جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

معرفی نفرات برتر جشنواره خاک سرخ

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 393946
اولین دوره جشنواره مجازی خاک سرخ که به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار برگزار شده بود با معرفی نفرات برتر به کار خود خاتمه داد.
به گزارش جهان به نقل از شريان نيوز، اختتامیه جشنواره مجازی خاک سرخ همزمان با شهادت حضرت رقیه (س) در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش برگزار شد.

این جشنواره که در رشته های عکاسی،وبلاگ نویسی، فیلم سازی، فیلم نامه نویسی، خاطره، مقاله ،داستان نویسی، پوستر و شعر حول محورهای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شده بود با معرفی نفرات برتر که توسط هیات داوران انتخاب شده بودند به کار خود پایان داد.

در این مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی کلیپی پخش شد که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش که یک نهاد مردمی است را معرفی کرد و سپس دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار حسین اسماعیلی به سخنرانی پرداخت.

اسماعیلی در ابتدا ضمن بزرگداشت یاد و خاطره ای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هفته بسیج را هفته ای مقدس و با برکت دانست و افزود: بسیج یک تشکل مردمی است که به دستور رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(س) شکل گرفت و متعلق به همه ی مردم است و به گروه خاصی تعلق ندارد.

وی با بیان اینکه مصادف بودن هفته بسیج با ماه ایام محرم و صفردرس ها و نکات زیادی برای ما به همراه خواهد داشت اظهار کرد: یک بسیجی واقعی باید از واقعه عاشورا درس بگیرد و الگوی خود را امام حسین و یاران وفادارش قرار دهد تا بتواند در مسیر درست انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کند و برای کشور و انقلاب مفید و موثر باشد.

دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار با بیان اینکه هر چه از نظر زمانی از زمان جنگ فاصله می گیریم بیشتر تفاوت آن با موارد مشابه احساس می شود اظهار داشت: تمایز دفاع مقدس باورها و سنت های الهی بود که در بین رزمندگان و شهدا دیده می شد.

وی با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ ایثار و شهادت است باید در زمینه های مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی کار شود، افزود: هنر بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان است که مدیریت جمعیت نیز به این مسئله اعتقاد ویژه ای دارد.

اسماعیلی در پایان صحبت های خود در جشنواره مجازی خاک سرخ با تاکید بر اینکه نباید نفرات برگزیده و نخبه در این قبیل جشنواره ها از بدنه مجموع جدا شوند اظهار داشت: باید ضمن حفظ نخبگان ، دوره های آموزشی و سرمایه گذاری توسط مدیران بر روی ایده ها و طرح های نو صورت گیرد و باید در نظر داشت که اگر ما در این زمینه ها کار نکنیم این دشمن هست که بروی مسائل فرهنگی ما کار می کند و بر آن مسلط می شود.

بعد از صحبت های حسین اسماعیلی حجت الاسلام مهدی فقیهی معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران صحبت های خود را با گرامی داشت هفته بسیج آغاز کرد و گفت: هفته بسیج ره توشه خیر برای انقلاب اسلامی است که مقارن شدن این هفته با ایام شهادت بزرگ بانوی کوچک جثه حضرت رقیه(س) حاوی این نکته است که همه ما باید در رسالتی که در پای انقلاب اسلامی برگزیدیم تا پای جان بایستیم.

معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روش ها و الگوهای امروزی همراهی امام حسین (ع) به داستان اویس قرنی اشاره کرد و گفت: اویس با وجود اینکه پیامبر را ندیده بود به شدت علاقه مند و دلبسته ی ایشان شده بود و به دلیل ساکن بودن در یمن و پرستاری از مادر پیرش فرصت دیدار با پیامبر را نداشت سر انجام روزی اویس با رضایت مادر خود برای دیدار با پیامبر عازم سفر شد که در این هنگام پیامبر نیز برای انجام امور راهی سفر شدند و باز هم دیداری بین اویس و پیامبر حاصل نشد،اما بعد از بازگشت یک زیارت قلبی بین اویس و حضرت محمد (س) صورت گرفت.

فقیهی در ادامه به بیان خاطراتی از دفاع مقدس و دوره مبارزات انقلاب اسلامی پرداخت و در پایان صحبت های خود به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی برای سه ساله دشت کربلا پرداخت.

سپس در بخش پایانی مراسم از نفرات برتر جشنواره مجازی خاک سرخ که در بین رشته های فیلم، فیلم نامه نویسی، عکس، پوستر مقاله،خاطره، داستان، شعر و وبلاگ برگزار شده بود تقدیر به عمل آمد که اسامی نفرات برتر در بخش های مختلف به شرح ذیل است:

فیلم: مجتبی رضایی
فیلم نامه: مرضیه احدی ابهر، مریم علیزاده، امیر رضا خیرخواه ، سلمان مهرجو
عکس: حسین سلیمانیان، احمد یوسفی، علیرضا پرندوش، نادر مشایخی
پوستر: عرفان احتشامی
خاطره: شکوه کامرانی همت، ثریا عبدی، الهام نظام جو
مقاله: میلاد سلگی
داستان: احمد یوسفی، محبوبه جندقی
شعر: علی سلیمانی، سید مهدی نژاد هاشمی، رسول عظیمی
وبلاگ: دانیال درویشی، پایگاه بسیج منطقه هفده، مریم السادات خطیبی، موسی رضا حیدری، رسول طالبی، منصوره بخشی، سید مصطفی صادقی، ابراهیم محمود زاده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *