پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۱۶
در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مطرح شد

وزیرارشاد،جهش‌سینمای ایران را مشروط به‌توافق‌هسته‌ای کرد

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 420549
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: با توافق نهایی ایران و ۱+۵ در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و رفع برخی محدودیت‌های بین‌المللی، جهشی چشمگیر در سینمای ایران رخ خواهد داد.
وزیرارشاد،جهش‌سینمای ایران را مشروط به‌توافق‌هسته‌ای کرد
به گزارش جهان، در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین سلام و درود خود را به شما سینماگران تقدیم می‌کنم و میلاد امام متقین امیر مومنان علی (ع) را به هموطنان، میهمان و پیروان آن حضرت تبریک گفته و به میهمانان خارجی خیر مقدم می‌گویم.

وی افزود: سرزمین ما، میراث‌دار تمدن چند هزار ساله و مهد تمدن و فرهنگ در خاورمیانه است و مردمان آن، به میهمان‌نوازی شهرت دارند و آوازه علم و دانش آنان عالم گیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بر این باوریم که تعالی دانش و فرهنگ و هنر جز با تعامل و تبادل فکر و اندیشه امکانپذیر نیست و در این میان صنعت سینما با توجه به نقش انکارناپذیر آن در فرهنگ، یکی از درخشان‌ترین پدیده‌های عصر حاضر است که با گستردگی، آثار ژرفی بر جای می‌نهد و به نزدیکی فرهنگ‌های مختلف کمک می‌کند.

جنتی اظهار کرد: ویژگی بارز سینمای ایران، باورها و داشته‌هایی است که برگرفته از حقیقت انسانی بوده و تلاش ما برای رسیدن به سعادت است؛ سعادتی که خواسته همه مردمان و خواسته بشر است از اینرو در سطح جهان، مخاطبان بسیاری را سینمای ایران کسب کرده است.

وی ادامه داد: جشنواره فجر تلاش می‌کند که از پنجره هنر هفتم، به نیازهای روحی بشر گرفتار در بحران هویت، پاسخ دهد و این ویژگی سینمای ایران، آن را نسبت به دیگر رویدادهای بین المللی متفاوت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در جهانی که به رغم پیشرفت‌ها، تروریست و خشونت و دیکتاتوری مردم را می‌آزرد سینمای درد آشنا و منطبق بر وجدان بشری، مورد توجه همه حق‌طلبان جهان خواهد بود.

جنتی با بیان اینکه این جشنواره یکی از جنبه های بارز دیپلماسی فرهنگی است، گفت: جشنواره فیلم فجر می تواند می‌تواند رابطه تنگاتنگی را با سینمای جهان داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با توافق نهایی ایران و ۱+۵ در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و رفع برخی محدودیت‌های بین‌المللی، جهشی چشمگیر در سینمای ایران رخ داده و این جشنواره نیز شاهد استقبال شگرف باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم‌های نمایش داده شده در این جشنواره، متفاوت بود اما همه برای تحقق یک هدف مشترک ساخته شده بودند. مشارکت سینماگران از ۵ قاره جهان در جشنواره فیلم فجر، بیانگر تکثر ایده‌ها و جایگاه سینمای ایران و گونه سینمایی خاص آن است. این ویژگی، موجب شده از جشنواره فیلم فجر از همه فرهنگ ها فیلم بپذیرد بدون اینکه به حضور سینماگران کمتر شناخته شده بی رغبتی نشان دهد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در این دولت کلا همه ...
ایشا.. توافق بشه شاید دست پخت همسر ما هم خوب شد حخخخخخخخخخ
نه اینکه طفلکیا هنرمندان سینما خیلی کم حقوق میگرفتن وقتی امین حیایی خودش میگه برای کلاه پهلوی ماهی 6 میلیون گرفته و ادامه میده کدوم بازیگری با ماهی 6 میلیون برای تلویزیون کار کنه معلومه چقدر طفلکیا در مضیقه ان
United States
واقعا راست میکه این قا دنبال سینمای هالیودی است که باید از انها کمک بگیرد تا تحریم ها شکسته نشه اونها نمیایند
United States
ايشان ظاهرا نه جشنواره خارجي رفته نه فيلم خارجي ديده. مثل اينست كه ادم بگويد اوضاع انقدر خوب مي شود مثل زمان شاه!!
Iran, Islamic Republic of
ديگه فقط مونده بود فرهنگ هم به مذاكرات گره بخورد !!!!!!!!
مگه ما در سیاه نمایی هم تحریم بودیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Romania
اصلا میدانید توافق لوزان یعنی چه ؟؟؟
آره میدانیم یعنی چه یعنی یه توافق بدتر از توافق ژنو تو توافق ژنو که قدرتهای بزرگ در برابر ما زانو زدن 6 دفعه یا شایدم 7 دفعه بعدش تحریممون کردن بعد توافق لوزان که قراره بازرسیهای سرزده بشه شدیدترین بازرسیها بر برنامه هسته ای یک کشور اعمال بشه طرف غربی هم که خیلی صداقت داره آژانس هم که مثل سازمان ملل در اختیارش هر آن ممکنه با دروغ تحریمهای بیشتری اعمال کنه میدانیم یعنی چه
امریکا به توالت رفتنما هم کار داره اونهم به توافق ربط داره
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا بارها و بارها در فرمایشات خود تاکید دارند که مسایل کشور و وضعیت اقتصادی و صنعتی را به مسایل هسته ای گره نزنید و خودتان دست به کار شوید. دولتمردان محترم هم با یک ژست ولایتمداری و با ظاهر عاملیت به رهنمودهای معظم له هی سخنرانی پشت سخنرانی و مصاحبه و همایش پشت سر هم که .....
آن وقت در وادی عمل نهادهایی مثل محیط زیست، وزارت فرهنگ! و ارشاد! اسلامی!! و... -با توجه به اینکه حوزه تخصصی شان هیچ ارتباطی به مذاکرات ندارد- کلا بعد از اینکه مدتی خود را بیمه دولت قبل کرده و مشکلات را به گردن دولت نهم انداختند و زیر بلیط فرافکنی مستاجر قبلی پاستور بودند ، اکنون با تمام شدن تاریخ مصرف این بهانه ها، اخیرا به مذاکرات روی آروده اند تا این 2 سال باقیمانده از دولت را هم باری به هرجهت بگذرانند و....
علیرضا
احسنت دمت گرم.
Iran, Islamic Republic of
تندروهای کاسب تحریم ،کاری کرده اند که همه چیزبه توافق هسته ای بستگی مستقیم داشته باشدو اگرتوافقی حاصل نشود ، ایران تبدیل به جهنم خواهد شد . کجاهستند دروغگویانی که وقیحانه تحریمهاراکاغذپاره می نامیدند و باجهالت و تکبربچه گانه خود ، باعث بدبختی مردم ایران شده اند ؟؟
France
یه وقتی متوجه میشید که دیگه خیلی دیر شده .ا وزیر کار فرهنگ رو تو این مملکت به جایی رسونده که صدای مراجع بلند شده و...... بعد کمسیون فرهنگی فقط کارت زرد میدهد ... وای بر غافلین
آره جونم اگه توافق بشه .. گوسفندامون بیشتر میزان ! شیر گاوا زیاد میشه ! مادرا دوقلو میزان ! شکوفه ها زیاد میشه ! چربی خون پایین میاد ! مستاجر خونه دار میشه ! ماشین مشدی ممدلی .. بوق و صندلی دار میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
کاسبکاران مذاکره!!!