جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعداد حجاج ایرانی فوت شده تا کنون‬

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 383145
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تاریخ ۱۴ذی‌الحجه؛ زمان بازگشت زائران حج به ایران گفت: تا امروز فقط ۴ فوتی داشتیم در حالی که سال قبل تا این زمان ۱۰ فوتی داشتیم.
‫به گزارش جهان؛ سعید اوحدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه امسال آثار برنامه‌ریزی در حوزه پزشکی را می‌بینیم، اظهار داشت: سلامت زائر، مراجعه کمتر به بیمارستان و فوتی‌های کمتر از آثار این برنامه‌ریزی است که تا امروز فقط ۴ فوتی داشتیم در حالی که سال قبل تا این زمان ۱۰ فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه اینها بیانگر تغذیه خوب زائر بوده است، تصریح کرد: امسال ۱۰۰ درصد تدارکات مکه و مدینه به طور متمرکز انجام شد درحالی که سال گذشته فقط در مکه، آن هم ۷۰ درصد متمرکز بود ولی امسال هم مکه و هم مدینه متمرکز شد لذا هم کیفیت تدارکات بهتر و هم مدیریت و صرفه‌جویی شد؛ ضمن اینکه مدیر مجموعه به بهداشت هتل رسید و مدیر کاروان به جای اینکه در بازار خرید کند به زائر خود رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ارزیابی ارزیابان ما و بعثه نشان می‌دهد که ۹۵ درصد زائران از عملکرد مسئولان حج راضی بودند، بیان کرد: امیدواریم که نقطه اوج حضور که منا و عرفات هست را با همین موفقیت انجام دهیم.

اوحدی خاطر نشان کرد: دوازدهم ذی‌الحجه زائران ما از منا به سمت هتل‌ها برمی‌گردند و بخشی از زائران بعد از انجام اعمال، یعنی آنهایی که مدینه بعد، بودند از ۱۴ ذی‌الحجه به سمت مدینه می‌روند و آنهایی که مدینه قبل بودند، آرام آرام به سمت جده می‌روند تا به سمت ایران بازگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *