جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پیش بینی ادامه بارش‌ها در کشور

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 414546
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز شنبه تنها در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه می‌یابد و از اواسط این روز سامانه بارشی بتدریج از مرزهای شرقی خارج می‌شود.
به گزارش جهان،احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز شرقی، بخش‌هایی از مرکز کشور، زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود؛ شدت بارش‌ها در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود و بارش در ارتفاعات البرز و کرمان به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین از روز یکشنبه با ورود سامانه جدید به کشور ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و به تدریج برای زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و برای مناطق کوهستانی نیز بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری در شهرهای شرقی بارش‌های پراکنده و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز ۱۶ درجه و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز شنبه هشتم آبان ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت با افزایش ابر پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز ۱۷ درجه سانتیگراد و کمینه آن شش درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری و در اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز ۱۸ درجه سانتیگراد و کمترین آن به هفت درجه سانتیگراد می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *