با استفاده از کارت هوشمند انجام شود.

نجفی ادامه داد: در مدت برگزاری نمایشگاه، چندین کارگاه و سمینار در حاشیه آن برگزار خواهد شد و رایزانی‌هایی با دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی کشور در جریان است، تا زمینه حضور اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط با دارو و آشنایی آنان با محصولات و خدمات عرضه شده در نمایشگاه، فراهم آید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در ادامه به مراسم افتتاحیه و حضور مسوولان کشوری در نمایشگاه، اشاره کرد و گفت: با عنایت به اهمیت دارو و توانمندی‌های بالای صنایع دارویی کشور، طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مسوولان ارشد دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری مرتبط با دارو، نظیر: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت،کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، وزارت رفاه ، بانک‌ها و... در جریان مراسم افتتاحیه و در مدت برگزاری نمایشگاه، مسوولان ارشد این نهادها، ضمن حضور در نمایشگاه از نزدیک با مسوولان شرکت‌های حاضر گفت‌وگو خواهند کرد.

وی در پایان با تشریح همکاری‌های گسترده سازمان‌های دولتی و تشکل‌های گوناگون دارویی در برگزاری هر چه بهتر اولین نمایشگاه بین‌المللی دارو، صنایع و خدمات وابسته، گفت: قطعاً بدون حمایت‌ها و همکاری‌های نهادهای مختلف خصوصاً سازمان غذا و دارو و سازمان توسعه و تجارت، چندین سندیکا، اتحادیه و انجمن دارویی همکار و نیز اقدامات فراوان شورای‌سیاست‌گذاری، ستاد اجرایی و دبیرخانه نمایشگاه، برگزاری این نمایشگاه با گستردگی موجود، طی مدت کوتاه ۳ماهه، امکان‌پذیر نمی‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *