يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

سخنان ارزشمند رئیس جمهور درباره حوادث منطقه و دولت های استکباری

يکشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 160746
این دولت‌ها فقط به دنبال بسط سیطرة خود و تامین منافع نامشروع خود هستند و هیچ ارزشی برای ملت‌ها و النسان‌ها قائل نیستند و علی رغم ادعاهای انسان دوستی اجازه نمی‌دهند ملت‌ها خودشان نسبت به سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
محمود احمدی نژاد رییس جمهور، با بیان اینکه اجلاس های سالانه نوروز دارای پیام همبستگی ملل برای صلح و عدالت جهانی است،اظهار داشت: اکنون که نوروز در پرتو همکاری همدلی و پیگیری جمعی ما جهانی شده است، بی تردید با معرفی مناسب و درست ارزشهای این آیت الهی همه جهانیان از آن استقبال خواهند کرد چرا که پیام نوروز امید به آینده درخشان بشری و عبور از سختی ها و ناکامی هاست. 


به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم رسمی جشن جهانی نوروز ضمن تبریک عید نوروز به همه بشریت با بیان اینکه نوروز از مرزهای جغرافیایی، نژادی، زبانی فراتر رفته و جزء جدایی ناپذیری از فرهنگ الهی و انسانی مردمان منطقه ما و بسیاری دیگر از مردم جهان است، اظهار داشت:
 
ارزش‌های نوروز از جمله نو شدن و حیات دوباره طبیعت، تولد و شروعی مجدد، زوال نومیدی و سستی و جوانه زدن امید، جوشش دوستی‌ها و محبت‌ها و صله ارحام و تقویت روابط انسانی از عناصر مشترک فهم و باور انسانی و الهی و فرصتی برای درس گرفتن از گذشته و نگاه به آینده است. 

رییس جمهور افزود: نوروز به عنوان بخش تفکیک‌ناپذیری از فرهنگ مشترک همه ما، انسان‌ها را به فراسوی مرزهای جغرافیای، نژادی و زبانی منتقل می‌کند، از اینرو در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی،‌آمریکای لاتین و حوزه بالکان جشن گرفته می‌شود. 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه نوروز بر توحید و احترام و عشق به انسان‌ها بنا شده است، اظهار داشت: نوروز نماد یک فرهنگ متعالی است که می‌تواند به طور مستمر الهام‌بخش باشد و هر سال جلوه‌ها و معانی جدیدی ارائه نماید. 

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مشکل جامعه بشری دوری برخی از دولت‌ها از ارزش‌های انسانی و متعالی است از گسترش دخالت بعضی دولت های خودخواه و استکباری در امور ملت ها و کشورها اظهار تاسف کرد و خاطر نشان کرد: این دولت‌ها فقط به دنبال بسط سیطرة خود و تامین منافع نامشروع خود هستند و هیچ ارزشی برای ملت‌ها و النسان‌ها قائل نیستند و علی رغم ادعاهای انسان دوستی اجازه نمی‌دهند ملت‌ها خودشان نسبت به سرنوشت خود تصمیم بگیرند. 

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: دولت های خودخواه و استکباری علی‌رغم درس‌های روشنی که مردم عراق و افغانستان به آنان داده اند و علی‌رغم تنفر عمومی مردم جهان، بر تکرار اشتباهات خود اصرار می‌ورزند و با بهانه‌ تراشی های مختلف، مردم بی‌گناه و غیرنظامی را بمباران و زیربناها را ویران می‌کنند تا زمینه را برای تسلط و حضور شرکت‌های وابسته به حزب و گروه خود در آن کشورها فراهم کنند.

رییس جمهور اضافه کرد: حفظ شریان انرژی ارزان به غرب و ایجاد جنگ برای خروج از رکود و حل مشکلات اقتصادی سرمایه‌‌داران از سیاست‌های دولت های استکباری به منظور سلطه بر منطقه است. 

دکتر احمدی نژاد با اظهار تاسف از اینکه دولت آمریکا و متحدان او مصالح خود را در جنگ با دیگران، منافع خود را در غارت منابع سایر ملت‌ها و بهبود وضعیت خراب اقتصادی خویش را در ویرانی زیربناها و اقتصاد سایر کشورها جست‌وجو می‌کنند، گفت: آنان هر جا که اقتضاء کند در کنار حاکمان مستبد و در مقابل ملت‌ها می‌ایستند و هر جا لازم بدانند وابستگان خود را فدای منافع خود می‌کنند.
 

رییس جمهور خاطر نشان کرد: نماد آمریکا و متحدان او، هواپیماهای جنگی، موشک‌ها و بمب‌ها هستند که دائم آنها را از رسانه‌های خود به رخ مردم دنیا می‌کشند و حاصل آن کشتار، فقر و تحقیر ملت‌هاست. آنان به هیچ ارزشی از ارزش‌های الهی و انسانی پایبند نیستند.
 
همه را زیر پای خود له کرده‌اند و هر جا وارد می شوند، کینه، غم، یاس و خرابی و مرگ را می گسترانند و این در حالی است که در منطقه ما و هر جا که سفره نوروز پهن است ارزش‌های انسانی، همگرایی، حیات و بالندگی و خدمت و احترام به حقوق دیگران در اوج قرار دارد. 


دکتر احمدی نژاد نوروز را معرف فرهنگ و ارزش‌های مردمان حوزه فرهنگی نوروز دانست و گفت: این همان فرهنگی است که در جهت مصالح بشری قرار دارد و ضد تجاوز و ظلم می باشد. 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نوروز زمینه‌ساز روابط عمیق و گسترده انسانی بین انسان‌ها و ملت‌هاست، تصریح کرد: نوروز فرصت ارزشمندی در تعاملات سازنده و تأمین منافع و مصالح ملت‌های حوزه نوروز و سایر ملت‌های جهان است. در این فضای برادرانه بر دوستی‌های خود پای می‌فشاریم و بر تعمیق روابط پایدار و گسترش آن تأکید می‌کنیم. 


دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه زمستان بشریت رو به پایان و بهار انسانیت در راه است، خاطر نشان کرد: تجلی حقیقی نوروز آنگاه است که خداپرستی، عدالت و عشق در جهان حاکم شود و اثری از ظلم و تبعیض و ظالم و متجاوز باقی نماند و به لطف الهی طلیعه چنین روزی آشکار شده است. 


رییس جمهور گفت: به بن بست رسیدن مکاتب مادی و رسوایی زورمدارانی که فرهنگ و اندیشه خود را غایت و نهایت اندیشه و فرهنگ بشری معرفی می‌کردند از یک طرف، و جهانی شدن انسان و تشنگی مردم جهان به عدالت و پاکی از طرف دیگر، زمینه‌ساز ظهور یگانه نجات‌بخش بشریت، پیشوای موحدان و صالحان و بهار حقیقی مردمان و خرمی دوران است. او خواهد آمد و با کمک صالحان و نوروزیان یگانه‌پرستی، یکرنگی، عدالت و عشق را به انسان هدیه خواهد کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *