شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴
با گذشت بیش از دو هفته از واقعه؛

افزایش ابهام‌ها در پرونده آتش سوزی مجمع

يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 175146

دوشنبه، سی‌ام خردادماه بود که رسانه‌ها خبر از آتش‌سوزی دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند. 

به گزارش جهان، روابط عمومی دفتر مجمع تشخیص اطلاعیه‌ای را در همین خصوص منتشر کرد که: در ساعت ‌۲:۳۰ بامداد دوشنبه مورخ ‌۳۰ خرداد ۱۳۹۰ یكی از اتاق‌های ساختمان قدس، دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اقدامی خرابكارانه دچار حریق شد و تمام وسایل آن در آتش سوخت. 

در ادامه این اطلاعیه آمد: در این اقدام قابل تامل و مشكوك، شخصی با ورود به ساختمان قدس، به وسیله‌ای اتاق محل استقرار منشی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به آتش كشید و متواری شد. منشی كشیك دفتر مجمع كه در اتاق در حال استراحت بوده دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شد كه به لطف خداوند خطر از ایشان دور شد. 

روابط عمومی دفتر مجمع همچنین خبر از ثبت "تصویرهای روشنی" از فرد خرابکار داد که توسط دوربین‌های حفاظتی گرفته شده است. 

گرچه گمانه‌زنی‌های موجود در اطلاعیه مجمع منطبق با واقعیت به نظر نمی‌رسید اما چندی بعد، در مراسمی که به مناسبت عید مبعث در مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد، آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز روایت خود از ماجرای آتش سوزی را بیان کرد تا بر ابهامات این موضوع افزوده شود. 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش يكي از حاضران در خصوص آتش‌سوزي در ساختمان قدس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: فيلم و عكس واضح فردي كه مرتكب اين آتش‌سوزي شده در اختيار نيروهاي انتظامي، حفاظتي و اطلاعاتي كشور قرار گرفته است و مجمع تشخيص مصلحت نظام با روشن‌شدن ابعاد موضوع، در اين خصوص اطلاع‌رساني لازم را صورت خواهد داد. 

اما در نهایت این آتش‌سوزی از سوی وزیر اطلاعات "موضوع مسخره و مشکوک" توصیف شد. حيدر مصلحي وزير اطلاعات که در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، ‌گفت كه: موضوع آتش‌سوزي در ساختمان مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست بررسي است و هنوز نتيجه‌اي در اين خصوص حاصل نشده است. 

این درحالی است که با گذشت بیش از دو هفته هنوز موضوع آتش سوزی ساختمان قدس دارای ابهامات زیادی است و تاکنون هیچ عامل یا عوامل خرابکاری به مردم معرفی نشده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا اصل موضوع مشکوکه. اینهمه دوربین و محافظ باشه اونوقت یکی پیدا بشه همه رو رد کنه و بعد هم سالم بیرون بره. حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا یک سری از مدارک دانشگاه آزاد در این دفتر بوده!!
Iran, Islamic Republic of
قضاوت زود هنگام نکنید. شما که به فکر اسلامید! و این همه به زور قلدری دنبال تفکیک دانشگاه ها هستید، اسلام ابعاد دیگه ای هم داره از جمله قضاوت زودهنگام نداشتن...
Iran, Islamic Republic of
اگه این اتفاق در دفتر رئیس جمهور و یا یکی از طرفداران شما می افتاد که مشکوک نبود. راستی چه نهادی باید خراب کار را معرفی کند: مجمع یا وزارت اطلاعات؟