پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دفاع ژنرال آمریکایی از جنایت آمریکا

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 448143
سی‌ان‌ان به نقل از ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا نوشت: حمله هوایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز حادثه‌ای سهوی در دوران جنگ است و در چنین اوضاعی اتفاق‌های بسیاری ممکن است رخ دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،«مارک هرتلینگ» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با اشاره به حمله هوایی به بیمارستان «پزشکان بدون مرز» در قندوز که ۱۹ کشته و ۳۷ زخمی بر جای گذاشت، گفت: چنین مسائلی هنگام جنگ رخ می‌دهد.

سی.ان.ان به نقل از هرتلینگ نوشت: احتمالاً محل بیمارستان را که سهواً مورد حمله قرار گرفت، پیشاپیش به مقامات واشنگتن و کابل اطلاع داده بودند و از همه هواپیماها نیز خواسته شده بود که بر فراز این ناحیه پرواز نکنند.

هرتلینگ ادامه داد: با وجود این، بیمارستان در مرکز درگیری‌ها قرار داشت و حتی سازمان پزشکان بدون مرز نیز در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد دقیقاً وسط میدان نبرد طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان گرفتار شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با اشاره به اینکه در چنین اوضاعی، اتفاق‌های بسیاری ممکن است رخ دهد، گفت: افرادی که مسئولیت شناسایی اهداف در میدان نبرد را بر عهده دارند، موقعیت دقیق دشمن را به هواپیماها اطلاع می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این، جنگنده‌ها با سرعت صدها کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند و در این حادثه نیز به رغم استفاده از تسلیحات دقیق، باز هم تلفات ناخواسته در بیمارستان پزشکان بدون مرز ایجاد شد.

بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز صبح روز شنبه هدف بمباران نیروهای آمریکایی قرار گرفت که براثر آن دهها غیرنظامی از جمله بیماران، پزشکان و پرستاران کشته و زخمی شدند.

گروه پزشکان بدون مرز با اشاره به اینکه مرکز این گروه در قندوز چندین بار هدف حملات قرار گرفته اعلام کردند: حدود ۲۰۰ بیمار و پرسنل در زمان حمله در محل بودند.

به دنبال این حمله،«نیکلاس هیسم» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد: بر اساس قوانین بین المللی، مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و کارکنان این مراکز نباید هدف حملات مسلحانه قرار گیرند و از تجهیزات بیمارستانی نیز نباید برای مقاصد نظامی استفاده شود.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفت: تحقیقات کامل درباره حمله مرگبار به بیمارستان پزشکان بدون مرز آغاز شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز شنبه با اشاره به اینکه حمله هوایی مشکوک آمریکا به بیمارستانی در شهر قندوز غیر قابل توجیه و احتمالاً یک اقدام جنایی است، تحقیقاتی کامل و شفاف را درباره این حمله خواستار شد.

از زمانی که طالبان بخشهایی از قندوز را گرفت بسیاری از افرادی که در درگیری‌ها با طالبان زخمی شده بود در این بیمارستان در حال درمان بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *